Anonym bruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Hva ville dere gjort? Min datter er 12 og har spilt håndball for samme klubb siden hun var 5 år. Nå ønsker hun seg til nabobygda da det er større utfordringer der, og litt mer satsing. Hun ønsker dette selv. Vi har vært i kontakt med denne nye klubben, og de er positive til henne. Hun ønskes varmt velkommen. Men. For å gjøre ting riktig har sportslig leder i den nye klubben sendt en forespørsel til den gamle, og den gamle vil ikke la henne gå! Kan de nekte? De påstår at hvis hun byttet, bytter flere, og da vil gamleklubben klappe sammen. Dette burde vel ikke en 11 åring stilles ansvarlig for? Hun vil til ny klubb. Hva er rett å gjøre her? Anonymkode: 72252...70e
Anonym bruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hva ville dere gjort? Min datter er 12 og har spilt håndball for samme klubb siden hun var 5 år. Nå ønsker hun seg til nabobygda da det er større utfordringer der, og litt mer satsing. Hun ønsker dette selv. Vi har vært i kontakt med denne nye klubben, og de er positive til henne. Hun ønskes varmt velkommen. Men. For å gjøre ting riktig har sportslig leder i den nye klubben sendt en forespørsel til den gamle, og den gamle vil ikke la henne gå! Kan de nekte? De påstår at hvis hun byttet, bytter flere, og da vil gamleklubben klappe sammen. Dette burde vel ikke en 11 åring stilles ansvarlig for? Hun vil til ny klubb. Hva er rett å gjøre her? Anonymkode: 72252...70e De kan ikke nekte henne. Så dette bestemmer dere Skjønner at det er kjipt for klubben hvis flere byttet, hva de kan ikke gjøre noe med det Anonymkode: c4cca...1ea
Anonym bruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni De kan vel ikke nekte, men på fotballen er det litt styr om man skal bytte klubb i barnefotballen. Når de kommer i ungdomsfotball (året de fyller 13år) så er det enklere. Anonymkode: 6775b...d77
Anonym bruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni Dere står selvfølgelig helt fritt til å bytte klubb. Trøbbelet er når avgiverklubb trenerer overgangen. Du kan be kretsen om hjelp, det pleier å løse slike floker. Lykke til i ny klubb! Anonymkode: 67955...387
Anonym bruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Hæ? Høres rart ut. Da mine byttet klubb sluttet de i den gamle og startet ny sesong i den nye klubben. Helt ukomplisert. Mine var 8 og 13 da de byttet klubb Anonymkode: f1f8c...4f4
Anonym bruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Det er helt uproblematisk. Men det bør jo gjøres utenom sesong. Det er litt ufint å bytte midt i sesongen dersom dette innebærer at de ikke klarer å stille lag til kamper. Og akkurat det ansvaret er det helt greit at en 12-åring kan få kjenne på. Anonymkode: 78279...29a
Anonym bruker Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er helt uproblematisk. Men det bør jo gjøres utenom sesong. Det er litt ufint å bytte midt i sesongen dersom dette innebærer at de ikke klarer å stille lag til kamper. Og akkurat det ansvaret er det helt greit at en 12-åring kan få kjenne på. Anonymkode: 78279...29a De spiller ikke kamper, kun cuper, så det vil ikke påvirke sånn sett. HI Anonymkode: 72252...70e
Anonym bruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Hæ? Man kan vel bare slutte på håndball når man er 12 år? Treneren kan vel ikke bestemme hva barnet ditt skal gjøre? Om hun slutter og begynner en annen plass, så er det vel ikke noe andre har noe med? Anonymkode: 5f9ba...080
Anonym bruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er helt uproblematisk. Men det bør jo gjøres utenom sesong. Det er litt ufint å bytte midt i sesongen dersom dette innebærer at de ikke klarer å stille lag til kamper. Og akkurat det ansvaret er det helt greit at en 12-åring kan få kjenne på. Anonymkode: 78279...29a Enig. Anonymkode: 1e493...9f6
Anonym bruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig. Anonymkode: 1e493...9f6 Og da er NÅ rett tidspunkt. Meld overgang i Min idrett, og be sportslig leder eller styreleder godkjenne overgangen. Gamleklubben har ingen rett til å nekte slik godkjenning. Anonymkode: 67955...387
Anonym bruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Og da er NÅ rett tidspunkt. Meld overgang i Min idrett, og be sportslig leder eller styreleder godkjenne overgangen. Gamleklubben har ingen rett til å nekte slik godkjenning. Anonymkode: 67955...387 Tja. Treneren er også sportslig leder og han var svært negativ. HI Anonymkode: 72252...70e
Anonym bruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (18 timer siden): Tja. Treneren er også sportslig leder og han var svært negativ. HI Anonymkode: 72252...70e Da henvender du deg til styreleder. De har ikke lov å nekte, og du får hjelp fra kretsen hvis nødvendig. Lurt å få dette unna i god tid før neste sesong. Anonymkode: 67955...387
Anonym bruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni Jeg har absolutt ingen erfaring med dette. Men et idrettslag kan da vel ikke bestemme sånt?? Hun er jo bare et barn!!? Eller finnes det regler om at man MÅ være med i den klubben som ligger geografisk nærmest?? Anonymkode: 8fa25...d72
Anonym bruker Skrevet 10. juni #14 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har absolutt ingen erfaring med dette. Men et idrettslag kan da vel ikke bestemme sånt?? Hun er jo bare et barn!!? Eller finnes det regler om at man MÅ være med i den klubben som ligger geografisk nærmest?? Anonymkode: 8fa25...d72 Nei, et idrettslag/-klubb bestemmer ikke hvem de skal ha som medlemmer. Nei, man trenger ikke å knytte seg til det idrettslaget/-klubben som ligger geografisk nærmest. Nei, et idrettslag/-klubb har absolutt ingen myndighet til å nekte sine (tidligere) medlemmer klubb-bytte. Anonymkode: 67955...387
Anonym bruker Skrevet 10. juni #15 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har absolutt ingen erfaring med dette. Men et idrettslag kan da vel ikke bestemme sånt?? Hun er jo bare et barn!!? Eller finnes det regler om at man MÅ være med i den klubben som ligger geografisk nærmest?? Anonymkode: 8fa25...d72 Idrett på dette nivået er tuftet på frivillig innsats, dermed står og faller hele dens eksistens, på at man støtter opp om sitt lokale miljø. Det finnes ingen formelle lover som regulerer et bytte, men det finnes sportslige og sosiale konvensjoner. Idrettsnorge kommer så klart til å falle helt sammen dersom alle ambisiøse foreldre og unger skal shoppe nye lag og nye utfordringer som de vil. Det sagt, det burde være uproblematisk om en og annen 12-åring vil bytte klubb. Det finnes mange grunner til at man ønsker dette. Anonymkode: 1e493...9f6
Anonym bruker Skrevet 10. juni #16 Skrevet 10. juni Anonym bruker skrev (På 8.6.2025 den 14.15): Min datter er 12 Anonym bruker skrev (På 8.6.2025 den 14.15): Dette burde vel ikke en 11 åring stilles ansvarlig for? Hvor gammel er hun egentlig? Anonymkode: 1e493...9f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå