Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gått. Selvfølgelig kan du det. 

Samme som med uføre... Jeg har lov til å gå på kino én gang i året for det. ( ingen ser at jeg er sengeliggende én uke etterpå.) 

Anonymkode: b22a3...fd5

Skrevet

Jeg syns det er veldig trivelig når sykemeldte kommer innom jobb for lunsj eller bare å skravle litt, kommer på sommerfester eller andre aktiviteter :)

Man vet også at sykemeldte som holder kontakt med jobben i sykemeldingsperioden og som deltar på (noe) sosiale aktiviteter har større sjanse for å komme tilbake i 100% jobb igjen. Tilknytning til jobben, og kollegaer, og særlig det sosiale er viktig. Både for den sykemeldte, men også for de som er på jobb. 

Anonymkode: 2e49a...b72

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det eneste jeg vet er at du trygt kan la være å dra, fordi du er syk og sykmeldt. 

Anonymkode: a0b58...452

Jo men greia var at jeg har veldig lyst å gå men jeg er redd for hva andre tenker. Det handler ikke om at jeg har lyst å la vær. 
HI

Anonymkode: 4c5c3...808

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jo men greia var at jeg har veldig lyst å gå men jeg er redd for hva andre tenker. Det handler ikke om at jeg har lyst å la vær. 
HI

Hvis du tenker rasjonelt på situasjonen. Hvem av kollegaene dine kan tenkes å reagere negativt på at du kommer og hvem vil være glad for å se deg? Du kan ikke endre hva andre tenker, men du kan endre hva det betyr for deg. Som du ser i denne tråden så er det de fornuftige som mener at du godt kan gå, de som er negative til sykemeldte viser bare at de ikke helt skjønner hva som ligger i begrepet psykisk helse

Jeg håper at du klarer å velge det som gjør deg selv best, og klarer å tenke at om noen reagerer så er det faktisk kun deres problem. Du er sykemeld fordi legen mener at det er best for deg, andres mening er bare muh. 

Anonymkode: 0f7b1...97a

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

HI

Ja, det er jo det tråden handler om…

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Skal du fortelle hi hva tråden hennes handler om? 

Anonymkode: 0f7b1...97a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva mener du nå?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva mener du nå?

At jeg svarte deg på noe, og så gjentok du trådens premiss, fremfor å forholde deg til det jeg skrev.

Skrevet

Jeg mener helt klart at du kan gå. Det er best for deg å holde kontakt med arbeidsplassen, og det er best for arbeidsplassen at du kommer så fort som mulig tilbake, og det er best for samfunnet at man ikke må utbetale sykepenger over lang tid. I tillegg er det forhåpentligvis gjensidig positivt sosialt å ha det hyggelig sammen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

At jeg svarte deg på noe, og så gjentok du trådens premiss, fremfor å forholde deg til det jeg skrev.

Nei - du skrev «du kan trygt la vær å dra» som om jeg følte meg pressa til å gå. Det stemmer ikke og du har feil. 
HI

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.6.2025 den 8.59):

Har litt for dårlig tid nå, så får ikke svart utfyllende. Men kort fortalt, du skal prioritere helsen nå.

Men mange tror at de prioriterer helsen ved å gjøre de tingene de har lyst til, det er slett ikke sikkert at det er. Det er behandlerne som bør avgjøre det, som en skrev i tråden, alle - utenom psykologen - anbefalte henne en ting.

Er du utbrent, så har du tatt feil valg for deg selv, da bør du innse at da risikerer du gjøre det samme igjen. Vi mennesker liker å tenke at vi er eksperter på oss selv, men er man utbrent så har man - beviselig - mangler når det kommer til grensesetting.

Dermed mener jeg at å prioritere helsen = å lytte til ekspertisen, og ikke til verken seg selv, venner, eller oss her inne.

Det eneste jeg vet er at du trygt kan la være å dra, fordi du er syk og sykmeldt. 

Det du skriver her om årsak til symptomer på utbrenthet og hva behandlere mener, er både fullstendig unyansert og feil. 

Anonymkode: 3eb02...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...