Gå til innhold

Dere Pride-superforkjempere her inne. Hva tenker dere om denne kronikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men hvor mange gagballs og nakne rumper har DU sett i paradene? 

Anonymkode: 4d050...4e9

Én er én for mye i dette tilfellet. Jeg ville for ordens skyld ikke tenkt at heteroseksuelles fetisher hadde noe i Oslos gater å gjøre heller.

Anonymkode: f4ff8...a87

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Én er én for mye i dette tilfellet. Jeg ville for ordens skyld ikke tenkt at heteroseksuelles fetisher hadde noe i Oslos gater å gjøre heller.

Håper det snart blir strengt forbudt. 

Anonymkode: 5cef9...31c

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det samme sa folk om homofili før.

Anonymkode: 24b5b...0eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg syns at det er svært relevant om hvor utbredt slike antrekk er.  Jeg bor i en mellomstor by og har aldri sett noe i paraden som barna ikke har taklet. At noen er lettkledde reagerer de ikke på, det er jo ikke mer enn man ser på enhver strand. 

Man finner ikke menn som holder andre menn i bånd, som en hund, på enhver strand altså. 

Anonymkode: 91f3b...73d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Feil, homofili var forbudt før, det var heller sånn at man håpet det skulle bli lov. 

Skrevet

Enig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva bør bli forbudt? Homofili?

Skrevet

Men. Hvorfor skal enkelte på død og liv BLOTTE seg? Hvorfor må de flashe alt?Og hvorfor er dere, tilsynelatende vanlige småbarnsforeldre, så inni helv…. opptatt av å forsvare dem?! Det har da ingenting med mangfold og inkludering å gjøre. 

Anonymkode: aabca...ecb

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er jo ikke et motargument. Hvis man ønsker at noe blir forbudt, så innebærer jo ikke det at man ønsker at alt skal være forbudt, eller at man støtter at noe var forbudt før? Hvis man f.eks mener at blotting i offentligheten bør være forbudt, så betyr jo ikke det at man mener homofili burde være forbudt?

Denne debatten er så beskrivende for dagens debattklima. Rett i skyttergravene mens man holder seg for ørene, rister på hodet og kommer med usakligheter.

Anonymkode: 35e7c...a29

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men. Hvorfor skal enkelte på død og liv BLOTTE seg? Hvorfor må de flashe alt?Og hvorfor er dere, tilsynelatende vanlige småbarnsforeldre, så inni helv…. opptatt av å forsvare dem?! Det har da ingenting med mangfold og inkludering å gjøre. 

Er det så mange som blotter seg? Er det mange som er så inni helvete opptatt av å forsvare dem? Eller er flertallet opptatt av det som står i kronikken over, å innse at homofiles rettigheter fremdeles er noe å kjempe for? 

For egen del så engasjerer jeg meg fordi jeg ønsker at mine barn skal vokse opp i en verden hvor alle dem som ikke lever i a4 malen også skal ha gode liv med rett til å leve som den de er, og å få elske den de vil, på den måten de ønsker. I en perfekt verden trengs ikke Pride, det trengs ikke flagges og det trengs ikke å gå i tog for å sette søkelys på det som burde være helt selvsagt. Der er ikke verden pr i dag, og er det noe denne tråden viser så er det at vi har en skremmende lang vei å gå! Jeg vil at mine barn skal vite mitt synspunkt på Pride og at de skal være trygge på at hos meg finner de aksept for hvem de er - alltid og uten betingelser. 

Vær forsiktig med hvem du hater, plutselig er det en du elsker. 

Skrevet

Jeg syns det er helt på trynet feil at det skal være lov med blotting bare fordi det gjøres i en parade. Jeg kan ikke gå toppløs på butikken, men å sprade rundt i gatene, er ok under pride. Skjønn det den som kan.

Jeg har faktisk regnbueflagg, og har flagget med det i noen år. Men nå velger jeg å ikke henge det opp. Mest for at sønnen skal slippe ubehageligheter pga mammas valg om å være for kjærlighet og mangfold. Regnbuen har blitt et symbol som jeg ikke kan stå inn for lenger. Og det er synd, for jeg elsker farger og regnbuer. 

Anonymkode: 5542b...58b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syns det er helt på trynet feil at det skal være lov med blotting bare fordi det gjøres i en parade. Jeg kan ikke gå toppløs på butikken, men å sprade rundt i gatene, er ok under pride. Skjønn det den som kan.

Jeg har faktisk regnbueflagg, og har flagget med det i noen år. Men nå velger jeg å ikke henge det opp. Mest for at sønnen skal slippe ubehageligheter pga mammas valg om å være for kjærlighet og mangfold. Regnbuen har blitt et symbol som jeg ikke kan stå inn for lenger. Og det er synd, for jeg elsker farger og regnbuer. 

Og enda ser du ikke at det går feil vei? Det er jo viktigere enn noen gang å våge å stå for meningene sine! At du lar deg presse til å ikke flagge det du mener er både trist og skremmende! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Og enda ser du ikke at det går feil vei? Det er jo viktigere enn noen gang å våge å stå for meningene sine! At du lar deg presse til å ikke flagge det du mener er både trist og skremmende! 

Når du har en 11-åring med ptsd pga mobbing og som endelig tør å bevege seg ute alene òg gå på skole, gjør du det du kan for å unngå flere tøffe ting for barnet ditt. 

Alle vet mange har sterke meninger om regnbueflagget og at det evt skal gå utover mitt barn, kan jeg ikke stå inne for. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Riktig avgjørelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Vi er to. For meg så er mangfold og inkludering noe som inkluderer alle, når en til og med poengterer at det ikke er barnas dag (hvem sa det å inkludere alle gjorde det til spesifikk gruppes dag?), samtidig er det en betent debatt hvorfor ikke det skal flagges på skolene. Hvis ikke det inkludere alle, da er ikke mangfold og inkludering hva det står ved for min del. 

Demonstrere i krigstid og fredstid er to forskjellige ting for min del. Er målet likeverdige rettigheter eller å provosere? 

Anonymkode: 2de1e...f90

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Når du har en 11-åring med ptsd pga mobbing og som endelig tør å bevege seg ute alene òg gå på skole, gjør du det du kan for å unngå flere tøffe ting for barnet ditt. 

Alle vet mange har sterke meninger om regnbueflagget og at det evt skal gå utover mitt barn, kan jeg ikke stå inne for. 

Selvsagt, når man har barn med særskilte behov så tar man ekstra hensyn, men for oss med normalt fungerende barn så er det en fallitterklæring om man lar mørkemennene vinne. 

Sammenligningen med å gå toppløs på butikken står seg heller ikke. En Prideparade er et arrangement som det er superenkelt å unngå om man er redd for å bli støtt, å gå halvnaken på butikken kommer under blotting. Jeg er ganske sikker på at du ser forskjellen om du legger godviljen til 

Skrevet

Dere må slutte, alle dere som ilegger oss som er lei av gagball, blotting, pisk, og andre sexfetisher, meninger som tilsier at vi er imot mangfold og inkludering! SLUTT! Vi er ikke imot homofile eller deres rettighet! Vi vil bare ikke få trøkket sexfetisher på oss, og det må da være greit?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Selvsagt, når man har barn med særskilte behov så tar man ekstra hensyn, men for oss med normalt fungerende barn så er det en fallitterklæring om man lar mørkemennene vinne. 

Sammenligningen med å gå toppløs på butikken står seg heller ikke. En Prideparade er et arrangement som det er superenkelt å unngå om man er redd for å bli støtt, å gå halvnaken på butikken kommer under blotting. Jeg er ganske sikker på at du ser forskjellen om du legger godviljen til 

Jeg ser forskjellen, men de som velger å vise kroppsdeler som til vanlig ikke er lov å vise i gatene, må jo komme seg til og fra paraden også. 

Mulig alle har med skift eller frakk å ta utenpå, hva vet jeg.. Jeg blir ikke støtt, jeg reagerer på ulikhet for loven. Under parader er det lov å vise alle kroppsdeler, noe det ellers ikke er. Hvorfor? Hadde det vært like ok om man begynte å gå toppløs i 17.mai toget? Det er jo også en parade, om man legger godviljen til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Dere må slutte, alle dere som ilegger oss som er lei av gagball, blotting, pisk, og andre sexfetisher, meninger som tilsier at vi er imot mangfold og inkludering! SLUTT! Vi er ikke imot homofile eller deres rettighet! Vi vil bare ikke få trøkket sexfetisher på oss, og det må da være greit?

Jeg får ikke svar på hvor mange som faktisk har sette disse uhyrlighetene med egne øyne i den virkelige verden? Som sagt har jeg selv ikke opplevd noe så utagerende i de paradene jeg har sett. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ser forskjellen, men de som velger å vise kroppsdeler som til vanlig ikke er lov å vise i gatene, må jo komme seg til og fra paraden også. 

Mulig alle har med skift eller frakk å ta utenpå, hva vet jeg.. Jeg blir ikke støtt, jeg reagerer på ulikhet for loven. Under parader er det lov å vise alle kroppsdeler, noe det ellers ikke er. Hvorfor? Hadde det vært like ok om man begynte å gå toppløs i 17.mai toget? Det er jo også en parade, om man legger godviljen til. 

Det er ikke ulikhet for loven. Prideparadene må søkes om, så det er ikke bare for noen å stille opp og overta gatene uansett påkledning. 

Om det er ok, eller lovlig, å gå toppløs i 17.mai toget vet jeg ikke. Du får ta en for laget å teste det ut til neste år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Vi er to. For meg så er mangfold og inkludering noe som inkluderer alle, når en til og med poengterer at det ikke er barnas dag (hvem sa det å inkludere alle gjorde det til spesifikk gruppes dag?), samtidig er det en betent debatt hvorfor ikke det skal flagges på skolene. Hvis ikke det inkludere alle, da er ikke mangfold og inkludering hva det står ved for min del. 

Demonstrere i krigstid og fredstid er to forskjellige ting for min del. Er målet likeverdige rettigheter eller å provosere? 

Anonymkode: 2de1e...f90

"Er målet likeverdige rettigheter eller å provosere? "

Akkurat det der tenker jeg er et betimelig spørsmål. Innvandringen til UK eksploderte under Tony Blair. I en bok som ble skrevet om den tidligere statsministeren (av en "insider"), blir det sagt at det var to grunner for å åpne slusene. Det ene var å skaffe seg stemmekveg (ikkevestlige innvandrere stemmer stort sett mot venstre). Det andre var å gni det opp i nesen på de konservative, som ønsket en restriktiv innvandringspolitikk. At det ligger en del provokasjon i Pride-markeringen, er jeg overbevist om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes denne kronikken beskriver kontroverset ved Pride-flaggingen på en god måte.

Skolen skal samle – ikke splitte med politiske flagg - l-a.no

Skrevet

En gang sa de det samme om homofili.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

En gang sa de det samme om homofili.

Hvor skal dette ende da? en gang sa de det samme om pedofili? Sånn rent prinsippielt, hvis man ikke kan sette grensen et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...