Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt ufør etter en ulykke, og økonomien er så som så. 

Dere som er ufør og har erfaring med honnørrabatt. Har dere tips til opplevelser i sommer som jeg kan ta med barna på? Jeg bor like utenfor Oslo, så alle mulige tips tas imot. Honnørrabatten får jeg på tog, så alt fra trondheim(kan bo hos familie der) til Kristiansand kan være aktuelt.

Tar imot tips med stor takknemlighet❤️

Anonymkode: 8a210...afc

Skrevet

Man får vel ikke honnørrabatt andre steder enn på kollektivtransport?

Jeg er også ufør og får alt av kollektivtransport til ca halv pris, buss, tog og trikk (men ikke fly selvfølgelig).

Det er fint i Kr.Sand. Ta toget ned, og buss ut mot Kjevik, der ligger Hamresanden hvor det er kombinert hytte/leilighetutleie og campingplass. Har du råd til Dyreparken går det buss dit også, det er ikke langt.

Anonymkode: 83f94...e2d

Skrevet

Takk for påminnelse, i dag trenger jeg ta tog, gjør aldri det og glemte honnørrabatt, nå skal jeg huske den.

Anonymkode: c7e24...07b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er også ufør og får alt av kollektivtransport til ca halv pris, buss, tog og trikk (men ikke fly selvfølgelig).

Det er fint i Kr.Sand. Ta toget ned, og buss ut mot Kjevik, der ligger Hamresanden hvor det er kombinert hytte/leilighetutleie og campingplass. Har du råd til Dyreparken går det buss dit også, det er ikke langt.

Joda, det kan man få. Jeg får på treningssenteret, i svømmehallen og hos kiropraktor. Hvis bedrifter har hønnørranatt, så spør jeg alltid om den og gjelder ufør,og det gjør den av og til selv om det ikke står i prisoversikten.

Anonymkode: f3bfa...401

Skrevet

jeg tror man får det på tusenfryd

Anonymkode: 2dc09...2e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jo, det finnes enkelte severdigheter, kino, kulturaktiviteter, svømmehaller og muligens andre steder som også gir honnørrabatt.  Men disse stedene er det ikke pålagt å gi honnørrabatt, så det kan variere fra sted til sted. 

Anonymkode: d2b11...41c

Skrevet

Det er veldig varierende hvor du får honnør rabatt. Så er det noen steder som gir honnørrabatt, men bare til pensjonister. Husk det. Jeg pleier å spørre. Men kollektiv buss og trikk er mest vanlig. 

Anonymkode: 52ac9...e69

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig varierende hvor du får honnør rabatt. Så er det noen steder som gir honnørrabatt, men bare til pensjonister. Husk det. Jeg pleier å spørre. Men kollektiv buss og trikk er mest vanlig. 

Anonymkode: 52ac9...e69

Er det honnør så er det vel honnør? Ufør eller pensjonist har vel ikke noe å si?

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Er det honnør så er det vel honnør? Ufør eller pensjonist har vel ikke noe å si?

Nei, det er ikke alltid at honnør gjelder for uføretrrygdede. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jo, det er nettopp derfor jeg spør. Du får det "over alt".

Takk for tips 🙂 dyreparken utgår, men tar gjerne en tur til kr.sand og camping 🥰

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Takk for påminnelse, i dag trenger jeg ta tog, gjør aldri det og glemte honnørrabatt, nå skal jeg huske den.

❤️

Skrevet

Bortsett fra #2 så er det ingen tips å finne i alle de svarene som er gitt... 🙁

Jeg spør om tips, fra de med erfaring(som faktisk vet og har benyttet dette). 

Håper noen faktisk vil svare på det jeg spør om ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke alltid at honnør gjelder for uføretrrygdede. 

Når?

Anonymkode: 72002...af6

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Når?

Anonymkode: 72002...af6

Som jeg skrev så spør jeg der jeg er.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jøss, her virker du ikke mye takknemlig. Du får ikke bedre svar ved å surmule, vil jeg tro.  

Anonymkode: 4cb3c...52c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når noen sier «jeg tror du får det på Tusenfryd» så kan du bare gå inn og sjekke og da ser du raskt at JA det får du. Pluss sommarland i Bø.

Her er det honnørrabatt på det lokale treningssenteret.

Pluss ofte på kino, teater og museum, diverse rutefly, konserter.

IMG_9564.jpeg

Anonymkode: f663e...c23

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du var ikke mye koselig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du var ikke mye koselig. 

Jo jeg er faktisk veldig koselig. 

Men jeg spør om noe, og ingen svarer. Hvorfor ikke gå ut av tråden om man ikke har noe å komme med? Innlegget mitt er veldig klart, jeg spør om spesifikke tips. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jøss, her virker du ikke mye takknemlig. Du får ikke bedre svar ved å surmule, vil jeg tro.  

Takknemlig? Må jo først ha noe å være takknemlig for. Les innlegget mitt på nytt. Jeg ber om tips fra de med erfaring, ikke svada fra folk uten erfaring.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jo jeg er faktisk veldig koselig. 

Men jeg spør om noe, og ingen svarer. Hvorfor ikke gå ut av tråden om man ikke har noe å komme med? Innlegget mitt er veldig klart, jeg spør om spesifikke tips. 

Herregud, skaff deg et liv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Takknemlig? Må jo først ha noe å være takknemlig for. Les innlegget mitt på nytt. Jeg ber om tips fra de med erfaring, ikke svada fra folk uten erfaring.

Så du foretrekker å ikke få svar? Det er ikke slik at man bare bestiller akkurat som på restaurant her altså.  Du må kunne klare å bruke tankevirksomheten bittelitt når du får litt vage svar.  Finne ut ting på egenhånd, du vet du kan bruke internettsidene til diverse steder. Du har fått tips om å spørre selv om det ikke står spesifikt om akkurat dette. Svada er det på ingen måte. Det er flere her som nok angrer på at de har brukt av sin tid på deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ah, der mista du meg. Og jeg har brukt dette mye. Men jeg gidder ikke dele med deg.

Anonymkode: 6c033...1c3

Skrevet

Og nå svarer du ikke de som svarer deg, bare de som diskuterer 😂 

Anonymkode: f663e...c23

Skrevet

Hvorfor skal hun være takknemlig når hun ikke får svar på det hun spør om? Og hun får svar som , der mistet du meg!

Dette er typiske aggressive svar som vi uføre må forholde oss til på daglig basis og som gjør at vi har ‘ piggene ‘ ute! 

Hvorfor er man så ufine mot de som er syke? 

Anonymkode: 4c898...cba

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal hun være takknemlig når hun ikke får svar på det hun spør om? Og hun får svar som , der mistet du meg!

Dette er typiske aggressive svar som vi uføre må forholde oss til på daglig basis og som gjør at vi har ‘ piggene ‘ ute! 

Hvorfor er man så ufine mot de som er syke? 

Anonymkode: 4c898...cba

Unnskyld meg,  hva er det du sier? De som svarer her, er de som faktisk har erfart, men det er ulik praksis rundt om.  Det er det som er erfaringen, det er det som er tipsene.  Da får man vise bittelitt takknemlighet og ihvertfall ikke kalle det svadasvar. Si takk for tips.  Selfølgelig mister man svar når man oppfører seg sånn.  Jeg selv er ufør, men reagerer på at hi oppfører seg ufint mot de som prøver å hjelpe.  Hva er poenget med det?  Det er helt ufattelig at noen kan forsvare slik oppførsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...