Anonym bruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Jeg har kjøpt en 50 år gammen hytte som jeg skal ta over neste uke. Jeg har kjøpt den med alt innbo og vet at ting som ved, kjeler bestikk, dyner ol følger med. Selger har bare presisert noen få ting de vil ta med seg. Det jeg lurer på er hvordan det er med forbruksting. Pleier det å bli med hytta. Jeg tenker på alle småting som opptenningsbriketter, fyrstikker, blyanter, vaskemiddel, toalettpapir osv. Det er jo ikke ting av stor verdi, men siden det er litt å gå inn til hytta er jeg usikker på hva jeg skal ta med meg til den første helgen. (Om noen uker får jeg båt, da blir det veldig mye enklere å frakte ting inn og ut.) Hvordan har det blitt gjort for dere andre? Anonymkode: b5e2f...edb
Anonym bruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Jeg ville nok tatt med meg det helt nødvendigste, siden du ikke vet hva som er igjen etter forrige eier. Alle slike ting har man jo på hytta hele tiden, men det går jo tomt. Man vet at neste gang jeg kommer må jeg ta med dopapir eller fyrstikker, for det er nesten tomt. Du vet ikke hva det er nesten tomt for på hytta. Det er ikke mye du trenger for en helg, så ta med litt, og skriv en liste når du er der om hva du må ta med neste gang du kommer. Det er sjelden man må ta med alt på en gang liksom, men du vet ikke hvor mye hytta har blitt brukt de siste årene... Anonymkode: 9db99...d03
Anonym bruker Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Da jeg solgte hytta lot jeg restene ligge igjen. Var kanskje 1/2 dorull, noen fyrstikker, litt gass etc. igjen. Hadde ikke fylt på noe på en stund siden jeg visste at jeg skulle selge den Anonymkode: c1c87...ca6
Anonym bruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg ville nok tatt med meg det helt nødvendigste, siden du ikke vet hva som er igjen etter forrige eier. Alle slike ting har man jo på hytta hele tiden, men det går jo tomt. Man vet at neste gang jeg kommer må jeg ta med dopapir eller fyrstikker, for det er nesten tomt. Du vet ikke hva det er nesten tomt for på hytta. Det er ikke mye du trenger for en helg, så ta med litt, og skriv en liste når du er der om hva du må ta med neste gang du kommer. Det er sjelden man må ta med alt på en gang liksom, men du vet ikke hvor mye hytta har blitt brukt de siste årene... Anonymkode: 9db99...d03 Ja, jeg må gjøre det. Kjedelig å være uten dopapir eller fyrstikker for eksempel 😉 Anonymkode: b5e2f...edb
Anonym bruker Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni Det hjelper jo ikke hva 100 stk her sier, de du har kjøpt av lar seg jo ikke styre av det. Så enten må du spør eller ta med det helt nødvendige. Dopapir, fyrstikker og t-lys er ikke tungt uansett. Og gratulerer med hytte! Så gøy. Anonymkode: 20d44...8c8
Anonym bruker Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det hjelper jo ikke hva 100 stk her sier, de du har kjøpt av lar seg jo ikke styre av det. Så enten må du spør eller ta med det helt nødvendige. Dopapir, fyrstikker og t-lys er ikke tungt uansett. Og gratulerer med hytte! Så gøy. Anonymkode: 20d44...8c8 Jeg har desverre ikke noen å spørre, så jeg tar med det mest nødvendige og satser på at det meste av "halvnødvendige" ting er der eller så finner jeg en måte å løse det på hvis det ikke er der. Anonymkode: b5e2f...edb
Rhapsody in blue Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni (endret) Fyrstikker kan du vel ta med i lomma. Ellers kan du også sjekke med dem du har kjøpt hytte av. Det kan jo hende de tror du ikke vil ha mel, sukker etc. så det er lurt å spørre. Mindre jobb for dem også. Ser nå at du skriver at du ikke har noen å spørre. Er det en megler inne i bildet? Da kan du kanskje spørre ham? Endret 9. juni av Rhapsody in blue
Anonym bruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Rhapsody in blue skrev (1 time siden): Fyrstikker kan du vel ta med i lomma. Ellers kan du også sjekke med dem du har kjøpt hytte av. Det kan jo hende de tror du ikke vil ha mel, sukker etc. så det er lurt å spørre. Mindre jobb for dem også. Ser nå at du skriver at du ikke har noen å spørre. Er det en megler inne i bildet? Da kan du kanskje spørre ham? Fyrstikker er ikke det tyngste nei 😊. Det er ikke farlig å ta med seg litt, det er bare upraktisk denne gangen fordi det krever mer bæring enn når jeg får båten. Megler vet desverre heller ikke. Det får være en overraskelse. Anonymkode: b5e2f...edb
Anonym bruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Dette var en merkelig problemstilling. Enten må du spørre selger om tingene du trenger finnes på hytta, eller så må du helgardere deg og ta med det nødvendigste. Hva andre hytteeiere har erfart er jo av null betydning. Anonymkode: 105ac...d1a
Anonym bruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Dette var en merkelig problemstilling. Enten må du spørre selger om tingene du trenger finnes på hytta, eller så må du helgardere deg og ta med det nødvendigste. Hva andre hytteeiere har erfart er jo av null betydning. Anonymkode: 105ac...d1a Risikoberegning 😉 Anonymkode: b5e2f...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå