Gå til innhold

Usynlig tannregulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere med dette? Spesielt eventuelle ulemper/utfordringer og behov for skinne i ettertid. Jeg ser en reguleringstannlege anbefaler nattskinne resten av livet. 
Datteren min på 17 år har autisme og skal ha regulering. Hun skal egentlig ha ordinær regulering, men hun er usikker på omhun takler dette pga psykisk helse og autisme. Samtidig er jeg redd usynlig regulering skal føre med seg andre utfordringer. Vi vil gjerne ta et så kvalifisert valg som mulig. Det er viktig at vi/hun vet alle fordeler og ulemper på forhånd da det ikke er så lett å takle ulemper dersom de dukker opp underveis. 

Anonymkode: 8d7aa...c56

Skrevet

Jeg har såkalt usynlig regulering. De funker bra, men må tas ut hver gang jeg spiser eller drikker. Jeg er ikke helt ferdig enda, har to skinner igjen før jeg skal tilbake for og sette på den som skal sitte bak på tennene mine. Resultatet har blitt veldig bra, jeg er positivt overrasket. De er ikke helt usynlige, man kan "lett" se den. I allefall ikke sollys eller godt belyste rom. Så om hun forventer at de er helt usynlige, blir hun skuffet. 

Anonymkode: ceeb4...69d

Skrevet

Datteren min har "usynlig" regulering. Må tas av når det spises. Må være i hele tiden ellers.Hun bytter skinne hver uke. Har og noen blanke klosser på noen av tennene. Var dyrere enn vanlig. Hun synes det fungerer godt, men er jo litt styr å ta det på og av da. 

Anonymkode: f7d15...6ad

Skrevet

Jeg vet ikke noe om usynlig regulering, og jeg vet ikke hvorfor vanlig regulering er vanskelig for datteren din.

Men jeg vil bare tipse deg om at det går an å velge hvite klosser istedenfor de vanlige metallklossene på vanlig regulering. 

Da blir ikke reguleringen så fremtredende som den gjør med de mørke klossene. 

Skrevet

Mitt barn har nylig fått såkalt usynlig tannregulering. Han var først hos en "vanlig" reguleringstannlege. Jeg spurte da om aligners (usynlig regulering), men fikk til svar at det ikke var noe tess i dette tilfellet/med den problemstillingen. Så han fikk på vanlig regulering, og vi måtte forvente jevnlig oppmøte hos tannlegen for å stramme reguleringen, i de 2-3 årene korrigeringen normalt ville ta. Det var helt pyton med vanlig regulering, og etter to dager skjønte jeg at vi måtte finne en annen løsning. Kom i kontakt med en av landets fremste klinikker på aligners, og fikk raskt time. Reguleringen ble fjernet, og han fikk aligners. Bare tull det hun første tannlegen hadde sagt, og det mer enn ble anntydet at de vanlige reguleringstannlegene tjener mye på alle kontrollene for å stramme. Mitt barn ble superfornøyd. Var som natt og dag. Helt fantastisk å kunne ta ut alignerne når man skal spise, kontra det å skrape maten ut av de fryktelige trikkeskinnene. Og det er jo nesten ikke behov for kontroller, sammenlignet med den vanlige reguleringen.

Anonymkode: a24ee...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...