Anonym bruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Min sønn fikk en tøff start på vgs. Mye som skjedde i livet vårt. Denne læreren har vært en veldig fin støtte for gutten gjennom de tre årene. Vi vil gjerne gi en liten oppmerksomhet nå på tampen. Men aner ikke hva det skal være. Vet lite og ingenting om hans interesser, om han drikker kaffe, te, øl. Er sporty, hva som helst. Dette skal bare være en takk, ikke gjøre han forlegen eller noe. Forslag mottas med takk, er helt blank. Anonymkode: 0e21b...1bc
Anonym bruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Gavekort på kino. Bok (dere vet hvilke fag han underviser i og sønnen vet vel noe om interessene hans etter så mange år) Gavepakke med kaffe og sjokolade (om han ikke spiser og drikker det selv så har han sikkert gjester avogtil) Anonymkode: 6aab2...c12
Anonym bruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Jeg tenker at gaven er underordnet, det kan være en bukett eller en konfekt eller hva som helst. Men skriv et kort! Kortet blir med videre som et minne, og godord er så utrolig hyggelig. På min arbeidsplass får vi ofte blomster eller kaker. De forsvinner jo fort, men det som virkelig varer og som vi alle setter utrolig stor på er kortene. De henger på veggen stund og så forsvinner de ned i en skuff hvor vi tar dem frem av og til. Spesielt hvis dagen har vært litt tung er det utrolig fint å finne frem. Anonymkode: 46d14...a55
Anonym bruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni Han skal da selvsagt gi oppmerksomheten selv. Sammen med ett kort, og han ønsker det selv. Jeg fikser, han gir. Men ja, vi vet jo fag han underviser i. Det var et godt forslag. Eller som en annen sier så kan blomster være like hyggelig, men tenkte det skulle være diskré. Vil heller ikke gi noe som han må "sitte og de på og irritere seg over de neste 10 årene" heller... Anonymkode: 0e21b...1bc
Anonym bruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Han skal da selvsagt gi oppmerksomheten selv. Sammen med ett kort, og han ønsker det selv. Jeg fikser, han gir. Men ja, vi vet jo fag han underviser i. Det var et godt forslag. Eller som en annen sier så kan blomster være like hyggelig, men tenkte det skulle være diskré. Vil heller ikke gi noe som han må "sitte og de på og irritere seg over de neste 10 årene" heller... Anonymkode: 0e21b...1bc OK. Da er jeg enig med de som sier at kortet betyr mest. Så ville jeg personlig droppet alkohol, og gått for enten sjokolade og kaffe, som en nevner, eller en litt mer spicy samling som f.eks. Jacobs eller Askim frukt og bær, m/diverse matskatter i. Anonymkode: c91c0...501
Anonym bruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Jeg kjøper ei bok innenfor hans fag, sønnen har godkjent boka. MED byttelapp. Da kan han gjøre akkurat som han vil. Lese den, gi den videre, bytte til noe annet. Fikser kort og sønnen gir. Takk for innspill. Til deg 501, hva i all verden var utbruddet ditt ment for? Det er da vel forskjell på en 18/19-åring og en på 55? Handler ikke om at jeg ikke skjønner at sønnen er myndig. Er det galt å vise at man setter pris på den ekstra innsatsen læreren gjorde da han møtte en sårbar 16-åring, som hadde opplevd store tap i livet sitt på veldig kort tid? Han bidro til at gutten greide å gjennomføre vgs. Han hadde virkelig ikke behøvd å stille opp så mye som han gjorde. Anonymkode: 0e21b...1bc
Anonym bruker Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Er det galt å vise at man setter pris på den ekstra innsatsen læreren gjorde da han møtte en sårbar 16-åring, som hadde opplevd store tap i livet sitt på veldig kort tid? Han bidro til at gutten greide å gjennomføre vgs. Han hadde virkelig ikke behøvd å stille opp så mye som han gjorde. Anonymkode: 0e21b...1bc Hvis ikke dette er noe sønnen selv ønsker, så ja, da er det faktisk galt, mener jeg. Vi kjenner jo alle til de som skal stakkarsliggjøre egne unger, la de ha på bleie altfor lenge, ikke la de være med venner uten å ringe, ikke slippe taket når de blir større. Så dette er en typisk sånn ting i mine øyne. Men nå har du sagt at han gjør det, så da er det jo greit. Anonymkode: c91c0...501
