Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:35 #26 Skrevet torsdag kl 06:35 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Virkelig et godt argument. Hva mener du med det? Det kan da ikke være seriøst? "Nei, vi er så rike, at vi gjør som vi vil. Må bare få inn litt mer penger først " Er du helt tullerusk? Man lufter seg uansett ikke på Elle fest, etter en prematur tvillingghastekeisersnitt fødsel, sånn seks dager etter. Anonymkode: f37a3...8c4 Hva "man" gjør er jo irrelevant iom at denne moren gjorde akkurat det. Jeg tipper at man nok er i et ganske heftig sjokktilstand og da gjør man kanskje ting man ellers ikke hadde vurdert. Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Helt merkelig. Jeg fødte også prematurt, og det var veldig travelt. Stell av barnet hver tredje time, og innimellom det gikk en halvtime til pumping for å få igang melkeproduksjonen og for at barnet skulle få morsmelk som er ekstra viktig for premature, og ca 1,5 time til å sitte med barnet i «kenguru». Rakk knapt å spise og dusje. Og ja, jeg «luftet» meg også etter noen dager. Da tok jeg på meg sko og tuslet til apoteket for å kjøpe ammeskjold. Anonymkode: d8dc7...68c Disse babyene skal ikke stelles hver tredje time av foreldrene, de blir tatt ut av kuvøsen to gange pr dag og da er mor og/eller far til stede for å gjøre det eneste de kan i denne situasjonen, nemlig ha dem på brystet. Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke «besøkstid» for foreldre på nyfødtintensiven nei. Man kan være hos barnet sitt så mye man vil. Når det er legevisitt kan man fremdeles være der, men får headset på hodet slik at man ikke hører diskusjoner om andres barn. Anonymkode: d8dc7...68c Det er forskjell på hva barna er på NI for, når de ligger i kuvøse store deler av døgnet er det lite for foreldrene å gjøre mellom de gangene de blir tatt ut for å sitte kenguru. Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det er på tide med en realitetssjekk når man viser seg offentlig seks dager etter en slik fødsel. Når man ikke tåler kritikken som kommer, og gjør dette for penger. Hun har selv valgt å være offentlig, hun har stilt livet sitt til disposisjon for å tjene penger og få oppmerksomhet. Da må hun tåle å bli dømt. Anonymkode: f37a3...8c4 Syns du virkelig det? At folk skal tåle å bli dømt? Dømt av deg, da, fordi du mener at du har noe med deres beslutning og prioritering å gjøre? Anonymkode: 823bf...0c9
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:39 #27 Skrevet torsdag kl 06:39 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Barna er godt tatt vare på på sykehuset, jeg forstår ikke hvorfor det er så galt at mor lufter seg litt når formen hennes tillater det. For å møte kjente og få litt annet å tenke på. Det har vært bekymring på bekymring i flere uker nå. Hun er en fornuftig og bra dame og ville ikke gjort dette om det ikke var forsvarlig. Anonymkode: 8a80a...86a Er det meningen vi skal vite hvem dette er? Anonymkode: 5e0db...6c6
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:59 #28 Skrevet torsdag kl 06:59 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det er ikke «besøkstid» for foreldre på nyfødtintensiven nei. Man kan være hos barnet sitt så mye man vil. Når det er legevisitt kan man fremdeles være der, men får headset på hodet slik at man ikke hører diskusjoner om andres barn. Anonymkode: d8dc7...68c Neivel da er det veldig rart at jeg opplevde oppholdet på riksen akkurat som vedkommende som blir kritisert i denne tråden her opplever det. Jeg og min mann hadde ikke tilgang til å være på nyfødtintensiven hele tiden på riksen. En annen venninne av meg som fødte på Haukland fikk familierom i umiddelbar tilknyttning til rommet barnet lå på og hun var sammen med barnet dag og natt, men slik er det ikke på riksen. Etter 3 dager ble vi flyttet til pasienthotellet relativt langt unna nyfødtavdelingen, og det var ikke tilgang til å oppholde oss på nyfødtintensiven. Hvis du opplevde det annerledes på riksen så bra for deg, men andre har da annen erfaring enn deg. Anonymkode: e9beb...3ce
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 07:04 #29 Skrevet torsdag kl 07:04 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hva "man" gjør er jo irrelevant iom at denne moren gjorde akkurat det. Jeg tipper at man nok er i et ganske heftig sjokktilstand og da gjør man kanskje ting man ellers ikke hadde vurdert. Disse babyene skal ikke stelles hver tredje time av foreldrene, de blir tatt ut av kuvøsen to gange pr dag og da er mor og/eller far til stede for å gjøre det eneste de kan i denne situasjonen, nemlig ha dem på brystet. Det er forskjell på hva barna er på NI for, når de ligger i kuvøse store deler av døgnet er det lite for foreldrene å gjøre mellom de gangene de blir tatt ut for å sitte kenguru. Syns du virkelig det? At folk skal tåle å bli dømt? Dømt av deg, da, fordi du mener at du har noe med deres beslutning og prioritering å gjøre? Anonymkode: 823bf...0c9 Ja, så lenge de gjør det de gjør for å bli sett, tjene penger og faktisk ikke gidder å svare skikkelig på kritikken som kommer, må de tåle. Anonymkode: f37a3...8c4
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 07:35 #30 Skrevet torsdag kl 07:35 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Er det meningen vi skal vite hvem dette er? Anonymkode: 5e0db...6c6 I og med at det er slått opp på flere nyhetstjenester i dag vet nok mange hvem det er snakk om ja... Anonymkode: c3db8...6d1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet torsdag kl 07:46 #31 Skrevet torsdag kl 07:46 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Ja, så lenge de gjør det de gjør for å bli sett, tjene penger og faktisk ikke gidder å svare skikkelig på kritikken som kommer, må de tåle. Anonymkode: f37a3...8c4 Jeg er ikke enig med deg i at de må svare på noe som helst og jeg tenker at folk må få lov til å gjøre det de vil så lenge ingen blir satt i fare uten å måtte begrunne valgene sine til noen. Hvis man lever av sosiale medier så deler man det man ønsker. Jeg ville ikke tatt samme valg selv , men det er fordi jeg ikke ser for meg å kunne ha lyst til å feste rett etter fødsel. Likevel så tenker jeg at det er flott vi er forskjellige. Så lenge ungene er trygge så tenker jeg de får styre livet sitt selv😊
MissSaigon Skrevet torsdag kl 07:50 #32 Skrevet torsdag kl 07:50 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ja, så lenge de gjør det de gjør for å bli sett, tjene penger og faktisk ikke gidder å svare skikkelig på kritikken som kommer, må de tåle. Anonymkode: f37a3...8c4 De tåler nok fordømmelsen fra de små menneskene, vi ser dere i kommentarfeltene over alt.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:09 #33 Skrevet torsdag kl 08:09 Jeg blir helt sjokkert over visse i tråden her. Snakk om å dømme folk dere ikke kjenner nord og ne. Bruk heller tid til å feie for egen dør, før dere roper ut om andre i et offentlig forum. Dere burde skamme dere! Jeg håper at vi en dag kommer så langt at damer heier på andre damer 💪🏻 Anonymkode: bcde6...8e3
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:11 #34 Skrevet torsdag kl 08:11 Anonym bruker skrev (1 time siden): Neivel da er det veldig rart at jeg opplevde oppholdet på riksen akkurat som vedkommende som blir kritisert i denne tråden her opplever det. Jeg og min mann hadde ikke tilgang til å være på nyfødtintensiven hele tiden på riksen. En annen venninne av meg som fødte på Haukland fikk familierom i umiddelbar tilknyttning til rommet barnet lå på og hun var sammen med barnet dag og natt, men slik er det ikke på riksen. Etter 3 dager ble vi flyttet til pasienthotellet relativt langt unna nyfødtavdelingen, og det var ikke tilgang til å oppholde oss på nyfødtintensiven. Hvis du opplevde det annerledes på riksen så bra for deg, men andre har da annen erfaring enn deg. Anonymkode: e9beb...3ce Hvordan vet du hvordan "vedkommende som blir kritisert i denne tråden" opplevde oppholdet på riksen da? Har hun sagt noe sted at grunnen til at hun dro på fest var at hun uansett ikke hadde lov til å være sammen med barna på akkurat det tidspunktet? Anonymkode: d8dc7...68c
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:13 #35 Skrevet torsdag kl 08:13 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir helt sjokkert over visse i tråden her. Snakk om å dømme folk dere ikke kjenner nord og ne. Bruk heller tid til å feie for egen dør, før dere roper ut om andre i et offentlig forum. Dere burde skamme dere! Jeg håper at vi en dag kommer så langt at damer heier på andre damer 💪🏻 Anonymkode: bcde6...8e3 Man heier ikke på andre bare fordi de tilfeldigvis har samme kjønn som deg selv, og særlig ikke når de tar beslutninger du synes er merkelige. Det er helt lov å kritisere ting man er uenig i. Anonymkode: d8dc7...68c
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:14 #36 Skrevet torsdag kl 08:14 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Man heier ikke på andre bare fordi de tilfeldigvis har samme kjønn som deg selv, og særlig ikke når de tar beslutninger du synes er merkelige. Det er helt lov å kritisere ting man er uenig i. Anonymkode: d8dc7...68c Dere kritiserer ikke, dere dømmer! Anonymkode: bcde6...8e3
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:27 #37 Skrevet torsdag kl 08:27 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvordan vet du hvordan "vedkommende som blir kritisert i denne tråden" opplevde oppholdet på riksen da? Har hun sagt noe sted at grunnen til at hun dro på fest var at hun uansett ikke hadde lov til å være sammen med barna på akkurat det tidspunktet? Anonymkode: d8dc7...68c Det hun har sagt er at ettersom Elle festen var i perioden hun ikke kunne være på sykehuset uansett så valgte hun å gjøre noe hun hadde lyst til. Dette også etter at de profesjonelle på nyfødtavdelingen hadde vært tydelig på at foreldrene også må ta vare på seg selv og gjøre ting som gir de glede og energi. Jeg følger henne på SNAP etter at hun fikk ett risikosvangerskap da jeg hadde det også, men da med kun ett barn og ikke TTTS tvillinger som vedkommende hadde. Anonymkode: e9beb...3ce
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:30 #38 Skrevet torsdag kl 08:30 Kan du ikke snart lære deg til å legge ved link når du sikter til spesifikke saker hi. Hva er greia med å nekte å gjøre det egentlig|? Anonymkode: 0ddc8...f29
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:43 #39 Skrevet torsdag kl 08:43 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Tvillingene er født 12 uker før tiden, dvs at de ligger i kuvøse hele tiden, og det var snakk om å lufte seg litt for å få et avbrekk fra sykehuset. Det er også snakk om et av Norges rikeste par Selv om jeg ikke forstår valget blir det neppe en barnevernssak altså. https://www.tv2.no/underholdning/dukket-opp-pa-fest-seks-dager-etter-fodsel/17799819/ Anonymkode: c3db8...6d1 Det kan være godt og riktig å lufte seg litt. Det er tungt å sitte inne på et sykehus hele tiden og store deler av tiden sitter man bare ved kuvøsen (barna er inni). I denne fasen er det enklere å ta seg avstikkere enn det er senere i løpet da det er hyppigere og lenger kenguru-perioder og ammetrening. Det at hun velger å gå på en fest fremfor å gå en tur i parken, gjør ikke det ene mer aktverdig enn det andre. Hun går da på denne festen primært for å jobbe; for å oppdatere seg på det som skjer og for å promotere seg selv. Det jeg reagerer på er måten hun tilsynelatende jobber på. Sitat fra artikkelen: "Her hadde hun tilsynelatende skjult en mikrofon i kjolen og et kamerateam på slep." Hun går da rundt og tar opptak av andres samtaler antagelig for å kunne lage historier på det senere og kanskje også for å posisjonere seg selv i forhold til dette. Man har lov å ta opp samtaler der man selv er en del, men det er sterkt regulert hva man kan bruke det til. Det er primært tiltenkt i situasjoner der det er snakk om dokumentasjon av maktovergrep f.eks. En av grunnene til at man skal være forsiktig med slike opptak og at de er i grenseland, er at de så lett kan misbrukes. Når bare den ene parten i en samtale ved om opptaket, blir maktforholdet skjev uten at dette er synlig for de involverte (eller andre senere). Om hun vet at hun tar opptak, kan hun ordlegge seg på en bestemt måte for å sette seg selv i det lyset hun ønsker og på en måte som setter den andre i et annet lys. Hun kan manipulere samtaler og vri på virkeligheter for å få de opptakene hun ønsker. Hun kan selv bruke kroppsbevegelser og uttrykk og få andre til å si noe som siden kan brukes uten at andre vet om konteksten og manipuleringen. Anonymkode: 4121f...9d9
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 09:15 #40 Skrevet torsdag kl 09:15 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Jeg er ikke enig med deg i at de må svare på noe som helst og jeg tenker at folk må få lov til å gjøre det de vil så lenge ingen blir satt i fare uten å måtte begrunne valgene sine til noen. Hvis man lever av sosiale medier så deler man det man ønsker. Jeg ville ikke tatt samme valg selv , men det er fordi jeg ikke ser for meg å kunne ha lyst til å feste rett etter fødsel. Likevel så tenker jeg at det er flott vi er forskjellige. Så lenge ungene er trygge så tenker jeg de får styre livet sitt selv😊 Helt greit å være uenig i det, det er jo slik en diskusjon utvikler seg. Jeg synes det er dårlig argument at så lenge ungene er trygg får de styre livet sitt selv. Det de driver med, er å tjene penger på helt uskyldige individer, de melker unger for hva de kan. Ungene har ingen stemme, og det er vanvittig uheldig å gjøre det på den måten. Ingen vet hvor bilder/historier ender. Vi vet ingenting om hvor trygt noe er. Anonymkode: f37a3...8c4
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 09:17 #41 Skrevet torsdag kl 09:17 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan vet du hvordan "vedkommende som blir kritisert i denne tråden" opplevde oppholdet på riksen da? Har hun sagt noe sted at grunnen til at hun dro på fest var at hun uansett ikke hadde lov til å være sammen med barna på akkurat det tidspunktet? Anonymkode: d8dc7...68c Ja. Anonymkode: 823bf...0c9
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 09:24 #42 Skrevet torsdag kl 09:24 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Helt greit å være uenig i det, det er jo slik en diskusjon utvikler seg. Jeg synes det er dårlig argument at så lenge ungene er trygg får de styre livet sitt selv. Det de driver med, er å tjene penger på helt uskyldige individer, de melker unger for hva de kan. Ungene har ingen stemme, og det er vanvittig uheldig å gjøre det på den måten. Ingen vet hvor bilder/historier ender. Vi vet ingenting om hvor trygt noe er. Anonymkode: f37a3...8c4 Å eksponere barn på sosiale medier, såkalt sharenting, er en uting som absolutt burde bli forbudt. Jeg har ikke sett noe fra denne influenseren mer enn et par uker, men opplever at hun ikke viser ansiktene verken til barnet de hadde fra før eller de nyfødte. Så kan man argumentere for at eksponering ikke kun er bilder, man kan like godt utlevere barn med tekst. Når det gjelder hennes risikosvangerskap som resulterte i svært prematur fødsel så er jeg mer delt, jeg syns at det er spennende å følge prosessen. Barna skulle jo vært i magen i tre mnd til, så pr nå er kuvøsen deres livmor og et sted de skal vokse seg ferdig og klar til livet. Men at det er i et moralsk grålandskap er jeg absolutt enig i. Jeg har selv hatt barnet mitt på nyfødtintensiven på Rikshospitalet og syns det er både godt og vondt å se bilder derfra, siden vi dessverre ikke fikk vårt barn med oss hjem. Anonymkode: 823bf...0c9
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 10:10 #43 Skrevet torsdag kl 10:10 Nå så jeg intervjuet med hun det er snakk om på vg.no fordi det var oppe her i tråden. Det er ingen tvil om at hun så ut som om hun kjente på at hun kanskje overvurderte egen form og tilstand. Gi henne litt slakk, da! Anonymkode: 3707d...082
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 11:37 #44 Skrevet torsdag kl 11:37 Anonym bruker skrev (16 timer siden): I dag er hun på fest! Når ble det greit? Anonymkode: 23d1b...a68 Alltid vært greit. De som jobber på nyfødtintensiven anbefaler det faktisk. Har du født premature, som må bo mange uker på sykehus? Nei. For da hadde du visst at ett par timer utenfor sykehuset er anbefalt av helsepersonell. Hva DU mener, har ingen betydning. Du sitter hjemme i stua og slenger dritt om mødre på nett. Når ble DET greit? Anonymkode: 73965...87b
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 11:40 #45 Skrevet torsdag kl 11:40 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Alltid vært greit. De som jobber på nyfødtintensiven anbefaler det faktisk. Har du født premature, som må bo mange uker på sykehus? Nei. For da hadde du visst at ett par timer utenfor sykehuset er anbefalt av helsepersonell. Hva DU mener, har ingen betydning. Du sitter hjemme i stua og slenger dritt om mødre på nett. Når ble DET greit? Anonymkode: 73965...87b Fest har ikke vært greit 6 dager etter fødsel. Aldri. Anonymkode: f37a3...8c4
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 11:40 #46 Skrevet torsdag kl 11:40 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Altså....uansett om HI "ikke skal bry seg" er det ikke det minste rart at hun er forbauset!! For hvem pokker er det som i hele tatt tenker tanken om fest 6 dager etter fødsel? Og i dette tilfellet prematur tvillingfødsel?? Ikke kom å fortell at dere syns det er en helt vanlig ting å gjøre, som "ingen har noe med"! For dette er jo helt sinnsykt bekymringsfullt! Og jeg tenker dette er et kasus som nok havner inn under barnevernets område med tiden. Anonymkode: 67e3d...4d8 Åh hjelp. Du har jo ikke peiling! Men det har jeg! Jeg har født to premature, og HELSEPERSONELL anbefaler mødre som bor på shkehus i mange mange uker, om å være sosial og lufte hodet noen timer. Eier du så lite kunnskap? DET er bekymringsverdig. Anonymkode: 73965...87b
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 11:44 #47 Skrevet torsdag kl 11:44 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Man kan gjøre ganske mange andre ting enn å dra på fest seks dager etter keisersnitt med premature tvillinger. Det er på ingen måte viktig å lufte seg på Elle fest, eller hei, visst er det det, når man tjener penger på det. At jeg kunne glemme det. Det er jo derfor vi vet at hun fødte for seks dager siden og, penger. Oppmerksomhet. Penger. Oppmerksomhet. Nei, jeg er ikke misunnelig. Anonymkode: f37a3...8c4 Hun har mer enn nok penger. At hun takker ja til et sosial arrangement med sikkert mange av hennes venner, er bare sunt . Når man bor på et sykehus i to mnd , og det er helsepersonell som passer på babyen 24/7, så SKAL moren faktisk ut av sykehusdøren for å klarne hodet for å unngå en smell. Du har ikke peiling på hvor traumatisk dette er for folk, også sitter du der og dømmer en nybakt mor! Har ikke ord. Anonymkode: 73965...87b
MissSaigon Skrevet torsdag kl 11:48 #48 Skrevet torsdag kl 11:48 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Fest har ikke vært greit 6 dager etter fødsel. Aldri. Anonymkode: f37a3...8c4 Jeg lurer jo litt på hva du ser for deg når du skriver slikt. Tror du at det er en hæla-i-taket fest, eller tror du at hun stiller på en sammenkomst en time eller to?
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 11:49 #49 Skrevet torsdag kl 11:49 Anonym bruker skrev (4 timer siden): I og med at det er slått opp på flere nyhetstjenester i dag vet nok mange hvem det er snakk om ja... Anonymkode: c3db8...6d1 Ah, da fant jeg den. Synes kanskje trådstarter med fordel kunne lagt ved en link, for her er det hoppet bukk over det at hun var kun innom og skulle tilbake på sykehuset. Anonymkode: 5e0db...6c6
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 11:54 #50 Skrevet torsdag kl 11:54 MissSaigon skrev (4 minutter siden): Jeg lurer jo litt på hva du ser for deg når du skriver slikt. Tror du at det er en hæla-i-taket fest, eller tror du at hun stiller på en sammenkomst en time eller to? Hadde hi lagt ved link så hadde man sett hvilke fest det var snakk om, at det ikke var sbakk om en hæla i taket fest. Anonymkode: 0ddc8...f29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå