Gå til innhold

Container i borettslaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så heldige at borettslaget her har container året rundt som vi kan kaste ting i. Men vi opplever at venner spørr oss om vi kan kaste ting for de. Venner som ikke bor i borettslaget. Da vi flyttet hit for 5 år siden sa vi ja til å kaste noen småting for noen. Men siden da får vi ofte spørsmål om det. Vi sier nå nei pga reglene. Fikk skriv for 2 år siden at det er kun for beboerne i borettslaget. Men alle forstår ikke det. Er jo bare å si at det er deres søppel sier flere. 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 5f6b7...a2a

Skrevet

Er det så mye annet å gjøre da enn å si tydelig nei og vise til reglene? Du kan eventuelt legge til at dere gjorde det i starten fordi dere ikke visste dette, men at dere nå har fått beskjed om at det ikke er greit og naturlig nok ikke vil komme på kant med noen ved å bryte reglene. Er det venner av dere så respekterer de det. Hvis ikke synes jeg seriøst at dere bør revurdere vennskapet. 

Anonymkode: f1163...1e6

Skrevet

Hadde selvfølgelig sagt nei, og forklart reglene . Dette kan gå på dere viss dere blir oppdaget!

Anonymkode: 7c45f...cc2

Skrevet

Hva jeg hadde gjort? Jeg hadde bare fortsatt å si nei...

Skal de kaste noe får de kjøre til søppelfyllingen, ikke utnytte deres borettslag som søpledunk. 

Herlighet, folk er så frekke 🙈

Å spørre en gang er frekt, å fortsette mase etter at dere har sagt nei er sinnsykt frekt.

Anonymkode: 135bc...7c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva jeg hadde gjort? Jeg hadde bare fortsatt å si nei...

Skal de kaste noe får de kjøre til søppelfyllingen, ikke utnytte deres borettslag som søpledunk. 

Herlighet, folk er så frekke 🙈

Å spørre en gang er frekt, å fortsette mase etter at dere har sagt nei er sinnsykt frekt.

Anonymkode: 135bc...7c8

Synes jeg også. Dette gjelder en god barndomsvenn av min mann. Vi hjalp henne rett etter skilsmisse, men å kaste noen småting. Så spurte hun litt senere og da sa vi at vi at vi hadde fått beskjed om det det KUN var for de som bor her. Og nå 2 år etter så ringer hun og spørr om hun kan komme med ett par hyller og en liten svartsekk med søppel.  Hun håpet vel at vi skulle si ja . Men mannen min sa at de reglene gjelder fortsatt 

Skrevet

Hva er det med folk som har så vanskelig for å si nei?

Anonymkode: 13faa...b89

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Synes jeg også. Dette gjelder en god barndomsvenn av min mann. Vi hjalp henne rett etter skilsmisse, men å kaste noen småting. Så spurte hun litt senere og da sa vi at vi at vi hadde fått beskjed om det det KUN var for de som bor her. Og nå 2 år etter så ringer hun og spørr om hun kan komme med ett par hyller og en liten svartsekk med søppel.  Hun håpet vel at vi skulle si ja . Men mannen min sa at de reglene gjelder fortsatt 

Hvorfor kan hun ikke kjøre til søppelfyllingen med det?

Anonymkode: dc61d...a75

Skrevet

Hvis hun klarer å frakte søpla til dere, klarer hun å frakte den til miljøstasjonen også. Hun er vel bare ute etter å spare noen kroner.

Anonymkode: efa38...901

Skrevet

Jøsses - du har frekke venner. Fortsett å si nei.

Anonymkode: c5089...14c

Skrevet

Forsett å si nei. Det er jo faktisk ikke opp til deg å bestemme, men borettslaget. De har gitt klar beskjed. 

At folk ikke forstår noe så opplagt er smått utrolig. 

Anonymkode: 8a938...bf1

Skrevet

Dere kan jo si ja mot at hun betaler 2000 kroner pr ting hun ønsker å kaste. Det er ikke slik at det er gratis for dere heller, dere betaler for dette via felleskostnader. 

Anonymkode: a37ef...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...