Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Stortinget avslo å flagge for Pride i år, så da har jo angi-folket fått seg en seier. Men det er ikke nok, det skal gnages på ‘urett’ i åresvis. Det må vært litt kjipt å hele tiden finne ting å plages med. 

Anonymkode: 811c9...17a

Det hadde trolig vært enklere å bare bli med i heiabevegelsen til Pride. Jeg mener imidlertid at det er uheldig og feil, slik dette bærer avsted. Derfor bruker jeg min demokratiske rett til å si fra. Men sikkert enklere å ikke bry seg ja.

Anonymkode: 8167b...830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.6.2025 den 15.57):

Det hadde trolig vært enklere å bare bli med i heiabevegelsen til Pride. Jeg mener imidlertid at det er uheldig og feil, slik dette bærer avsted. Derfor bruker jeg min demokratiske rett til å si fra. Men sikkert enklere å ikke bry seg ja.

Jeg tror at de fleste som er med i din såkalte heiabevegelse tvert i mot har tatt et bevisst standpunkt og ikke bare lar seg følge med strømmen. Mange av oss ønsker et åpnere og mer inkluderende samfunn, og det er dessverre ganske lang vei igjen før vi ikke trenger markeringer som Pride og Kvinnedagen. At noen få tar markeringen til et ekstra nivå burde ikke plage noen, det er ingen som blir tvunget verken til å delta eller se på. 

Og at et flagg med budskap om kjærlighet kan provosere så mange, det kommer jeg aldri til å verken skjønne eller akseptere. 

Skrevet
MissSaigon skrev (2 minutter siden):

Og at et flagg med budskap om kjærlighet kan provosere så mange, det kommer jeg aldri til å verken skjønne eller akseptere. 

Det er jo litt ironisk da, at mange av oss som det liksom skal gagne, er de som er mot det, mens mange av de som verken er skeive eller trans, er de som hauser det opp og blir høytidelige omkring det. Jeg spår at om noen få år så er det bare heteroer og cis-folk igjen i pride.

Men igjen, det er jo nøyaktig sånn som det gikk med venstresiden og deres forhold til arbeiderklassen. Alle arbeiderne er nå rømt til FrP, mens de som er igjen på venstresiden er såkalt intellektuelle, som verken tør eller vil - eller hadde mestret - fysisk arbeid. 

Anonymkode: a2202...bf3

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det er jo litt ironisk da, at mange av oss som det liksom skal gagne, er de som er mot det, mens mange av de som verken er skeive eller trans, er de som hauser det opp og blir høytidelige omkring det. Jeg spår at om noen få år så er det bare heteroer og cis-folk igjen i pride.

Men igjen, det er jo nøyaktig sånn som det gikk med venstresiden og deres forhold til arbeiderklassen. Alle arbeiderne er nå rømt til FrP, mens de som er igjen på venstresiden er såkalt intellektuelle, som verken tør eller vil - eller hadde mestret - fysisk arbeid. 

Godt sagt. Veldig enig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det er jo litt ironisk da, at mange av oss som det liksom skal gagne, er de som er mot det, mens mange av de som verken er skeive eller trans, er de som hauser det opp og blir høytidelige omkring det. Jeg spår at om noen få år så er det bare heteroer og cis-folk igjen i pride

"mange av"? Det er ikke min erfaring i skeive miljøer. 

Det kan forresten like gjerne tippe andre veien hvis du ser på hvor mye hets som foregår i kommentarfelt og andre steder. 

I USA, f. eks, øker vold mot homofile i kjølvannet av Trump-regimet. 

Det er farlig å ta rettigheter for gitt. 

Anonymkode: f1d8e...3e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kan forresten like gjerne tippe andre veien hvis du ser på hvor mye hets som foregår i kommentarfelt og andre steder. 

Skeive miljøer, ja, der har du stikkordet ditt. De fleste skeive tilhører ikke noe eget miljø, så du ser deg altså blind på de få som er med i et.

Og til resten av det du skriver, så er det jo nettopp derfor jeg advarer mot det. Har du ikke lest tråden? Eller har det blitt moderert bort?

Poenget mitt er i alle fall at ved å kjøre på med helt absurd pride-propaganda så vekker man en motreaksjon som det du beskriver her. Heteroene som støtter pridepropagandaen er altså med på å legge til rette for ekstreme tilbakeslag som kommer til å gå ut over alle, både de og oss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og til resten av det du skriver, så er det jo nettopp derfor jeg advarer mot det. Har du ikke lest tråden? Eller har det blitt moderert bort?

Ser nå at det må ha blitt moderert bort.

Ved å kjøre på med denne type kamp;

Anonym bruker skrev (På 8.6.2025 den 16.57):

Menn i kvinneidrett, menn i kvinnegarderober, og menn i kvinnefengsel er like mye en del av Pride som noe annet. Og det begynner mange å få langt opp i halsen.

…vekker man bare motstand i de aller fleste oppegående mennesker. Før man vet ordet av det, har man en motreaksjon som man ser i USA nå. Det er sånn mennesker fungerer. De gjør opprør når de blir undertrykte nok.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

"Det er farlig å ta rettigheter for gitt."

Enig i det. Jeg hadde for eksempel aldri trodd at en mannlig bokser skulle kunne vinne OL gull for kvinner, eller at innsatte kvinner skulle behøve å frykte for overgrep ved å måtte sone sammen med mannlige sex-overgripere. Så rettigheter bør man absolutt ikke ta for gitt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du store verden for noe høyttravende sludder! Jeg tror du har en ganske forvridd oppfattelse av samfunnet du lever i. 

Og hvem har gjort deg til talsperson for "oss som det liksom skal gagne"? Jeg kjenner ingen skeive som er mot Pride, faktisk absolutt ingen. Jeg kjenner heller ingen som hauser det opp, de flagger, går i parade og pynter seg med armbånd osv i ganske så rolige og siviliserte former. 

Når man ser ut over Norges landegrenser så er det vel ikke venstresiden som står frem som den sterkeste motstanderen av Pride og  lgbtq? 

Skrevet
MissSaigon skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner ingen skeive som er mot Pride, faktisk absolutt ingen. Jeg kjenner heller ingen som hauser det opp, de flagger, går i parade og pynter seg med armbånd osv i ganske så rolige og siviliserte former. 

Nei jeg forstår det. Dere kjenner etpar homoer som dere vet/tror er homo fordi de går med regbuearmbånd eller flagg. Dere kjenner ikke de tusener på tusener med vanlige hverdagshomomoer som ikke deltar, ikke flagger, ikke går på byn og danser til Gloria Gaynor, men som lever rolige liv med familie og villa og Volvo og vovse, som stemmer høyre og FrP og som aldri noen sinne krysser din vei. 

MissSaigon skrev (8 minutter siden):

Når man ser ut over Norges landegrenser så er det vel ikke venstresiden som står frem som den sterkeste motstanderen av Pride og  lgbtq? 

Det var poenget mitt det…

Skrevet
MissSaigon skrev (8 minutter siden):

Trodde du jeg mente at høyre- og venstresiden byttet på å tabbe seg ut?

Nei, det er alltid venstresiden som tabber seg ut, i sin naive naivisme og sitt fjerne forhold til virkeligheten. 

Skrevet

"Det er farlig å ta rettigheter for gitt."

Enig i det. Jeg hadde for eksempel aldri trodd at en mannlig bokser skulle kunne vinne OL gull for kvinner, eller at innsatte kvinner skulle behøve å frykte for overgrep ved å måtte sone sammen med mannlige sex-overgripere. Så rettigheter bør man absolutt ikke ta for gitt.

Akkurat, det er DYPT TRAGISK. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Nei jeg forstår det. Dere kjenner etpar homoer som dere vet/tror er homo fordi de går med regbuearmbånd eller flagg. Dere kjenner ikke de tusener på tusener med vanlige hverdagshomomoer som ikke deltar, ikke flagger, ikke går på byn og danser til Gloria Gaynor, men som lever rolige liv med familie og villa og Volvo og vovse, som stemmer høyre og FrP og som aldri noen sinne krysser din vei. 

Men du kjenner de...

Anonymkode: d693a...721

Skrevet
MissSaigon skrev (48 minutter siden):

Du store verden for noe høyttravende sludder! Jeg tror du har en ganske forvridd oppfattelse av samfunnet du lever i. 

Og hvem har gjort deg til talsperson for "oss som det liksom skal gagne"? Jeg kjenner ingen skeive som er mot Pride, faktisk absolutt ingen. Jeg kjenner heller ingen som hauser det opp, de flagger, går i parade og pynter seg med armbånd osv i ganske så rolige og siviliserte former. 

Det har blitt slettet flere sider med personangrep fra brukeren, så ikke overraskende at hun fortsetter i samme spor.

Skrevet

Men du kjenner de...

Ja, jeg kjenner i alle fall fryktelig mange. Jobber et sted hvor det er veldig mange skeive, og det har jeg gjort gjennom hele min tid i arbeidslivet, på ulike arbeidsplasser. Mulig jeg kjenner igjen skeive, enklere fordi jeg er skeiv selv. Likevel, der jeg jobber, med alle de er det omtrent bare heteroene som er opptatt av pride. Homoene er jevnt over opptatt av helt vanlige og kjedelige og trauste ting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg kjenner i alle fall fryktelig mange. Jobber et sted hvor det er veldig mange skeive, og det har jeg gjort gjennom hele min tid i arbeidslivet, på ulike arbeidsplasser. Mulig jeg kjenner igjen skeive, enklere fordi jeg er skeiv selv. Likevel, der jeg jobber, med alle de er det omtrent bare heteroene som er opptatt av pride. Homoene er jevnt over opptatt av helt vanlige og kjedelige og trauste ting. 

Bra du sitter på fasiten da :roll:

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Bra du sitter på fasiten da :roll:

Det sier seg selv, det er vel omtrent 10 prosent som er homo og i tillegg er det en hel drøss med andre som er bifile, trans, barn av noen som er det, etc. Så det sier seg selv at det er langt flere av disse menneskene enn de ytterst få man ser i miljøet eller på uteplasser og parade. 

Helt seriøst burde du ta deg bryet med å bli kjent med noen vanlige skeive fremfor bare å ture i vei med en kamp på vegne av de. Det er skikkelig ovenfra og ned. Respektløst, rett og slett. 

Skrevet

Det sier seg selv, det er vel omtrent 10 prosent som er homo og i tillegg er det en hel drøss med andre som er bifile, trans, barn av noen som er det, etc. Så det sier seg selv at det er langt flere av disse menneskene enn de ytterst få man ser i miljøet eller på uteplasser og parade. 

Helt seriøst burde du ta deg bryet med å bli kjent med noen vanlige skeive fremfor bare å ture i vei med en kamp på vegne av de. Det er skikkelig ovenfra og ned. Respektløst, rett og slett. 

Enig. Skikkelig ovenfra og ned-holdning. 
Vi trenger ikke medynk. 

Anonymkode: 5710a...94a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vel, jeg er en helt vanlig skeiv selv da......

Skrevet

Nei jeg forstår det. Dere kjenner etpar homoer som dere vet/tror er homo fordi de går med regbuearmbånd eller flagg. Dere kjenner ikke de tusener på tusener med vanlige hverdagshomomoer som ikke deltar, 

Jeg kjenner veldig mange som du kaller "hverdagshomoer". Jeg har kollegaer, venner, bekjente, mange som er trans eller homofile/lesbiske. 

Det er vanlige mennesker, noen fester kanskje litt ekstra under pride, andre gjør ikke det. 

Det er du som driver og kategoriserer her, bestemmer hvilke skeive som er akseptable og hvilke du synes er for outrerte. 

I en pride-parade er det rom for alle, og hvis du går ut og faktisk ser på en av de store paradene, vil du se at den gjenspeiler dette - de aller fleste ser helt "hverdsgshomo" ut, og noen få drar det langt. 

Du prøver å lage et narrativ som ikke finnes, om et fetisj - opptog fullt av (pedofile?) ekstreme folk. 

Du mater de som hater skeive, og du nører opp under homofobi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner veldig mange som du kaller "hverdagshomoer". Jeg har kollegaer, venner, bekjente, mange som er trans eller homofile/lesbiske. 

Det er vanlige mennesker, noen fester kanskje litt ekstra under pride, andre gjør ikke det. 

Det er du som driver og kategoriserer her, bestemmer hvilke skeive som er akseptable og hvilke du synes er for outrerte. 

I en pride-parade er det rom for alle, og hvis du går ut og faktisk ser på en av de store paradene, vil du se at den gjenspeiler dette - de aller fleste ser helt "hverdsgshomo" ut, og noen få drar det langt. 

Du prøver å lage et narrativ som ikke finnes, om et fetisj - opptog fullt av (pedofile?) ekstreme folk. 

Hvordan greier du å tolke det ut av hva hen skriver? Jeg fatter det ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan greier du å tolke det ut av hva hen skriver? Jeg fatter det ikke. 

Jeg er for guds skyld ikke noen hen, jeg er en dame, kvinne, kjerring - og det er ikke det minste tvil om mine kromosomer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du vet du har truffet solar plexus når noen spyr. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Vel, jeg er en helt vanlig skeiv selv da......

Det finnes nok flere enn deg, skal du se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...