Anonym bruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis ikke dette er noe sønnen selv ønsker, så ja, da er det faktisk galt, mener jeg. Vi kjenner jo alle til de som skal stakkarsliggjøre egne unger, la de ha på bleie altfor lenge, ikke la de være med venner uten å ringe, ikke slippe taket når de blir større. Så dette er en typisk sånn ting i mine øyne. Men nå har du sagt at han gjør det, så da er det jo greit. Anonymkode: c91c0...501 Du overtolker så det holder. Jeg skrev "vi" - ikke "jeg"? Hadde det vært meg og mitt oppdrag hadde jeg skrevet "jeg". Ser du forskjellen? Kunne ikke falt meg inn å troppe opp på skolen for å levere en gave fra meg. Tror ikke mange, om noen, ville gjort det. Det er snakk om en liten gest til han som "gikk den ekstra milen". Jeg informerte lærer om situasjonen i første, etter avtale med sønnen. Siden da har jeg knapt vekslet ord med læreren. Men sønnen har fortalt. Anonymkode: 0e21b...1bc
Anonym bruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Jeg hopper glatt over kranglingen og går til erfaringer. Som lærer i vgs får jeg ofte noe av avgangsklasser når jeg har disse, og innimellom noe direkte fra enkeltelever. Det å få et kort er faktisk det jeg setter mest pris på. Ellers så er det ganske vanlig for både kollegaer og meg å få ting som vin, sjokolade og bøker, men innimellom litt mer personlige ting. Kort og gaver får alltid direkte fra elever, men på avslutningsfesten der foresatte pleier å være med, er det ikke uvanlig at flere oppsøker meg for å utveksle noen ord. At ungdommen deres nå er myndig, betyr jo ikke at de ikke bryr seg lenger. I noen tilfeller har jeg også hatt elever som har signert på at de ønsker at foresatte og jeg som lærer skal ha kontakt selv om vedkommende er myndig. Anonymkode: 5a7bd...dcc
Anonym bruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni For en fin tanke Hva med et fint kort fra ungdommen og et gavekort på restaurant / spisested. At gaven blir litt fra ungdommen selv. Anonymkode: 89eb2...b28
Anonym bruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg kjøper ei bok innenfor hans fag, sønnen har godkjent boka. MED byttelapp. Da kan han gjøre akkurat som han vil. Lese den, gi den videre, bytte til noe annet. Fikser kort og sønnen gir. Takk for innspill. Til deg 501, hva i all verden var utbruddet ditt ment for? Det er da vel forskjell på en 18/19-åring og en på 55? Handler ikke om at jeg ikke skjønner at sønnen er myndig. Er det galt å vise at man setter pris på den ekstra innsatsen læreren gjorde da han møtte en sårbar 16-åring, som hadde opplevd store tap i livet sitt på veldig kort tid? Han bidro til at gutten greide å gjennomføre vgs. Han hadde virkelig ikke behøvd å stille opp så mye som han gjorde. Anonymkode: 0e21b...1bc Synes dere lander på en god løsning, Hi! Skriv et ekte og personlig kort som er beskrivende for den hjelpen læreren ga din sønn, og hva det har betydd for ham. Jeg tror, som andre har skrevet også, at kortet og de oppriktige ordene der er det viktigste. Men synes det er flott å gi en symbolsk gave samtidig. Det er så flott å høre historier om de lærerne som gjør en så god jobb og som gjør stor forskjell i noens liv og er med på å støtte elever gjennom tøffe opplevelser slik at de greier å fullføre skoleløpet sammen med sine jevnaldrende. ❤️ Anonymkode: 5f2ec...32d
Anonym bruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni Kjøpte et Lisa Aisato bilde «Den beste lærer» og rammet skikkelig inn. Læreren begynte å gråte og sa det var den fineste takk hun kunne få som lærer. Anonymkode: 783ee...be2
Anonym bruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni Så flott dere vil gi læreren en oppmerksomhet og en takk for at han har gjort vgs til gode år for sønnen deres. Ikke bry deg om disse kommentarene du får inn her. Alltid noen som skal gå i mot og si det motsatte. Ingen har hittil avsport med skrivefeil 😅 Anonymkode: 2f0e7...f0b
Anonym bruker Skrevet 16. juni #15 Skrevet 16. juni Bok ble kjøpt, gutten skrev ett enkelt kort, og HAN overleverte det i dag. Læreren satte veldig pris på gaven, og uttrykte at han ble rørt til sønnen min. Fikk selv takket læreren for god oppfølging etter avslutninga, der han gjentok at han satte pris på gaven og at den var midt i blinken☺️ takk for tips! Anonymkode: 0e21b...1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå