Anonym bruker Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni I dag er hun på fest! Når ble det greit? Anonymkode: 23d1b...a68
Anonym bruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Hva er galt med det? Vet du hvor tungt det er å bare ligge på sykehuset. Mors psykiske helse er viktig, og det beste for barna er at mor ikke går på en smell. Viktig å lufte seg. Anonymkode: 13a4f...ae2
Anonym bruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni Hvem er hun og hvorfor bryr du deg? Det er jo åpenbart ikke deg? Anonymkode: 3707d...082
Anonym bruker Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni Altså....uansett om HI "ikke skal bry seg" er det ikke det minste rart at hun er forbauset!! For hvem pokker er det som i hele tatt tenker tanken om fest 6 dager etter fødsel? Og i dette tilfellet prematur tvillingfødsel?? Ikke kom å fortell at dere syns det er en helt vanlig ting å gjøre, som "ingen har noe med"! For dette er jo helt sinnsykt bekymringsfullt! Og jeg tenker dette er et kasus som nok havner inn under barnevernets område med tiden. Anonymkode: 67e3d...4d8
Anonym bruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er galt med det? Vet du hvor tungt det er å bare ligge på sykehuset. Mors psykiske helse er viktig, og det beste for barna er at mor ikke går på en smell. Viktig å lufte seg. Anonymkode: 13a4f...ae2 Du kan umulig være seriøs, herregud, Det er overhodet ikke normalt å gå på fest 6 dager etter en prematurfødsel. Anonymkode: 0ddc8...f29
Anonym bruker Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva er galt med det? Vet du hvor tungt det er å bare ligge på sykehuset. Mors psykiske helse er viktig, og det beste for barna er at mor ikke går på en smell. Viktig å lufte seg. Anonymkode: 13a4f...ae2 Man kan gjøre ganske mange andre ting enn å dra på fest seks dager etter keisersnitt med premature tvillinger. Det er på ingen måte viktig å lufte seg på Elle fest, eller hei, visst er det det, når man tjener penger på det. At jeg kunne glemme det. Det er jo derfor vi vet at hun fødte for seks dager siden og, penger. Oppmerksomhet. Penger. Oppmerksomhet. Nei, jeg er ikke misunnelig. Anonymkode: f37a3...8c4
Anonym bruker Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Må innrømme jeg ikke forstår hvordan det er fysisk mulig. Min første ble født prematur, det var mat hele tiden pga vekt og blodsukker/gulsott. Nå vet ikke jeg om tilskudd er det de får og om pappaen er tommel opp, men jeg også ville stusset litt på det valget om det var full fest (stikke innom for å si hei og lufte seg en time, er noe litt annet enn alkohol og party som jeg antar du mener med fest) Anonymkode: 5e0db...6c6
Anonym bruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni Barna er godt tatt vare på på sykehuset, jeg forstår ikke hvorfor det er så galt at mor lufter seg litt når formen hennes tillater det. For å møte kjente og få litt annet å tenke på. Det har vært bekymring på bekymring i flere uker nå. Hun er en fornuftig og bra dame og ville ikke gjort dette om det ikke var forsvarlig. Anonymkode: 8a80a...86a
Anonym bruker Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): I dag er hun på fest! Når ble det greit? Anonymkode: 23d1b...a68 Når ble det greit bry seg om hva andre gjør? Få deg et liv. Anonymkode: 28cd5...44d
Anonym bruker Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni Er det forventet at man skal vite hvem dette er? På generelt grunnlag så vet jeg at premature babyer stort sett ligger i kuvøse for å vokse seg ferdig, så om foreldrene finner noe meningsfullt å gjøre mellom kengurutidene så merker babyene ingenting ting til det. Avhengig av hvor tidlig de er født så kommer de til å være lenge på sykehuset, og det er kjempeviktig at spesielt mor samler krefter og overskudd der hun kan. Jeg syns det er mer bekymringsfullt at mennesker som hi og hennes like skal være forbilder for egne barn. Fordømmende bitterfitter er det ingen som har godt av å ha i livet. Anonymkode: fb6a3...e07
Anonym bruker Skrevet 5. juni #11 Skrevet 5. juni Det er vel mulig hvis man er ung nok. Da går man jo rett fra fest på jobb, og tilbake til festen etter jobb, og hei hvor det går. Bare gamlinger, 22+, som ikke er klar for en fest etter en fødsel. Anonymkode: e8302...67d
Anonym bruker Skrevet 5. juni #12 Skrevet 5. juni Gamlinger på 23 år og oppover der, altså 👵🏼 Anonymkode: fb6a3...e07
Anonym bruker Skrevet 5. juni #14 Skrevet 5. juni Tvillingene er født 12 uker før tiden, dvs at de ligger i kuvøse hele tiden, og det var snakk om å lufte seg litt for å få et avbrekk fra sykehuset. Det er også snakk om et av Norges rikeste par Selv om jeg ikke forstår valget blir det neppe en barnevernssak altså. https://www.tv2.no/underholdning/dukket-opp-pa-fest-seks-dager-etter-fodsel/17799819/ Anonymkode: c3db8...6d1
Anonym bruker Skrevet 5. juni #15 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tvillingene er født 12 uker før tiden, dvs at de ligger i kuvøse hele tiden, og det var snakk om å lufte seg litt for å få et avbrekk fra sykehuset. Det er også snakk om et av Norges rikeste par Selv om jeg ikke forstår valget blir det neppe en barnevernssak altså. https://www.tv2.no/underholdning/dukket-opp-pa-fest-seks-dager-etter-fodsel/17799819/ Anonymkode: c3db8...6d1 Virkelig et godt argument. Hva mener du med det? Det kan da ikke være seriøst? "Nei, vi er så rike, at vi gjør som vi vil. Må bare få inn litt mer penger først " Er du helt tullerusk? Man lufter seg uansett ikke på Elle fest, etter en prematur tvillingghastekeisersnitt fødsel, sånn seks dager etter. Anonymkode: f37a3...8c4
Anonym bruker Skrevet 5. juni #16 Skrevet 5. juni At mor trenger å lufte seg litt, komme seg en liten tur bort fra sykehuset er jo greit. Men må si jeg syns det er en rar ting å prioritere fest akkurat i den situasjonen de er i. De har barn fra før, hadde det vært meg, hadde jeg prioritert å gjort noe koselig sammen med barnet mitt, som nå har fått livet endret med å få 2 premature søsken som vil kreve mye tid av både mor og far i tiden fremover. Men for all del, det kan ligge mye bak det valget som ikke vi vet noen ting om. Anonymkode: 8dd45...5cb
Anonym bruker Skrevet 5. juni #17 Skrevet 5. juni Helt merkelig. Jeg fødte også prematurt, og det var veldig travelt. Stell av barnet hver tredje time, og innimellom det gikk en halvtime til pumping for å få igang melkeproduksjonen og for at barnet skulle få morsmelk som er ekstra viktig for premature, og ca 1,5 time til å sitte med barnet i «kenguru». Rakk knapt å spise og dusje. Og ja, jeg «luftet» meg også etter noen dager. Da tok jeg på meg sko og tuslet til apoteket for å kjøpe ammeskjold. Anonymkode: d8dc7...68c
Anonym bruker Skrevet 5. juni #18 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): Må innrømme jeg ikke forstår hvordan det er fysisk mulig. Min første ble født prematur, det var mat hele tiden pga vekt og blodsukker/gulsott. Nå vet ikke jeg om tilskudd er det de får og om pappaen er tommel opp, men jeg også ville stusset litt på det valget om det var full fest (stikke innom for å si hei og lufte seg en time, er noe litt annet enn alkohol og party som jeg antar du mener med fest) Anonymkode: 5e0db...6c6 Nå er det akkurat 1 time for å si hei til venner og bekjente og lufte hodet sitt litt som var det vedkommende gjorde før hun dro rett til sykehuset for å være med tvillingene. Det er en realitet at foreldrene ikke får være sammen med barna hele dagen på nyfødtintensiteten på Rikshospitalet, og de som jobber på nyfødtintensiven er veldig tydelige på at foreldrene må gjøre ting for seg selv også. Denne aktuelle moren har 3 måneder med sykehus fremover så en time for sin egen del burde ingen reagere på. Jeg har selv født prematurt (uke 29) på riksen for to år siden, og hadde ikke jeg tatt små pauser hvor jeg gjorde ting for meg selv så hadde jeg endt dyp deprimert. Anonymkode: e9beb...3ce
