Anonym bruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Jeg har en god venninne som jeg føler at hun ikke forstår andre sine situasjoner. Juni måned blir veldig travelt for meg. Vi flytter i slutten av måneden. Mannen jobber offshore, så er borte tiden før vi flytter og jeg skal i dåp neste helg.Så jeg pakker når jeg har fri fra jobb. På onsdag ringte venninnen og spurte om vi kunne møtes snart. Jeg sa at det har jeg ikke tid nå pga flytting. Så fikk jeg melding fra henne før i dag. Hun skrev: Jeg har frihelg, så det hadde vært koselig om du kunne ta deg en tur hit på ett par glass vin. Kanskje hun mener det godt, men jeg blir sliten av å forklare at jeg ikke har tid igjen. Hadde du følt på at dette er mas? Anonymkode: 7886b...361
Anonym bruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Nei, det hadde jeg ikke. Jeg hadde svart at siden jeg står midt oppi flytting så passer det ikke, dessverre, og at vi kan ta det igjen når vi er på plass i huset. Anonymkode: ab327...296
Anonym bruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, det hadde jeg ikke. Jeg hadde svart at siden jeg står midt oppi flytting så passer det ikke, dessverre, og at vi kan ta det igjen når vi er på plass i huset. Anonymkode: ab327...296 Hun har jo allerede svart det Anonymkode: 7bacf...5c0
Anonym bruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hun har jo allerede svart det Anonymkode: 7bacf...5c0 Ja. Og det går an å svare hyggelig en gang til. Venner, vet du, dem bør man være litt rause med. Anonymkode: ab327...296
Himmel og hav Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni (endret) Du blir sliten av å svare på to meldinger på ei uke? Nei, jeg synes ikke det er mas at hun spør om du vil komme bort på vin. Hun tenkte vel kanskje at du hadde en time eller to til overs på kvelden og hadde sikkert ikke forstått at du pakker døgnet rundt. Med mindre det er noe bakgrunnsgrums her så hadde jeg tolket det som et hyggelig, lite forslag. Endret 6. juni av Himmel og hav Kommafeil
Anonym bruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja. Og det går an å svare hyggelig en gang til. Venner, vet du, dem bør man være litt rause med. Anonymkode: ab327...296 Venner bør også forstå «jeg har ikke tid nå før vi flytter» første gang de får beskjed Syns det er en uting at folk forventer at JEG skal gjøre noe fordi DE ønsker. Har sånne venner selv. Om jeg sier det ikke passer fordi jeg er sliten, «ja jeg er og sliten!». Mine venners behov er ikke mitt ansvar å dekke Anonymkode: 7bacf...5c0
Anonym bruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Venner bør også forstå «jeg har ikke tid nå før vi flytter» første gang de får beskjed Syns det er en uting at folk forventer at JEG skal gjøre noe fordi DE ønsker. Har sånne venner selv. Om jeg sier det ikke passer fordi jeg er sliten, «ja jeg er og sliten!». Mine venners behov er ikke mitt ansvar å dekke Anonymkode: 7bacf...5c0 Jeg liker vennene mine og ønsker å være med dem. Å få to forespørsler på en uke anser jeg ikke som mas i det hele tatt. Anonymkode: ab327...296
Anonym bruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni Himmel og hav skrev (15 minutter siden): Du blir sliten av å svare på to meldinger på ei uke? Nei, jeg synes ikke det er mas at hun spør om du vil komme bort på vin. Hun tenkte vel kanskje at du hadde en time eller to til overs på kvelden og hadde sikkert ikke forstått at du pakker døgnet rundt. Med mindre det er noe bakgrunnsgrums her så hadde jeg tolket det som et hyggelig, lite forslag. Enig, 2 meldinger ikke mas. Kan ikke skjønne at hi tenker at hun kanskje ikke mener det godt. Anonymkode: 768a4...21a
sug lut Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Det er ikke mas. Det er bare kos. Ikke støt folk fra deg.
Anonym bruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Enig, 2 meldinger ikke mas. Kan ikke skjønne at hi tenker at hun kanskje ikke mener det godt. Anonymkode: 768a4...21a Hun skriver jo «Kanskje hun mener det godt, men jeg blir sliten av å forklare at jeg ikke har tid igjen.» Og for øvrig, når man føler på at dette kanskje er mas så handler det ofte for min del hvertfall om dårlig samvittighet for å ikke strekke til. Jeg personlig ville aldri spurt ei venninne som sa «jeg har ikke tid før vi flytter» om å henge igjen få dager etter. Da hadde jeg tatt opp tråden etter de hadde flytta. Anonymkode: 7bacf...5c0
Anonym bruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Det kan jo godt være hun tenker at du ikke pakker alle døgnets våkne timer og at et par timer pause ikke er krise. Anonymkode: 195f1...5c4
Anonym bruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Nå håper og tror jeg HI var snudd problemstillingen på hodet og er litt usikker på om meldingene kan oppfattes som mas. Hvis dette ikke er snudd på hodet og er en reell problemstilling synes jeg synd på vennen til HI. Det å (over)analysere, være så kritisk og gi venner så lite slack må være slitsomt å forholde seg til. Det tar 10 sekunder å utdype at det nok ikke passer før <mnd>. Det å få to meldinger til å være noe negativt i stedet for å ta det hyggelige ved at venninnen ønsket å treffe HI er litt spesielt. Anonymkode: 17eb9...bcb
Anonym bruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Nei, absolutt ikke mas! Jeg hadde skrevet takk for koselig innbydelse, men at tiden ikke strekker til pga flytting. Og at hun selvfølgelig er velkommen bort til å hjelpe meg pakke mens vi tar et par glass vin og skravler 😊 Har man ikke takhøyde nok til et par mld på en uke så er man ingen god venn altså. Hvis man skal begynne å tenke over «kan jeg sende denne meldingen eller blir mottaker sliten av den» hver gang man sender meldinger til venner så er det ikke verdt vennskapet. Da er man bekjente. Anonymkode: 657c9...20d
Anonym bruker Skrevet 7. juni #15 Skrevet 7. juni Jeg hadde bedt henne ta med vinen og så kunne vi drukket vin og skravlet hos meg mens jeg pakket. Mye hyggeligere med selskap, og kanskje blir det litt hjelp også. Anonymkode: 79cfc...ee1
Anonym bruker Skrevet 7. juni #16 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg hadde bedt henne ta med vinen og så kunne vi drukket vin og skravlet hos meg mens jeg pakket. Mye hyggeligere med selskap, og kanskje blir det litt hjelp også. Anonymkode: 79cfc...ee1 Skulle svare det samme Og nei, 2 sms på 1 uke er virkelig ikke mas. Du pakker neppe 24/7 uansett Anonymkode: 0b926...12d
Anonym bruker Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde bedt henne ta med vinen og så kunne vi drukket vin og skravlet hos meg mens jeg pakket. Mye hyggeligere med selskap, og kanskje blir det litt hjelp også. Anonymkode: 79cfc...ee1 Tenker venninnen kunne foreslått det. HI baserer nok dette på mer enn ett tilfelle, og selvopptatte folk vil jo oftest at andre skal komme til dem uansett hvilken situasjon den andre står i. Anonymkode: 947ba...137
Anonym bruker Skrevet 7. juni #18 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tenker venninnen kunne foreslått det. HI baserer nok dette på mer enn ett tilfelle, og selvopptatte folk vil jo oftest at andre skal komme til dem uansett hvilken situasjon den andre står i. Anonymkode: 947ba...137 Det er ingenting i det hi skriver som tilsier at venninnen er selvopptatt Anonymkode: 768a4...21a
Anonym bruker Skrevet 7. juni #19 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tenker venninnen kunne foreslått det. Hadde hun foreslått det ville innlegget vært: "Min venninne maser om å komme til meg for at vi skal drikke vin selv om hun vet at vi holder på å pakke for flytting. Er hun kravstor som forventer å få komme hit i kaos av esker og pikkpakk? Hva gjør man med venner som inviterer seg selv på besøk uten at det er avklart flere uker i forveien? Skjønner meg ikke på slike mennesker som bare vil dukke opp uten invitasjon" Anonymkode: 0b926...12d
Anonym bruker Skrevet 7. juni #20 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skulle svare det samme Og nei, 2 sms på 1 uke er virkelig ikke mas. Du pakker neppe 24/7 uansett Anonymkode: 0b926...12d To sms på én uke er mas når man har vært tydelig første gang. «Det passer ikke i juni» er faktisk en helt okey beskjed å gi Anonymkode: 7bacf...5c0
Anonym bruker Skrevet 7. juni #21 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): To sms på én uke er mas når man har vært tydelig første gang. «Det passer ikke i juni» er faktisk en helt okey beskjed å gi Anonymkode: 7bacf...5c0 Hi sier ikke at hun sa at det ikke passer i juni, hun sa at det ikke passer nå. Altså som på onsdag, så da spurte venninne om det passer i helgen. Det er ikke mas. Anonymkode: ab327...296
Anonym bruker Skrevet 7. juni #22 Skrevet 7. juni Liker du i det heletatt denne venninnen HI? For det høres ikke slik ut hvis du synes 2 meldinger på 1 uke er mas. Anonymkode: b2aec...04b
Anonym bruker Skrevet 7. juni #23 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): To sms på én uke er mas når man har vært tydelig første gang. «Det passer ikke i juni» er faktisk en helt okey beskjed å gi Anonymkode: 7bacf...5c0 Men det var ikke det hi sa. Ttenk å klage for at noen sender 2 stakkars meldinger, helt utrolig. Anonymkode: 768a4...21a
Anonym bruker Skrevet 8. juni #24 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (21 timer siden): To sms på én uke er mas når man har vært tydelig første gang. «Det passer ikke i juni» er faktisk en helt okey beskjed å gi Anonymkode: 7bacf...5c0 Det er godt mulig, men nå var det ikke den beskjeden TS ga venninnen. At du lager dine egne beskjeder kan ikke vi svare for Anonymkode: 0b926...12d
Anonym bruker Skrevet 8. juni #25 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (22 timer siden): Hadde hun foreslått det ville innlegget vært: "Min venninne maser om å komme til meg for at vi skal drikke vin selv om hun vet at vi holder på å pakke for flytting. Er hun kravstor som forventer å få komme hit i kaos av esker og pikkpakk? Hva gjør man med venner som inviterer seg selv på besøk uten at det er avklart flere uker i forveien? Skjønner meg ikke på slike mennesker som bare vil dukke opp uten invitasjon" Anonymkode: 0b926...12d Haha, du har sikkert rett. Jeg lærer mye om folk på dette forumet, og blir ofte overrasket over hvor lite kommunikasjonen det er er i det jeg tenker på som nære relasjoner. Altså, en venninne burde en faktisk kunne snakke såpass åpent og greit med at dette ikke burde være en problemstilling en gang. I min verden er det også slik at om en venninne skal flytte og gir uttrykk for at det er travelt og hun er stresset, så er det en selvfølge å tilby seg å hjelpe. Det går begge veier. Med alle venninnene mine. Anonymkode: 79cfc...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå