Anonym bruker Skrevet 5. juni #26 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hehe. Du ser ikke ironien? Kanskje det singler for høyt i glasshuset ditt. Anonymkode: 811c9...17a Nei. Det er ingen ironi i det hele tatt. Anonymkode: bedc6...ee0
Anonym bruker Skrevet 5. juni #27 Skrevet 5. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei. Det er ingen ironi i det hele tatt. Anonymkode: bedc6...ee0 Det er gøy! Fullstendig mangel på selvinnsikt. Anonymkode: 0c022...a00
Anonym bruker Skrevet 6. juni #28 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det er gøy! Fullstendig mangel på selvinnsikt. Anonymkode: 0c022...a00 Hva ER det du prater om? Jeg vet at dib er stedet for folk som takler manglende evner til argumentasjon og saklig debatt ved å slenge ut hjelpesløse beskyldninger av typen «du har ikke leseforståelse!», «du er så dum!», «du skjønner ikke ironien!» osv, og det skal godt gjøres å overgå denne hjelpesløsheten, men du klarer det faktisk. Anonymkode: bedc6...ee0
Anonym bruker Skrevet 6. juni #29 Skrevet 6. juni ulenissen skrev (På 4.6.2025 den 11.49): Jeg ser ned på den som gjennom hele juni bruker all sin energi på å hakke på Pride. Hva er det med folk som bruker all sin energi på å kritisere noe de ikke liker, for så å sippe om manglende ytringsfrihet om de får motargumenter. De skriker også opp om at dette blir trykket ned i halsen på dem og skjønner tydeligvis ikke hvordan algoritmer fungerer. Informasjon deres kommer i fra konspirasjonsteorier på internettet og kildekritikk er tydeligvis en fin bil eller noe… Jeg har aldri møtt en anti pride person som har vært enten litt mindre smart på generelt grunnlag eller totalt hjernevasket av religion. Og det som er med slike folk er det at de er litt som de som er død. Ikke er de klar over det selv, og det gjør bare vont for dem rundt. Jeg bruker gjerne hele Juni til å "hakke" på Pride, som du kaller det. Fikk nok en påminner i dag på hvor viktig det er å løfte frem konservative og fornuftige stemmer. To voldtektsmenn, som er dømt for grove seksualforbrytelser mot en mindreårig jente skal få sone i kvinnefengsel fordi de hevder å føle seg som kvinner. Synd akkurat den følelsen ikke var så fremtredende da, når de tvang seg på en liten jente på 12 år. Under Bergen Pride forøvrig. Og Pride aktivistene er på repeat, som vanlig. Det er hensynet til voldtektsmennene, som er det viktigste. Pride er sikkert mye rart, men Pride er dette også. Uten Pride-aktivistenes målrettede agenda for å fremme egene interesser, så hadde aldri en biologisk mann dømt for seksualovergrep mot en kvinne kommet til å få sone i kvinnefengsel. Anonymkode: 8167b...830
Anonym bruker Skrevet 6. juni #30 Skrevet 6. juni Det går forøvrig fremm av dommen at trans"kvinnene" brukte sitt mannlige kjønnsorgan i voldtekten. Altså, ord blir fattige. Anonymkode: 8167b...830
Anonym bruker Skrevet 6. juni #31 Skrevet 6. juni Enig! D ser det folk som ikke har noe annet i livet å irritere seg over. Pride er en folkefest for de som har lyst å delta på den, de som ikke bryr seg om pride kan la de som vil feire få feire i fred og glede seg. Anonymkode: 0a2f9...022
Anonym bruker Skrevet 6. juni #32 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Det går forøvrig fremm av dommen at trans"kvinnene" brukte sitt mannlige kjønnsorgan i voldtekten. Altså, ord blir fattige. Anonymkode: 8167b...830 Og likevel spyr du dem ut. Snodig, det der. Anonymkode: 811c9...17a
Anonym bruker Skrevet 6. juni #33 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og likevel spyr du dem ut. Snodig, det der. Anonymkode: 811c9...17a Godt argument. Den satt. Skikkelig. Anonymkode: 5710a...94a
Anonym bruker Skrevet 6. juni #34 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Godt argument. Anonymkode: 5710a...94a Hahaha, tenkte NØYAKTIG dette selv. Anonymkode: a2202...bf3
Iiiiik Skrevet 6. juni #35 Skrevet 6. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg bruker gjerne hele Juni til å "hakke" på Pride, som du kaller det. Fikk nok en påminner i dag på hvor viktig det er å løfte frem konservative og fornuftige stemmer. To voldtektsmenn, som er dømt for grove seksualforbrytelser mot en mindreårig jente skal få sone i kvinnefengsel fordi de hevder å føle seg som kvinner. Synd akkurat den følelsen ikke var så fremtredende da, når de tvang seg på en liten jente på 12 år. Under Bergen Pride forøvrig. Og Pride aktivistene er på repeat, som vanlig. Det er hensynet til voldtektsmennene, som er det viktigste. Pride er sikkert mye rart, men Pride er dette også. Uten Pride-aktivistenes målrettede agenda for å fremme egene interesser, så hadde aldri en biologisk mann dømt for seksualovergrep mot en kvinne kommet til å få sone i kvinnefengsel. Anonymkode: 8167b...830 Har det falt dom i denne saken? Rettspraksis er vel at transkvinner får sone i kvinnefengsel så sant det ikke er sikkerhetsrisiko knyttet til dette. Jeg kan virkelig ikke tro at disse vil bli idømt fengsel sammen med kvinner. At forsvaret i denne saken skal brukes som motargument når man diskuterer Pride synes jeg også er vanskelig å tro. La nå folk gå med armbånd eller flagge hvis det oppleves som riktig for dem. Kanskje gjør noen det for å bygge image, men det er rart at det er så provoserende. De aller fleste er etter min erfaring heldigvis genuine, og står for det de gjør.
Anonym bruker Skrevet 7. juni #36 Skrevet 7. juni Jeg ser ned på sånne som meg selv. Anonymkode: 10a32...e82
Anonym bruker Skrevet 7. juni #37 Skrevet 7. juni Iiiiik skrev (19 timer siden): Har det falt dom i denne saken? Rettspraksis er vel at transkvinner får sone i kvinnefengsel så sant det ikke er sikkerhetsrisiko knyttet til dette. Jeg kan virkelig ikke tro at disse vil bli idømt fengsel sammen med kvinner. At forsvaret i denne saken skal brukes som motargument når man diskuterer Pride synes jeg også er vanskelig å tro. La nå folk gå med armbånd eller flagge hvis det oppleves som riktig for dem. Kanskje gjør noen det for å bygge image, men det er rart at det er så provoserende. De aller fleste er etter min erfaring heldigvis genuine, og står for det de gjør. Ja, det har falt dom i saken, med 5 år pg 9 mnd for den ene. Det er en svært lang straff for en sedelighetsforbrytelse, som sier noe om alvorlighetsgraden i overgrepet. Det er selvsagt mulig de velger å anke. Hvis det ikke hadde vært for transaktivistene og Pride, så ville aldri en biologisk mann, som hevder å identifisere seg som kvinne, men som samtidig kom til å "mistet ereksjonen!! under veis i overgrepet", overhode blitt vurdert for soning i kvinnefengsel. Uten transaktivistene og Pride, kunne heller aldri en mann vunnet OL gull i boksing for kvinner, eller en mann vunnet NCAA (svømming) 1. divisjon for kvinner. eller to menn vært i finalen i kvinnenes mesterskap i billiard, eller en mann med pi... og pu... bruke kvinnegarderoben i den lokale svømmehallen. Anonymkode: 8167b...830
Iiiiik Skrevet 7. juni #38 Skrevet 7. juni (endret) Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, det har falt dom i saken, med 5 år pg 9 mnd for den ene. Det er en svært lang straff for en sedelighetsforbrytelse, som sier noe om alvorlighetsgraden i overgrepet. Det er selvsagt mulig de velger å anke. Hvis det ikke hadde vært for transaktivistene og Pride, så ville aldri en biologisk mann, som hevder å identifisere seg som kvinne, men som samtidig kom til å "mistet ereksjonen!! under veis i overgrepet", overhode blitt vurdert for soning i kvinnefengsel. Uten transaktivistene og Pride, kunne heller aldri en mann vunnet OL gull i boksing for kvinner, eller en mann vunnet NCAA (svømming) 1. divisjon for kvinner. eller to menn vært i finalen i kvinnenes mesterskap i billiard, eller en mann med pi... og pu... bruke kvinnegarderoben i den lokale svømmehallen. Anonymkode: 8167b...830 Har du en link til dette? Når jeg googler finner jeg at dommen har falt, og ser en del artikler fra slutten av mai der det fremkommer at de tiltalte ønsker denne soningen hvis de blir dømt. Det er allikevel ikke bestemt at de får dette igjennom? Endret 7. juni av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 7. juni #39 Skrevet 7. juni Iiiiik skrev (2 timer siden): Har du en link til dette? Når jeg googler finner jeg at dommen har falt, og ser en del artikler fra slutten av mai der det fremkommer at de tiltalte ønsker denne soningen hvis de blir dømt. Det er allikevel ikke bestemt at de får dette igjennom? Dette er av det nyeste jeg har funnet. Justisministeren svarer om transkvinner i kvinnefengsel - adressa.no Anonymkode: 8167b...830
Anonym bruker Skrevet 8. juni #40 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dette er av det nyeste jeg har funnet. Justisministeren svarer om transkvinner i kvinnefengsel - adressa.no Anonymkode: 8167b...830 Hva er problemet? Om de juridisk er kvinner så er det jo naturlig at de skal sone sammen med andre kvinner. Anonymkode: 811c9...17a
Anonym bruker Skrevet 8. juni #41 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva er problemet? Om de juridisk er kvinner så er det jo naturlig at de skal sone sammen med andre kvinner. Anonymkode: 811c9...17a Når de nettopp har brukt sitt mannlige kjønnsorgan til å forgripe seg? Blir litt rart eller? Anonymkode: 5710a...94a