Anonym bruker Skrevet 5. juni #19 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå er det akkurat 1 time for å si hei til venner og bekjente og lufte hodet sitt litt som var det vedkommende gjorde før hun dro rett til sykehuset for å være med tvillingene. Det er en realitet at foreldrene ikke får være sammen med barna hele dagen på nyfødtintensiteten på Rikshospitalet, og de som jobber på nyfødtintensiven er veldig tydelige på at foreldrene må gjøre ting for seg selv også. Denne aktuelle moren har 3 måneder med sykehus fremover så en time for sin egen del burde ingen reagere på. Jeg har selv født prematurt (uke 29) på riksen for to år siden, og hadde ikke jeg tatt små pauser hvor jeg gjorde ting for meg selv så hadde jeg endt dyp deprimert. Anonymkode: e9beb...3ce Hvor får du det fra at det er 1 time? 1 time totalt til å pynte seg, dra til eventet, være der for meet and greet, og dra tilbake? Tror jeg neppe. Hvis man blir dypt deprimert av å ikke ha alenetid av denne kaliber i en slik situasjon er man ikke moden nok til å bli mor. Alenetid i en sånn situasjon er en halvtime her og der til å ringe en venninne, ta en dusj og scrolle litt på mobilen. Anonymkode: d8dc7...68c
Anonym bruker Skrevet 5. juni #20 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor får du det fra at det er 1 time? 1 time totalt til å pynte seg, dra til eventet, være der for meet and greet, og dra tilbake? Tror jeg neppe. Hvis man blir dypt deprimert av å ikke ha alenetid av denne kaliber i en slik situasjon er man ikke moden nok til å bli mor. Alenetid i en sånn situasjon er en halvtime her og der til å ringe en venninne, ta en dusj og scrolle litt på mobilen. Anonymkode: d8dc7...68c Hva behager? Hvem er du til å dømme på denne måten? Det er på tide med en realitetssjekk, du er verken gud, jesus, napoleon eller moren eller vergen til tilfeldige andre voksne mennesker. Det er ikke din jobb å dømme. Anonymkode: e8302...67d
Anonym bruker Skrevet 5. juni #21 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Virkelig et godt argument. Hva mener du med det? Det kan da ikke være seriøst? "Nei, vi er så rike, at vi gjør som vi vil. Må bare få inn litt mer penger først " Er du helt tullerusk? Man lufter seg uansett ikke på Elle fest, etter en prematur tvillingghastekeisersnitt fødsel, sånn seks dager etter. Anonymkode: f37a3...8c4 Nei, de fleste gjør ikke det. Det ville ikke jeg gjort heller Men, hvorfor i alle dager skal vi dømme noen som gjør? Det jeg mente med Norges rikeste var overhodet ikke det du skrev, men at barna nok ikke mangler noen ting, at dette paret lever av å vise seg offentlig jevnlig og Elle-festen er en stor greie i bransjen. Det er ikke omsorgssvikt å "jobbe" noen timer når barna ligger i kuvøse på sykehuset og foreldrene uansett får beskjed om å ta seg noen turer ut. Det er mye viktigere at hun tar seg litt fri når barna hennes trenger henne mer. Hun tar valg som hun selv mener er best for barna og seg selv, både her og nå og i det lange løp. At vi selv ville valgt annerledes betyr ikke at vi kan sette oss på en høy hest å dømme. Å føde 12 uker før tiden er veldig vanskelig psykisk, man er full av bekymring, man vet at de fleste barn født så tidlig får varige mén osv. Om hun trengte noen timers pause fra alt sammen er det nå hun kan ta en, ikke når barna er 3 mnd gammel og trenger henne 24/7. Anonymkode: c3db8...6d1
Anonym bruker Skrevet 5. juni #22 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor får du det fra at det er 1 time? 1 time totalt til å pynte seg, dra til eventet, være der for meet and greet, og dra tilbake? Tror jeg neppe. Hvis man blir dypt deprimert av å ikke ha alenetid av denne kaliber i en slik situasjon er man ikke moden nok til å bli mor. Alenetid i en sånn situasjon er en halvtime her og der til å ringe en venninne, ta en dusj og scrolle litt på mobilen. Anonymkode: d8dc7...68c Hva tenker du foreldrene skal gjøre når det ikke er " besøkstid" på nyfødtintensiven for foreldrene på Riksen? Skal de sitte på pasienthotellet og vente? Eller kan man muligens bruke tiden de uansett må være uten barna på ting som gir de energi? Og ikke minst du vet at alle folk er forskjellig? Og helt til slutt du vet at det er stor forskjell på de forskjellige sykehusene? Og akkurat Rikshospitalet er mindre tilrettelagt for at foreldrene kan være sammen med barna hele tiden, og det må den aktuelle moren bare forholde seg til. Jeg var på kafe 1 uke etter at min premature datter ble født og det gjorde jeg med god samvittighet. Jeg visste at på det tidspunktet kunne jeg ikke være sammen med min datter pga besøkstiden på riksen, og jeg visste også at min datter ble tatt meget godt vare på av de som jobber på nyfødtintensiven. Anonymkode: e9beb...3ce
Anonym bruker Skrevet 5. juni #23 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, de fleste gjør ikke det. Det ville ikke jeg gjort heller Men, hvorfor i alle dager skal vi dømme noen som gjør? Det jeg mente med Norges rikeste var overhodet ikke det du skrev, men at barna nok ikke mangler noen ting, at dette paret lever av å vise seg offentlig jevnlig og Elle-festen er en stor greie i bransjen. Det er ikke omsorgssvikt å "jobbe" noen timer når barna ligger i kuvøse på sykehuset og foreldrene uansett får beskjed om å ta seg noen turer ut. Det er mye viktigere at hun tar seg litt fri når barna hennes trenger henne mer. Hun tar valg som hun selv mener er best for barna og seg selv, både her og nå og i det lange løp. At vi selv ville valgt annerledes betyr ikke at vi kan sette oss på en høy hest å dømme. Å føde 12 uker før tiden er veldig vanskelig psykisk, man er full av bekymring, man vet at de fleste barn født så tidlig får varige mén osv. Om hun trengte noen timers pause fra alt sammen er det nå hun kan ta en, ikke når barna er 3 mnd gammel og trenger henne 24/7. Anonymkode: c3db8...6d1 Jeg er helt enig i at det ikke er omsorgssvikt. Men det er en merkelig prioritering, og det er det helt legitimt å gi uttrykk for. Anonymkode: d8dc7...68c
Anonym bruker Skrevet 5. juni #24 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva tenker du foreldrene skal gjøre når det ikke er " besøkstid" på nyfødtintensiven for foreldrene på Riksen? Skal de sitte på pasienthotellet og vente? Eller kan man muligens bruke tiden de uansett må være uten barna på ting som gir de energi? Og ikke minst du vet at alle folk er forskjellig? Og helt til slutt du vet at det er stor forskjell på de forskjellige sykehusene? Og akkurat Rikshospitalet er mindre tilrettelagt for at foreldrene kan være sammen med barna hele tiden, og det må den aktuelle moren bare forholde seg til. Jeg var på kafe 1 uke etter at min premature datter ble født og det gjorde jeg med god samvittighet. Jeg visste at på det tidspunktet kunne jeg ikke være sammen med min datter pga besøkstiden på riksen, og jeg visste også at min datter ble tatt meget godt vare på av de som jobber på nyfødtintensiven. Anonymkode: e9beb...3ce Det er ikke «besøkstid» for foreldre på nyfødtintensiven nei. Man kan være hos barnet sitt så mye man vil. Når det er legevisitt kan man fremdeles være der, men får headset på hodet slik at man ikke hører diskusjoner om andres barn. Anonymkode: d8dc7...68c
Anonym bruker Skrevet 5. juni #25 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hva behager? Hvem er du til å dømme på denne måten? Det er på tide med en realitetssjekk, du er verken gud, jesus, napoleon eller moren eller vergen til tilfeldige andre voksne mennesker. Det er ikke din jobb å dømme. Anonymkode: e8302...67d Det er på tide med en realitetssjekk når man viser seg offentlig seks dager etter en slik fødsel. Når man ikke tåler kritikken som kommer, og gjør dette for penger. Hun har selv valgt å være offentlig, hun har stilt livet sitt til disposisjon for å tjene penger og få oppmerksomhet. Da må hun tåle å bli dømt. Anonymkode: f37a3...8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå