Gå til innhold

Dere Pride-superforkjempere her inne. Hva tenker dere om denne kronikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er et sabla mas da, det kan du ikke benekte. Man kommer ikke utenom. 

Anonymkode: aabca...ecb

Det er helt umulig. 

Anonymkode: 5cef9...31c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er overhodet ikke enig med deg.

Det er jo ikke det.

Anonymkode: 47175...c8b

Jo, det er jo det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jo, det er jo det. 

Jeg må innrømme at det gir meg en stille glede å vite at Pride plager så mange. Måtte det gnage 24/7

Anonymkode: 4d050...4e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme at det gir meg en stille glede å vite at Pride plager så mange. Måtte det gnage 24/7

Anonymkode: 4d050...4e9

Tror jeg skal være den voksne her å la være å si hva jeg mener om deg... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er jo overalt. I nyhetene, på sosiale medier, intranettsider på jobben, på nyhetene på tv. Det er ikke til å unngå. 

Anonymkode: aabca...ecb

Kommenterer du på det? Leser det litt lengre enn resten? Scroller mindre når det er i skjermen fordi du irriterer deg over det? I såfall så hjelper du algoritmene å få mer stoff om det. Jeg får nesten ikke pride i monitor. Scrollet langt ned på facebook nå for å se og det dukket opp en sak fra en lokal avis bare. Dette til tross for at jeg har tidligere vært med å arrangert pride, og vært ganske aktiv i miljøet. Men siden jeg ikke kommenterer, ser på de eller leser sakene så får jeg mindre opp om de. Så for meg er det veldig, veldig lite pride. Lite nok til at jeg her om dagen måtte oppsøke deg for jeg trodde ikke det ble arrangert i byen min siden jeg ikke hadde sett noe. 

Anonymkode: 6b5f4...302

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kommenterer du på det? Leser det litt lengre enn resten? Scroller mindre når det er i skjermen fordi du irriterer deg over det? I såfall så hjelper du algoritmene å få mer stoff om det. Jeg får nesten ikke pride i monitor. Scrollet langt ned på facebook nå for å se og det dukket opp en sak fra en lokal avis bare. Dette til tross for at jeg har tidligere vært med å arrangert pride, og vært ganske aktiv i miljøet. Men siden jeg ikke kommenterer, ser på de eller leser sakene så får jeg mindre opp om de. Så for meg er det veldig, veldig lite pride. Lite nok til at jeg her om dagen måtte oppsøke deg for jeg trodde ikke det ble arrangert i byen min siden jeg ikke hadde sett noe. 

Anonymkode: 6b5f4...302

Det er også min erfaring. Til tross for at jeg er med i slike diskusjoner her inne, pluss at jeg har delt en filmsnutt fra Oslo Pride som jeg syns var så fin, så er det knapt noe vedr Pride som dukker opp i monitor. Jeg ser x antall flagg når jeg beveger meg rundt i den lille byen min, det er riktig, og det gir meg glede. 

Så jeg lurer litt på hvor man overstrømmes av Pride, nakne rumper og gagballs (som jeg måtte google for å skjønne hva var).

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tror jeg skal være den voksne her å la være å si hva jeg mener om deg... 

Men på en måte er det greit at det perspektivet kommer frem i lyset. Jeg har skrevet om det tidligere, at jeg tror muligheten trans og deler av homobevegelsen nå har fått til å kline dette opp i nesen på alle konservative, er en viktigere bit enn man kanskje liker å tro. Altså at markeringen går langt utover retten til å være glad i noen av samme kjønn. For den retten fikk man juridisk gjennom partnerskapsloven for over 30 år siden. Litt som det blir sagt om innvandringseksplosjonen under Tony Blair. En bit av det skal ha vært forakten for de konservative, og muligheten for å kunne gni det opp i nesen på de som ønsket en restriktiv innvandringspolitikk. Med de samme juridiske rettighetene (for ikke si bedre juridiske rettigheter) som majoritetsbefolkningen, må det være andre årsaker en retten til å være glad i noen av samme kjønn som ligger til grunn for det påtrengende Pride-konseptet vi ser i dag.

Anonymkode: f4ff8...a87

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Men da gir det lite mening å skulle fremme Pride rundt om på landets BARNEskoler

Det er vel forskjell på paraden og på det å skulle snakke med barn om at vi er ulike når det gjelder preferanser og identiteter? Jeg synes debatten blir for snever hvis det ene man ikke liker, skal definere hva som er det generelle inntrykket. 

Hvis barna dine (eller du) ikke ønsker eller tåler å se menn med pisk, så er det helt OK å holde seg hjemme den dagen noen få individer svinger med svansen. 

Skrevet
Iiiiik skrev (9 minutter siden):

Det er vel forskjell på paraden og på det å skulle snakke med barn om at vi er ulike når det gjelder preferanser og identiteter? Jeg synes debatten blir for snever hvis det ene man ikke liker, skal definere hva som er det generelle inntrykket. 

Hvis barna dine (eller du) ikke ønsker eller tåler å se menn med pisk, så er det helt OK å holde seg hjemme den dagen noen få individer svinger med svansen. 

Men det er jo parader på mange av landets skoler også. Noe underlig hvis essensen er at dette er en markering for voksne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo parader på mange av landets skoler også. Noe underlig hvis essensen er at dette er en markering for voksne.

Er det parader på skoler der det er voksne med pisk og lær? 

Skrevet

Er der virkelig pisk og lær dette handler om?

Er det derfor vi har pride?

For å si at homoene de bruker pisk og lær og det må de få lov til, lille venn?

At det å være homo, det er noe helt helt annet enn det å være hetero. Det er rompa bar og sex sex sex. Hvis du ser en lesbe, så er det det samme som en prostituert, min sønn…eller?

Det er jo ikke rart man tror at homo = sexfiksert. 

Anonymkode: 91f3b...73d

Skrevet

For øvrig rart hvordan det er de homofile som reagerer på ulike elementer ved pride, mens heterofile er de som vil holde det i gang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvor mange går rundt med pisk og gagballs i skolens parader tror du? Er det foreldrene som går med det da, eller er det lærerene som drister seg til det kanskje?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange går rundt med pisk og gagballs i skolens parader tror du? Er det foreldrene som går med det da, eller er det lærerene som drister seg til det kanskje?

Fortell meg hva har pisk og gagball med å være homofil å gjøre…?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fortell meg hva har pisk og gagball med å være homofil å gjøre…?

Har jeg sagt at det har noe med å være homofil å gjøre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har jeg sagt at det har noe med å være homofil å gjøre?

Du snakket om pisk og gagball som del av paraden på skolen. Handler ikke paraden om det å være homo? 

Skrevet

Du snakket om pisk og gagball som del av paraden på skolen. Handler ikke paraden om det å være homo? 

Det var ironi....hvis du ikke skjønte det

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det var i sin tid en markering for homofile og da er barn inkludert.

Nå for tiden handler det vel mer om heterofile og deres fetisjer, så da passer det kanskje ikke lengre på skolen? 

Skrevet

Det var ironi....hvis du ikke skjønte det

Det var det ikke, nei. Det var i beste fall sarkasme, men du tok på ingen måte noe oppgjør med problemet. 

Skrevet

Det var det ikke, nei. Det var i beste fall sarkasme, men du tok på ingen måte noe oppgjør med problemet. 

Omg....

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Omg....

Ja, men det stemmer jo. Du snakker om pride som et nødvendig onde som man kan unngå hvis man snur seg vekk. Hva i alle dager er da meningen med pride hvis det skal være noe som mennesker snur seg vekk fra i avsky?

Eller skriver du i denne tråden fordi du bare mååå skrive i alle tråder?

Skrevet

Ja, men det stemmer jo. Du snakker om pride som et nødvendig onde som man kan unngå hvis man snur seg vekk. Hva i alle dager er da meningen med pride hvis det skal være noe som mennesker snur seg vekk fra i avsky?

Eller skriver du i denne tråden fordi du bare mååå skrive i alle tråder?

Skriver du i denne tråden fordi du mååå skrive i alle tråder?

Skrevet

Skriver du i denne tråden fordi du mååå skrive i alle tråder?

Nei, jeg lurer helt oppriktig på ditt standpunkt her. Har du et?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg lurer helt oppriktig på ditt standpunkt her. Har du et?

Du får lese tråden da, så finner du ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...