Anonym bruker Skrevet 8. juni #42 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Når de nettopp har brukt sitt mannlige kjønnsorgan til å forgripe seg? Blir litt rart eller? Anonymkode: 5710a...94a Rart eller ikke, juridisk kjønn trumfer ‘rart’. Man setter ikke kvinner i et mannefengsel. Anonymkode: 811c9...17a
Anonym bruker Skrevet 8. juni #43 Skrevet 8. juni Jeg har ikke møtt noen som bruker hele juni på det, men jeg kjenner mange (inklusive meg selv) som er litt småirritert over at skolene skal flagge en måned for pride men bare en dag for grunnloven og ikke i det heletatt for frigjøringen (ikke råd til å betale vaktmesteren for å heise og senke flagget). Hadde det vært en dag, som alle andre flaggdager hadde det vært bare fint, men en måned blir tåpelig og overdrevet. Anonymkode: 79f09...62c
Anonym bruker Skrevet 8. juni #44 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg har ikke møtt noen som bruker hele juni på det, men jeg kjenner mange (inklusive meg selv) som er litt småirritert over at skolene skal flagge en måned for pride men bare en dag for grunnloven og ikke i det heletatt for frigjøringen (ikke råd til å betale vaktmesteren for å heise og senke flagget). Hadde det vært en dag, som alle andre flaggdager hadde det vært bare fint, men en måned blir tåpelig og overdrevet. Anonymkode: 79f09...62c Det er jo ingen kostnad med å la prideflagget henge hele måneden iom at man ikke trenger å følge flaggreglene. Jeg klarer ikke med min beste vilje fatte at noen lar seg irritere av et FLAGG! Anonymkode: 811c9...17a
Anonym bruker Skrevet 8. juni #45 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er jo ingen kostnad med å la prideflagget henge hele måneden iom at man ikke trenger å følge flaggreglene. Jeg klarer ikke med min beste vilje fatte at noen lar seg irritere av et FLAGG! Anonymkode: 811c9...17a Ville du sakt det samme om det ble flagget med hakekors? Anonymkode: 79f09...62c
Anonym bruker Skrevet 8. juni #46 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Rart eller ikke, juridisk kjønn trumfer ‘rart’. Man setter ikke kvinner i et mannefengsel. Anonymkode: 811c9...17a En «kvinne» voldtar heller ikke et barn med en penis. Anonymkode: 5710a...94a
Anonym bruker Skrevet 8. juni #47 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Ville du sakt det samme om det ble flagget med hakekors? Anonymkode: 79f09...62c Skikkelig sammenlignbart.... Anonymkode: d693a...721
Anonym bruker Skrevet 8. juni #48 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Skikkelig sammenlignbart.... Anonymkode: d693a...721 Premiss er premiss. Hvis det er galt å bli irritert over et flagg så er det. Uavhengig av flagget. Eller også er premisset galt. Anonymkode: 8de25...2ef
Anonym bruker Skrevet 8. juni #49 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Skikkelig sammenlignbart.... Anonymkode: d693a...721 Hvis premisset er at "Jeg klarer ikke med min beste vilje fatte at noen lar seg irritere av et FLAGG" så er det sammenlignbart, ja. Anonymkode: 79f09...62c
Anonym bruker Skrevet 8. juni #50 Skrevet 8. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skikkelig sammenlignbart.... Anonymkode: d693a...721 Her er det snakk om å kunne argumentere prinsippielt, og det kan du ikke slik du har ordlagt deg her. Det er kanskje enklere for deg å se, hvis man bytter ut swastika- flagget med f.eks.det israelske flagget flagget. Kontroverset ligger i symbolverdien. Flagget i seg selv er jo bare et tøystykke, på samme måte som koranen bare er et stykke av sammenbundet papir. Anonymkode: 8167b...830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå