Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet fra dagslinser til månedslinser og fikk beskjed om at jrg kan gå med dem natt og dag opptil en uke, så en dag pause og så en uke. Men glemte å spørre om jeg må ta dem ut når jeg dusjer eller bader i basseng?

Er det noe spesielt jrg må huske på i overgang dagslinser til månedslinser? Jeg trodde jeg måtte ta dem ut hver kveld så det ble mye styr med rensing og sånt, men det gjør det jo ikke da. 

Så hvorfor velger noen da dagslinser som må kastes hver kveld? Sist fikk jeg ikke noe valg.

Anonymkode: 84176...2b7

Skrevet

Hos meg fungerer det ikke å ha linsene inne over natta, de "klisterer" seg til øyet og blir vonde og ubehagelige. Har skjønt at jeg har får liten tårevæskeproduksjon om natta til at det fungerer 

Derfor har jeg dagslinser.

Du må bare prøve og se hva som fungerer for deg og dine øyne.

Anonymkode: 9a4eb...2fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hos meg fungerer det ikke å ha linsene inne over natta, de "klisterer" seg til øyet og blir vonde og ubehagelige. Har skjønt at jeg har får liten tårevæskeproduksjon om natta til at det fungerer 

Derfor har jeg dagslinser.

Du må bare prøve og se hva som fungerer for deg og dine øyne.

Anonymkode: 9a4eb...2fc

Det finnes vist kun mnd linser for den korrigeringer jeg trenger nå, så måtte bytte. Men viste ikke før jeg hentet at de kan brukes natt og dag.

Skrevet

Du trenger ikke å ta dem av når du skal bade eller dusje. Jeg har brukt slike, men jeg måtte slutte fordi jeg ble for tørr på øynene av dem. Mannen min bruker fortsatt slike og har gjort det i over 20 år nå.

Anonymkode: 64750...eab

Skrevet

Jeg bytter på. Noen ganger tar jeg de av om kvelden for det er ubehagelig, andre ganger ikke. Kan svømme og dusje, akkurat som med daglinser, men syns det kan bli litt tørt på øyet litt etterpå. 
Ulike typer linser for ulike behov, noen optikere liker det ene bedre enn det andre osv. 

Anonymkode: b4269...902

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg bytter på. Noen ganger tar jeg de av om kvelden for det er ubehagelig, andre ganger ikke. Kan svømme og dusje, akkurat som med daglinser, men syns det kan bli litt tørt på øyet litt etterpå. 
Ulike typer linser for ulike behov, noen optikere liker det ene bedre enn det andre osv. 

Jeg fikk streng beskjed om å hverken dusje eller bade med daglinsene så jeg blir jo litt forvirret.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk streng beskjed om å hverken dusje eller bade med daglinsene så jeg blir jo litt forvirret.

Det er da bare tull? 
https://www.synsam.no/tips-kontaktlinser

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er da bare tull? 
https://www.synsam.no/tips-kontaktlinser

Åh.. nå har jeg hatt linser i ett åt og irritert meg grønn over dette. Måtte bytte linser hver gang jeg dusjet og badet. Men altså unødvendig. Dårlig service der da.. hun som forklarte meg om mnd linsene snakket ikke norsk og framsto travel så jeg ikke fikk tid til å spørre om ting

Skrevet

Jeg har 14-dagerslinser, men tar dem ut hver kveld for å spare øynene mine litt. 

Jeg tar aldri linsene ut når jeg bader eller dusjer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...