Anonym bruker Skrevet 6. juni #26 Skrevet 6. juni ulenissen skrev (3 timer siden): Innetider til en myndig person? En ting er å si at du hadde satt pris på om hun kom hjem til 23 i hverdagene og forklart hvorfor- men innetid? Ønsker du at hun skal flytte ut så snart som mulig? Så du synst det er helt innenfor at ei på 18 år kommer hjem 3-4 på natta en onsdag og vekker huset for vi har en hund som bjeffer. At ei på 18 år skal ikke følge husets regler fordi hun er 18 år? At hun ikke skal ta hensyn for at det er andre som må sove på natta og skal på jobb, bare for at hun er 18 år? Anonymkode: cbce9...c6b
Anonym bruker Skrevet 6. juni #27 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Så du synst det er helt innenfor at ei på 18 år kommer hjem 3-4 på natta en onsdag og vekker huset for vi har en hund som bjeffer. At ei på 18 år skal ikke følge husets regler fordi hun er 18 år? At hun ikke skal ta hensyn for at det er andre som må sove på natta og skal på jobb, bare for at hun er 18 år? Anonymkode: cbce9...c6b Så 18-åringen må leve livet etter en bjeffende hund? Har en på 17 og 19 selv og eldste bestemmer selv når han kommer hjem. Selvfølgelig kommuniserer vi og jeg ønsker han skal være hjemme før jeg legger meg, men jeg har da ingen innetid for en myndig gutt. vi har for øvrig også hund, som bjeffer, men det er ikke ungdommens problem. Nå er foresten hunden så vant til at ungdommen er ute og bjeffer ikke når han kommer hjem for han vet at vi mangler en i husholdet. Hadde alle vært hjemme, og det hadde kommet noen; så hadde hunden gått berserk. Men min erfaring er at hundene venner seg til at noen kommer sent hjem. Anonymkode: 9e7fe...063
Anonym bruker Skrevet 6. juni #28 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så 18-åringen må leve livet etter en bjeffende hund? Har en på 17 og 19 selv og eldste bestemmer selv når han kommer hjem. Selvfølgelig kommuniserer vi og jeg ønsker han skal være hjemme før jeg legger meg, men jeg har da ingen innetid for en myndig gutt. vi har for øvrig også hund, som bjeffer, men det er ikke ungdommens problem. Nå er foresten hunden så vant til at ungdommen er ute og bjeffer ikke når han kommer hjem for han vet at vi mangler en i husholdet. Hadde alle vært hjemme, og det hadde kommet noen; så hadde hunden gått berserk. Men min erfaring er at hundene venner seg til at noen kommer sent hjem. Anonymkode: 9e7fe...063 Så du sier her at du hadde latt din ungdom komme hjem når som helst på døgnet hver dag, som ett hotell og det stilles ikke noe krav til personen for den er myndig? Så når du er voksen og skal ta ansvar for dine egne valg, da gjelder ikke regler osv? Tenker du har gutter for ei jente hadde du nok ikke vært like slapp med. Det ser jeg rundt her også. Guttene rundt er det null regler for og de blir heller kastet ut hjemmefra en å sette regler. Men slik vi har det, og faktisk de fleste rundt her så er det regler å følge når man bor hjemme. Vil man ikke følge de, nei da får de finne sin egen plass å bu. Om du er blitt myndig betyr ikke at då skal du slutte å fungere, det er da det settes mer ansvar til personen. At du har en pliktoppfyllende barn som aldri gjør noe feil, henger med rette folk, og gjør det de skal uten noe problem, betyr ikke at resten av Norges samfunns ungdommer/voksne er like. Og det handler ikke om at vi ikke har oppdratt henne riktig eller noe, men hun har de siste 6 mnd havnet med feil folk og følger etter hva de gjør. På det værste måtte jeg hente henne hjem pga hun inntok stoff osv. så at vi har satt regler hjemme er det årsaker til. Ikke for at vi skal være jævlige eller noe. Og nå den siste mnd har hun startet å henge med en ny guttegjeng der der begge har hatt problemer med politiet. Dette er ikke jenta mi, og hun gjør ett skikkelig opprør nå pga de driver å påvirker henne. så får du sitte der med åpent hus og en unge som det aldri er noe problemer med, og se ned på oss foreldre som prøver alt for å snu henne og vi forventer ingenting ellers av henne! Så vær så snill å ikke kommenter nedlatende kommentarer her inne til foreldre som prøver alt. Jeg har rygg å bære dette på men neste har det kanskje ikke. Livet er ikke svart/hvitt og man kan få utfordringer uannsett hvor bra du gjør det. Anonymkode: cbce9...c6b
Anonym bruker Skrevet 7. juni #29 Skrevet 7. juni Anonym bruker skrev (15 timer siden): Så du sier her at du hadde latt din ungdom komme hjem når som helst på døgnet hver dag, som ett hotell og det stilles ikke noe krav til personen for den er myndig? Så når du er voksen og skal ta ansvar for dine egne valg, da gjelder ikke regler osv? Tenker du har gutter for ei jente hadde du nok ikke vært like slapp med. Det ser jeg rundt her også. Guttene rundt er det null regler for og de blir heller kastet ut hjemmefra en å sette regler. Men slik vi har det, og faktisk de fleste rundt her så er det regler å følge når man bor hjemme. Vil man ikke følge de, nei da får de finne sin egen plass å bu. Om du er blitt myndig betyr ikke at då skal du slutte å fungere, det er da det settes mer ansvar til personen. At du har en pliktoppfyllende barn som aldri gjør noe feil, henger med rette folk, og gjør det de skal uten noe problem, betyr ikke at resten av Norges samfunns ungdommer/voksne er like. Og det handler ikke om at vi ikke har oppdratt henne riktig eller noe, men hun har de siste 6 mnd havnet med feil folk og følger etter hva de gjør. På det værste måtte jeg hente henne hjem pga hun inntok stoff osv. så at vi har satt regler hjemme er det årsaker til. Ikke for at vi skal være jævlige eller noe. Og nå den siste mnd har hun startet å henge med en ny guttegjeng der der begge har hatt problemer med politiet. Dette er ikke jenta mi, og hun gjør ett skikkelig opprør nå pga de driver å påvirker henne. så får du sitte der med åpent hus og en unge som det aldri er noe problemer med, og se ned på oss foreldre som prøver alt for å snu henne og vi forventer ingenting ellers av henne! Så vær så snill å ikke kommenter nedlatende kommentarer her inne til foreldre som prøver alt. Jeg har rygg å bære dette på men neste har det kanskje ikke. Livet er ikke svart/hvitt og man kan få utfordringer uannsett hvor bra du gjør det. Anonymkode: cbce9...c6b Wow, her kommer det jo masse info som jeg ikke har fått med meg. Da er saken annerledes og innlegget ditt er vel da lite relevant. Hvis du vet at din 18-åring sliter og maser mye, er med feil mennesker etc, så vet du jo at dette ikke er den generelle 18-åringen. jeg har for øvrig både gutt og jente. Jeg stiller selvfølgelig krav til de. 19-åringen er sjeldent sent ute på skolekvelder så innetid er virkelig ikke nødvendig. Men HVIS det er noe spesielt som skjer, så bestemmer han selv når han skal hjem. Anonymkode: 9e7fe...063
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå