Anonym bruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Jeg er så enig, så enig med kronikkforfatter. Takk Siri! https://www.nrk.no/ytring/la-oss-slutte-a-seksualisere-pride-1.17417159 Anonymkode: aabca...ecb
Anonym bruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Tja. Jeg liker junimåneden, men kan sikkertikke defineres som noen "Pride-superforkjemper." Enig i grunntanken hennes, samtidig som jeg lurer på når det er hun mimrer tilbake til. Jeg opplevde ikke homoparaden - som den het den gang da - som mindre preget av lakk og lær og nakenhet enn nåværende Pride-parade. Har aldri bekymret meg over å la barna mine se opptoget verken i Oslo eller andre steder, og heller aldri opplevd at de har reagert negativt. Anonymkode: ef495...423
Anonym bruker Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Dette er derfor jeg er i mot pride. Det er det jeg har sagt hele tiden, pride er kun for å vise fetisjen sin og sex. Det er direkte motbydelig og burde bli forbudt. Og dette ser barn på! Derfor blir jeg også fly forbanna når jeg ser regnbueflagget. Anonymkode: 5cef9...31c
Anonym bruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Om jeg er en Pride-superforkjemper, men jeg heier på prideflagg og regnbue. At noen strekker det for langt syns jeg ikke skal være grunn til å boikotte det. La oss heller møte og vise hva vi står for, så blir kanskje de med gagball og nakne rumper i mindretall. Jeg blir både lattermild og oppgitt av alle del som lar seg provosere av et fargerikt flagg, og tenker at de må ha en svært begrenset tilværelse. Anonymkode: 4d050...4e9
Anonym bruker Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Om jeg er en Pride-superforkjemper, men jeg heier på prideflagg og regnbue. At noen strekker det for langt syns jeg ikke skal være grunn til å boikotte det. La oss heller møte og vise hva vi står for, så blir kanskje de med gagball og nakne rumper i mindretall. Jeg blir både lattermild og oppgitt av alle del som lar seg provosere av et fargerikt flagg, og tenker at de må ha en svært begrenset tilværelse. Anonymkode: 4d050...4e9 Ikke så begrenset som deg, tror jeg. Har du virkelig ikke fått med deg NOE av hva NOEN har sagt/skrevet om dette?. Pride-flagget har symbolverdi. Hva det symboliserer for den enkelte varierer, men for mange av oss symboliserer det transaktivisme og vitenskapsfornektelse. Da er det ikke så rart at vi har en litt annen holdning til flagget enn transaktivistene selv, eller de som bare ser det som symbol på retten til å være glad i den man vil. I seg selv er jo flagget bare et tøystykke med smakløse farger. Anonymkode: f4ff8...a87
Anonym bruker Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg blir både lattermild og oppgitt av alle del som lar seg provosere av et fargerikt flagg, og tenker at de må ha en svært begrenset tilværelse. Anonymkode: 4d050...4e9 Enig. Særlig artig var det da venstreekstreme ble provosert av at regnbueflagget ble heiset i Gaza. Anonymkode: 24b5b...0eb
Anonym bruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Synes kronikken var dårlig. Det er heller ikke nødvendig å ta med barna sine og se paraden hvis hun synes det er så ille. Snerpete kjerring! Har sett paraden i alle år, det er virkelig ikke så ille som hun påstår i den elendige kronikken sin. Det er helt frivillig å dra til Oslo sentrum å se på. Mtp oppmøtet av folk er de fleste uenige med skribenten. Anonymkode: dade9...0ef
Anonym bruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Hun har tydeligvis ikke sett pride-opptoget de siste årene i hvert fall. Det er et fåtall som kler seg sånn. Det aller fleste har vanlige klær, mange av de politiske partiene deltar, arbeidslivsorganisasjoner, OBOS, DnB, Yara, mange av de store selskapene deltar. De jeg kjenner som er skeive, setter pris på pride og er takknemlige for støtten de får. Anonymkode: f42c8...990
Anonym bruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Synes kronikken var dårlig. Det er heller ikke nødvendig å ta med barna sine og se paraden hvis hun synes det er så ille. Snerpete kjerring! Har sett paraden i alle år, det er virkelig ikke så ille som hun påstår i den elendige kronikken sin. Det er helt frivillig å dra til Oslo sentrum å se på. Mtp oppmøtet av folk er de fleste uenige med skribenten. Anonymkode: dade9...0ef Nettopp. Vil man ikke se så er det jo den enkleste sak av verden å unngå det. Mennesker som nyter sin misnøye oppsøker Pride slik at de riktig kan velte seg i sitt hat. Anonymkode: 4d050...4e9
Anonym bruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni Akkurat det hun snakker om, og de bildene som er i kronikken er for ekstremt synes jeg, synes ikke det har noe i pride å gjøre. Men så er det jo helle ikke dette som er hovedbudskapet til pride, de menneskene der er jo et mindretall. Anonymkode: 47175...c8b
Anonym bruker Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni Jeg kan være enig i at noen av de i lakk og lær kan dra det for langt. For all del, de må få feire med alt av lakk og lær som de vil, men noe av det burde være med en 18-års aldersgrense. Men så er det vel bare de største paradene som har lakk og lær X. Her i kommunen er det handholding og litt kyss som er det «groveste», og det er absolutt helt innafor. 🏳️🌈 Anonymkode: 926aa...079
Anonym bruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni Jeg ser på pride som en påminnelse om at alle er like mye verdt uansett hvor man kommer fra i landet, uansett sosial status, oppvekstvilkår, hudfarge, hårfarge, høyde, vekt, medfødte skavanker, alder osv. slik sett liker jeg pride. Det utfordrer de konforme som knapt har stukket nesen ut av sin egen lille boble. Det jeg ikke liker, er at det trengs en slik markering i det hele tatt. Det samme gjelder kvinnedagen. Jeg liker heller ikke når noe blir støy. Det blir fort støy om bagateller blåses opp og det blir en evig lang klagesang. Pride er ikke der, men kvinnedagen har tidvis vært litt mye sutring. Kvinner blir ikke fornøyde uansett og graver til tider etter urettferdighet. De føler seg minst uansett sett. Det hadde vært en del makt i det å fremsnakke biologiske forskjeller og omsorgsevnen kvinner har som er helt essensiel for artens overlevelse istedenfor å se på det som onder som skal deles med menn osv. Det er kvinner som til syvende og sist har den viktigste rollen i et samfunn. Jeg synes resultatet av kvinnekamp har hatt litt uheldige konsekvenser selv om det har medført mye bra. Støy blir fort til noe som ikke tas seriøst, og kan virke mot sin hensikt. Anonymkode: 69b8d...554
Anonym bruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det hadde vært en del makt i det å fremsnakke biologiske forskjeller og omsorgsevnen kvinner har som er helt essensiel for artens overlevelse istedenfor å se på det som onder som skal deles med menn osv. Det er kvinner som til syvende og sist har den viktigste rollen i et samfunn. 🖤🩶🤍🤎 Anonymkode: 91f3b...73d
Anonym bruker Skrevet 10. juni #14 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nettopp. Vil man ikke se så er det jo den enkleste sak av verden å unngå det. Mennesker som nyter sin misnøye oppsøker Pride slik at de riktig kan velte seg i sitt hat. Anonymkode: 4d050...4e9 Men er det meningen pride skal være noe man må unngå å ta med barna på? Kronikken er hverken mot flagg eller pride. Jeg oppfatter det ikke som å meske seg i misnøye, men at pride handler om mangfold, ikke å ta med fetisjen fra soverommet inn i paraden. Anonymkode: 2de1e...f90
Anonym bruker Skrevet 10. juni #15 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men er det meningen pride skal være noe man må unngå å ta med barna på? Kronikken er hverken mot flagg eller pride. Jeg oppfatter det ikke som å meske seg i misnøye, men at pride handler om mangfold, ikke å ta med fetisjen fra soverommet inn i paraden. Anonymkode: 2de1e...f90 Jeg skjønner ikke spørsmålet? At man ikke ønsker at egne barn skal oppleve eks Pride betyr jo ikke at man må unngå det. Det kan da ikke være slik i verden at man skal ha interesse og aksept for alt, at man skal kreve at alt man ikke selv liker eller aksepterer skal bli forbudt. Hvor mange av Pride-motstanderne har sett en parade i Norge? Hvor mange nakne rumper og gagballer så dere eventuelt der? Anonymkode: 4d050...4e9
Anonym bruker Skrevet 10. juni #16 Skrevet 10. juni Nå har jeg kun vært på paradene i Oslo så kan ikke uttale meg om resten av landet. Men for min del gjør det lite at kanskje 30-40 mennesker av 100.000-150.000 mennesker kler seg i fetish klær. De går forbi på noen minutter så hadde jeg hatt med barn hadde jeg evt bare vurdert å distrahert de da. Men de hadde nok neppe orket å stå i flere timer for å se på en parade. Når det gjelder lettkleddhet tenker jeg ikke stort på det. De fleste har på seg klær, noen har lite klær ala karnevalskostymer fra Brazil og bikini. Dette ser de jo på stranda og ofte er de også dekket med annen pynt og glitter så det er ikke noe å skjerme barna for. Pupper ser de jo hjemme også. Jeg syntes det er ganske upassende med disse bikiniunderdelene som er blitt vanlige nå hvor de såvidt dekker deler av rompa, det er vel hakket før g-streng. De kan vi ikke unngå fordi de er overalt på strendene her i området. Anonymkode: 6b5f4...302
Anonym bruker Skrevet 10. juni #17 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (20 timer siden): Dette er derfor jeg er i mot pride. Det er det jeg har sagt hele tiden, pride er kun for å vise fetisjen sin og sex. Det er direkte motbydelig og burde bli forbudt. Og dette ser barn på! Derfor blir jeg også fly forbanna når jeg ser regnbueflagget. Anonymkode: 5cef9...31c Jeg har regnbueflagget oppe i hele juni. Jeg håper du er min nabo og kaster bort hele juni måned med å være fly forbanna. Pride er ikke å vise frem sin fetisj. Jeg bruker like lite tid på å tenke på hva mine homofile naboer gjør på soverommet som på hva alle mine heterofile naboer gjør på soverommet. Like rettigheter og muligheter uavhengig av seksuell legning er ikke motbydelig. Happy pride folkens❤️🧡💛💚💙💜 Anonymkode: 3ab68...598
Anonym bruker Skrevet 10. juni #18 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønner ikke spørsmålet? At man ikke ønsker at egne barn skal oppleve eks Pride betyr jo ikke at man må unngå det. Det kan da ikke være slik i verden at man skal ha interesse og aksept for alt, at man skal kreve at alt man ikke selv liker eller aksepterer skal bli forbudt. Hvor mange av Pride-motstanderne har sett en parade i Norge? Hvor mange nakne rumper og gagballer så dere eventuelt der? Anonymkode: 4d050...4e9 Hvorfor drar du inn pride-motstand? Det er ingen motstand mot pride, det er motstand mot gagballer og nakne rumper, nettopp fordi pride også bør være for barn. Anonymkode: 2de1e...f90
Anonym bruker Skrevet 10. juni #19 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor drar du inn pride-motstand? Det er ingen motstand mot pride, det er motstand mot gagballer og nakne rumper, nettopp fordi pride også bør være for barn. Anonymkode: 2de1e...f90 Men hvor mange gagballs og nakne rumper har DU sett i paradene? Anonymkode: 4d050...4e9
Anonym bruker Skrevet 10. juni #20 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men hvor mange gagballs og nakne rumper har DU sett i paradene? Anonymkode: 4d050...4e9 Eksemplene i kronikken er mer en enkle nok å ta stilling til. Jeg går ikke rundt å teller. Hører det hjemme i pride, eller bør en ha i bakhodet at pride også skal være for barn? Det er jo saken her. Ikke at forfatteren er motstander av pride eller regnbueflagget. Jeg synes det er rart å da si at man bare holder barna unna, for hva er hensikten med paraden egentlig om ikke neste generasjon skal forstå og inkluderes hva det er? Pride skal vel ikke være et valg mellom å ekskludere eller å eksponere barn? Anonymkode: 2de1e...f90
Anonym bruker Skrevet 10. juni #21 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Eksemplene i kronikken er mer en enkle nok å ta stilling til. Jeg går ikke rundt å teller. Hører det hjemme i pride, eller bør en ha i bakhodet at pride også skal være for barn? Det er jo saken her. Ikke at forfatteren er motstander av pride eller regnbueflagget. Jeg synes det er rart å da si at man bare holder barna unna, for hva er hensikten med paraden egentlig om ikke neste generasjon skal forstå og inkluderes hva det er? Pride skal vel ikke være et valg mellom å ekskludere eller å eksponere barn? Anonymkode: 2de1e...f90 Jeg syns at det er svært relevant om hvor utbredt slike antrekk er. Jeg bor i en mellomstor by og har aldri sett noe i paraden som barna ikke har taklet. At noen er lettkledde reagerer de ikke på, det er jo ikke mer enn man ser på enhver strand. Anonymkode: 4d050...4e9
Anonym bruker Skrevet 10. juni #22 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvorfor drar du inn pride-motstand? Det er ingen motstand mot pride, det er motstand mot gagballer og nakne rumper, nettopp fordi pride også bør være for barn. Anonymkode: 2de1e...f90 Pride er et voksenarrangement. Det fines mini-pride man kan ta med barn på hvis man blir støtt av å se på. Anonymkode: dade9...0ef
Anonym bruker Skrevet 10. juni #23 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns at det er svært relevant om hvor utbredt slike antrekk er. Jeg bor i en mellomstor by og har aldri sett noe i paraden som barna ikke har taklet. At noen er lettkledde reagerer de ikke på, det er jo ikke mer enn man ser på enhver strand. Anonymkode: 4d050...4e9 Så hvis jeg forstår deg riktig, så er det helt greit med bar rumpe og g-string i en parade, fordi du ikke har sett det? Anonymkode: 2de1e...f90
Anonym bruker Skrevet 10. juni #24 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så hvis jeg forstår deg riktig, så er det helt greit med bar rumpe og g-string i en parade, fordi du ikke har sett det? Anonymkode: 2de1e...f90 Jeg må være dritdårlig på å forklare. Eller så gjør du deg vrang. Mitt poeng er at jeg tror at det er svært få som er så ekstreme som de bildene viser. Det er også fakta at eks paraden i Amsterdam er mer eksepsjonistisk enn Oslo og andre byer i Norge. Så derfor er jeg interessert i hvor mange som har sett personer som vises på bildene her. Personlig så syns jeg heller ikke at det hadde vært krise om mine barn så de personene, de gjør jo ingen noe ille. Anonymkode: 4d050...4e9
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:44 #25 Skrevet tirsdag kl 17:44 Syns den ble godt møtt på Dagsnytt18 i dag. Anonymkode: 8b0ed...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå