Anonym bruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Vi er en liten avdeling på jobb. Bare 10 stykker + en avdelingsleder. Det er meg som de siste 7 årene har stått for innsamling når det er noen som gifter seg, får barn, fyller rund dag osv. Vi spleiser 20,- hver, så det er ikke snakk om store beløp. Det er heller ikke veldig ofte, siden vi er så få. Det er alltid to som ikke gir. Allikevel har jeg alltid skrevet på "hilsen fra avdelingen" på kortene. De smiler og nikker og klapper alltid og tar imot klemmer og sier værsågod selv om de ikke spleiser når ganver gid bort. Det er ikke en økonomiting for begge kjøper mat i kantina daglig og forteller ellers om konserter, turer og annet så de burde hatt 20 eller 40 kroner til overs pr. år. Nå har vi samlet inn til avdelingslederen vår som har rund dag. Jeg lurer denne gangen på om jeg skal skrive navnene på de som er med i kortet. Er det råttent av meg? Anonymkode: e401c...848
Endaentil Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Nei, det synes jeg er helt innafor. De har vært gratispassasjerer lenge nok.
Anonym bruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Det vi gjør på jobben min, og gjorde på min forrige jobb er at man kjøper et kort, skriver hilsen og så signerer alle som har gitt sitt bidrag. På forhånd sender vi ut en melding som sier noe ala: "Hei, XXX fyller år/gifter seg/har fått barn. De som ønsker å være med på gave vippser til XXX, og skriver XXX som melding når de vippser. "Dato" kommer vi til å gå rundt med kort de som er med kan signere, passer det ikke deg den dagen så si i fra så skal vi ordne det" Anonymkode: 1b046...460
Anonym bruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni Vi skriver bestandig navnene Anonymkode: 335a8...db8
Anonym bruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Skriv navnene. Og gå rundt og få underskrifter så de som ikke bidrar ser det 😊 Anonymkode: d0bf3...899
Anonym bruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Skriv navnene. Og gå rundt og få underskrifter så de som ikke bidrar ser det 😊 Anonymkode: d0bf3...899 Siden de ikke har gjort det tidligere bør man kanskje si i fra at man begynner å gjøre det, kanskje det får de som ikke pleier å bidra til å være med. Anonymkode: 1b046...460
Anonym bruker Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Siden de ikke har gjort det tidligere bør man kanskje si i fra at man begynner å gjøre det, kanskje det får de som ikke pleier å bidra til å være med. Anonymkode: 1b046...460 God ide. Jeg kan sende ut en melding i Teamsgruppa og si at jeg har kort på skrivebordet som de som har spleisa kan komme og skrive under på. Takk! Anonymkode: e401c...848
Anonym bruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Det slutter man med den første gang ikke alle er med. Anonymkode: 4d74e...94a
prekæs Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni Bare å skrive navnene. Bare tull å advare de som ikke gidder bidra.
Anonym bruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Er normalt at de som vippser signerer kortet Anonymkode: eb336...8d4
Anonym bruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (På 7.6.2025 den 21.11): Vi er en liten avdeling på jobb. Bare 10 stykker + en avdelingsleder. Det er meg som de siste 7 årene har stått for innsamling når det er noen som gifter seg, får barn, fyller rund dag osv. Vi spleiser 20,- hver, så det er ikke snakk om store beløp. Det er heller ikke veldig ofte, siden vi er så få. Det er alltid to som ikke gir. Allikevel har jeg alltid skrevet på "hilsen fra avdelingen" på kortene. De smiler og nikker og klapper alltid og tar imot klemmer og sier værsågod selv om de ikke spleiser når ganver gid bort. Det er ikke en økonomiting for begge kjøper mat i kantina daglig og forteller ellers om konserter, turer og annet så de burde hatt 20 eller 40 kroner til overs pr. år. Nå har vi samlet inn til avdelingslederen vår som har rund dag. Jeg lurer denne gangen på om jeg skal skrive navnene på de som er med i kortet. Er det råttent av meg? Anonymkode: e401c...848 Jeg må si jeg tenker mest på hva de selv mottar av gaver når det er de som fyller år eller gifter seg? I mitt hode er det nesten mer sånn at da burde de ikke få noen ting. Men det er det jeg tenker… I praksis så har jeg bare bestemt meg for å slå en stor strek over slike ting, skrive fra alle, gi til de som ikke gir, og tenke at pytt pytt, det finnes verre ting her i livet. Man har stort sett godt av å teste ydmykheten sin litt. Jeg ville fortsatt som før. Råtten er du ikke, da, men. Anonymkode: 8e29d...e44
Anonym bruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni Kjøper dere bryllupsgave, barselgave etc for 170 kr? Hva får man for det? Anonymkode: 4ef88...d61
Anonym bruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (På 7.6.2025 den 21.11): Vi er en liten avdeling på jobb. Bare 10 stykker + en avdelingsleder. Det er meg som de siste 7 årene har stått for innsamling når det er noen som gifter seg, får barn, fyller rund dag osv. Vi spleiser 20,- hver, så det er ikke snakk om store beløp. Det er heller ikke veldig ofte, siden vi er så få. Det er alltid to som ikke gir. Allikevel har jeg alltid skrevet på "hilsen fra avdelingen" på kortene. De smiler og nikker og klapper alltid og tar imot klemmer og sier værsågod selv om de ikke spleiser når ganver gid bort. Det er ikke en økonomiting for begge kjøper mat i kantina daglig og forteller ellers om konserter, turer og annet så de burde hatt 20 eller 40 kroner til overs pr. år. Nå har vi samlet inn til avdelingslederen vår som har rund dag. Jeg lurer denne gangen på om jeg skal skrive navnene på de som er med i kortet. Er det råttent av meg? Anonymkode: e401c...848 Når det ikke er snakk om større beløp, hadde jeg hevet meg over sånt. Jeg skriver fortsatt «fra avdelingen/fra kollegaer» selv om ikke alle gir. Hvis det er noen som konsekvent aldri gir, ville jeg heller tatt det opp med de direkte. Spurt om det faktisk er slik at de ikke ønsker å delta på slike gaver. 20 kr er veldig lite da. Hva slags gaver kjøper dere for 180 kr?? Anonymkode: 9beaa...e32
Anonym bruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni Hadde absolutt begynt å skrive navnene til de som er med på gaven. Anonymkode: 6d408...d9f
Anonym bruker Skrevet 9. juni #15 Skrevet 9. juni Som de fleste sier, la de som spleiser signere kortet. Skal fortelle deg en litt morsom historie fra oss som jeg mener er et godt eksempel på at det kan være greit å nevne før det har blitt en vane (hyggelig tone så klart). Ene kollegaen min stusset over at en annen ikke vipset. Hun synes det var ubehaget å si noe, ventet derfor en stund før hun tok motet til seg. Viste seg at hun andre hadde vispet hver gang, men til feil person. I og med ingen sa noe, tenkte hun ikke på å sjekke så nøye, valgte bare fra sist sendte. Anonymkode: d7610...32a
Anonym bruker Skrevet 9. juni #16 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kjøper dere bryllupsgave, barselgave etc for 170 kr? Hva får man for det? Anonymkode: 4ef88...d61 En flaske vin, en fin blomst, en babykjole, god sjokolade. Når man har et såpass begrenset beløp så må man være litt kreativ. Blomstene til avdelingslederen er kjøpt nå og plantet i gruppe slik at de kan gro seg til og se flottere ut innen de gis bort. Nå gis det ved rund dag også gave fra arbeidsgiver så dette er mer som en liten oppmerksomhet. Anonymkode: e401c...848
Anonym bruker Skrevet 9. juni #17 Skrevet 9. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Som de fleste sier, la de som spleiser signere kortet. Skal fortelle deg en litt morsom historie fra oss som jeg mener er et godt eksempel på at det kan være greit å nevne før det har blitt en vane (hyggelig tone så klart). Ene kollegaen min stusset over at en annen ikke vipset. Hun synes det var ubehaget å si noe, ventet derfor en stund før hun tok motet til seg. Viste seg at hun andre hadde vispet hver gang, men til feil person. I og med ingen sa noe, tenkte hun ikke på å sjekke så nøye, valgte bare fra sist sendte. Anonymkode: d7610...32a Den er lei. Anonymkode: eb336...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå