Gå til innhold

Dere som skriver hodepinedagbok, hvilken bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som nevrologer generelt anbefaler?

Anonymkode: 11716...ddf

Skrevet

Hvilken hva?

Anonymkode: 51866...d14

Skrevet

Har skrevet hodepinedagbok siden jeg begynte med migrenetabletter for noen år siden. Det tegnet seg raskt et mønster, jeg kunne etter hvert vite at når migrenen kom da hadde jeg fått mensen. Så per i dag lurer jeg ikke på det.

Jeg fører mest dagbok for å holde oversikt over hvor mye migrene jeg har og hvor mange tabletter jeg tar. Man vil helst unngå medikamentiverforbruk og hodepine som skyldes det. I tillegg er det nyttig å se at åja, den perioden hadde jeg mer migrene og den perioden hadde jeg mindre migrene, la meg gjøre mer av dette og mindre av dette, etc. 

Skrevet

Den heter bare Hodepinedagboken (app-ikonet er omrisset av et hode i profil med noen fsrgede firkantet bak). Nevrologen min foretrekker denne. 

Den andre som også er utbredt, heter Hodepinedagboka Brain Twin.

Anonymkode: 071c1...165

Skrevet

Brain twin.

Den som ble anbefalt fra sykehuset.

Er en app.

Anonymkode: 4d3a1...883

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Den heter bare Hodepinedagboken (app-ikonet er omrisset av et hode i profil med noen fsrgede firkantet bak). Nevrologen min foretrekker denne. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Brain twin.

Den som ble anbefalt fra sykehuset.

Er en app.

Unnskyld at jeg spør, bruker dere egne apper og dagbøker for å skrive hodepinedagbok?

Jeg bruker bare notes på mobilen min.

Hva er fordelen med å bruke en app?

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Unnskyld at jeg spør, bruker dere egne apper og dagbøker for å skrive hodepinedagbok?

Jeg bruker bare notes på mobilen min.

Hva er fordelen med å bruke en app?

Den gir rask oversikt over antall dager med migrene, hvor kraftige anfall, medisinbruk m.m. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Den gir rask oversikt over antall dager med migrene, hvor kraftige anfall, medisinbruk m.m. 

Ok, takk for svar :) 

Akkurat dette gjør jo notes også da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke på samme måte, men feel free. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den lager statestikk du kan vise lege ved neste besøk.

Du logger inn når du har hodepine, hvor sterk den er og om du tar medisiner.

Veldig enkel og grei. Laget at personalet på et av sykehusene i Oslo fordi det trengstes i oppfølgingen av hodepine/migrenepasienter.

Noen skrev på papir, noen på kalenderen på kjøkkenveggen, noen på mobilen osv, så skulle alt dette sammenfattes og lages statestikk over på sykehusbesøk. Det var slett ikke alle pasientene som hadde god oversikt.

Så når nevrologen på sykehuset anbefaler BrainTwin er det fordi den er enkel å bruke for pasienten, og enkel å lese resultatene fra for legen.

Sier ikke at det er feil å gjøre som deg, men det er så mange pasienter som ikke gjør det, derfor anbefaler de BrainTwin.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ikke på samme måte, men feel free. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Veldig enkel og grei. Laget at personalet på et av sykehusene i Oslo fordi det trengstes i oppfølgingen av hodepine/migrenepasienter.

Noen skrev på papir, noen på kalenderen på kjøkkenveggen, noen på mobilen osv, så skulle alt dette sammenfattes og lages statestikk over på sykehusbesøk. Det var slett ikke alle pasientene som hadde god oversikt.

Så når nevrologen på sykehuset anbefaler BrainTwin er det fordi den er enkel å bruke for pasienten, og enkel å lese resultatene fra for legen.

Sier ikke at det er feil å gjøre som deg, men det er så mange pasienter som ikke gjør det, derfor anbefaler de BrainTwin.

Bra tråd, interessant å lese.

Jeg regner nok lett sammen sånt selv jeg da, og har aldri hatt behov for å vise det til lege. Er mest for egen del.

Det jeg synes er stress, er dette med å logge ting mens jeg har vondt. Har jo mer lyst til å kaste mobilen i veggen enn å skulle skrive noe da. Hvordan fungerer dette med appen? Kan dere for eksempel lese inn ting fremfor å skrive?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvilken hva?

Hvilken hodepinedagbok/app

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har skrevet på papir lenge, men jeg ser at jeg ikke har god nok oversikt i det hele tatt. Så tenkte å ta i bruk app,må bare finne ut hvilken først.

Overfører du resultatene til legen, eller bare ser han det å telefonen din?

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vet du hva som er forskjell på de, om det er noen?

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilken hodepinedagbok/app

Hi

Ja, jeg skjønte det etter hvert :) 

I min verden har hodepinedagbok alltid vært en liste over datoer og antall piller, fint lite annet. Jeg forstår det jo når dere sier app, jeg tenkte mer at dagbok er en sånn «Kjære dagbok…» 📚

hilsen gamla 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Bra tråd, interessant å lese.

Jeg regner nok lett sammen sånt selv jeg da, og har aldri hatt behov for å vise det til lege. Er mest for egen del.

Det jeg synes er stress, er dette med å logge ting mens jeg har vondt. Har jo mer lyst til å kaste mobilen i veggen enn å skulle skrive noe da. Hvordan fungerer dette med appen? Kan dere for eksempel lese inn ting fremfor å skrive?

Vet ikke om du kan lese inn, men du kan legge inn anfallsmedisin på forhånd slik at det bare er å trykke på riktig medisin og så logges dato og tidspunkt automatisk.

Samme med dato, tidspunkt og varighet for anfallet, du velger i kalenderen i stedet for å skrive. Du kan angi intensitet på en skala, så slipper å skrive noe der også, samt kan merke av på en modell av hodet hvor smerten sitter om det er interessant.

Alt i alt kan disse snarveiene kanskje spare en del tid. Dette er i gratisversjonen av BrainTwin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...