Himmel og hav Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Jeg har bakt ei kake til et selskap der det skal være marengs på toppen. Oppskriften sier sveitsisk marengs, men det tar noen timer fra jeg må pynte kaka og til den skal spises. Bør jeg heller lage italiensk? Jeg har ikke laget noen av delene før så jeg har ingen erfaring med hvordan forskjellen er i stabilitet. Jeg har ikke lyst til at marengsen skal klappe sammen før den blir servert.
amandine Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Litt sent, kanskje? Men begge er vel varmebehandlet og ganske stabile? Sveitsisk mest stabil men minst luftig?
Himmel og hav Skrevet 9. juni Forfatter #3 Skrevet 9. juni amandine skrev (5 minutter siden): Litt sent, kanskje? Men begge er vel varmebehandlet og ganske stabile? Sveitsisk mest stabil men minst luftig? Takk. Fortsatt ikke for seint. Prøver meg på sveitsisk.
amandine Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Jeg tror ikke det spiller så mye rolle, begge de to er jo med varme og blir stivere enn vanlig, men jeg kom på nå at jeg alltid koker til sirup og visper inn mens det avkjøles når jeg lager flødeboller eller konosboller, og de er jo veldig stabile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå