Gå til innhold

Slanking - etterpå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 20kg. Veide 95kg i fjor og nå er jeg på 75 😁

Jeg Har jobbet beinhardt og endelig nådd målet. Så har det skjedd noe jeg ikke var forberedt på. Jeg visste jo at kroppen ville endre seg, men så mye?

Brystene mine er er et kapittel for seg selv. Trist, slaskete heng. Hendene mine senete med tydelige blodårer. 
håret mer livløst og huden rynkete.

Jeg angrer nesten. 
Jeg føler meg ikke som meg. Gleder meg ikke til sosiale greier, fordi jeg må passe på hva jeg spiser og drikker. Finner ikke lekkert undertøy fordi brystene er så tynne og lange. Ser et rynkete fjes i speilet og kragebein lyser gjennom huden.

Vet jeg er sunnere, men hvordan akseptere og bli glad i min nye kropp? 

Skrevet

Så flink du har vært! Men gi deg selv litt tid. Kanskje har du gått ned litt for mye så du må få på plass litt fyll? Kanskje må du bare gi deg selv og kroppen din tid. Tid til å bli vant med ny kropp for deg og for huden din. 

Anonymkode: dca69...d70

Skrevet

Gå til en undertøysbutikk og få hjelp med å finne en bh eller to, da blir det lettere å kjøpe selv etterpå. Du må antagelig ha en helt annen passform enn før, men det finnes fine bh'er til alle slags pupper.

Så trener du styrke, du vil fort merke forkjell på kroppen. Nå føles huden slapp, myk og saggy, men når musklene blir hardere under vil det fort både kjennes og se bedre ut.

Jeg orker ikke helsestudio selv, så jeg kjøpte noen manualer og strikker på Biltema og googlet etter videoer. 

Ble raskt sterkere, og kroppen ser bedre ut.

Anonymkode: 76ce8...5fd

Skrevet

Jeg har gått ned 15 kg til 73, og skal ned minst 10 til. Har vært på 73 nå et halvt års tid for å gi kroppen tid til å stramme seg opp litt. Ser at vekta ikke går opp igjen heller med det livet jeg lever nå.

Jeg har merket at jeg er litt mer slaskete siden huden ikke strekkes like mye ut, så rynker synes nok litt mer. Men jeg ser jo mye bedre ut en  når jeg var bælfeit likevel😅 Foreløpig har ikke puppene mine tatt skade, de er litt mindre, men ikke slappe eller hengete. Men magen min er litt småskrukkete på midten etter svangerskap, hvor det ene innebar gigamage.

Så etter 10 kg til vil jeg tro puppene kanskje ryker, og får litt ekstra hud på magen. Men det er helt greit. For som oftest har jeg jo klær utenpå, og de sitter jo bedre med færre kg.

Og kropp og sinn får det bedre uten overvekten, kreftrisiko osv går ned. Har du bilder av deg før og etter? Synes du helt ærlig det var bedre før med alle de kg?

Du må bare venne deg til ditt nye deg! Gratulerer du har jo gjort en kjempejobb! 

Anonymkode: 75b9c...f55

Skrevet

Jeg har gått ned 18 kg på ett år. Siste året har jeg brukt på å holde vekta stabil. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver; jeg har mer rynker, puppene er slappe og huden er «deigete». Har trent masse siste året, både kondisjon og styrke. Men huden blir ikke strammere….

kjipt ja, men jeg vil heller være den vekta jeg er nå med litt mer rynker og slapp hud. Almenntilstanden er bedre, jeg er sterkere og har bedre kondis. Jeg orker rett og slett mer. Og det er kun mannen som skal se meg naken….. 😆

Anonymkode: 914f0...7a8

Skrevet

Dere er rå, men hvordan? Jeg går bare opp, opp, opp, uansett hvor lite jeg spiser. 

Anonymkode: a9bca...cbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Dere er rå, men hvordan? Jeg går bare opp, opp, opp, uansett hvor lite jeg spiser. 

Da må du kontakte lege 

Spiser du under 1200 kalorier om dagen uten å gå ned I vekt er det noe galt I kroppen.

Anonymkode: 76ce8...5fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Bestemme meg - på ordentlig - hver dag!

Jeg har hatt hovedsakelig fem «hjelpemidler»:

- Vg’s vektklubb. Loggføre ALT jeg putter i munnen. (Sjokk og vantro over at en pinneis er like mye kalorier som en diger kyllingsalat, en sjokolade er en hel middag, bare det jeg spiste mens jeg laget mat var like mye som jeg skulle spist totalt). 

- Innse at jeg spiste på følelser. Trøstespising, gledesspising, feirespising, sorgspising, sinnaspising… Nå spør jeg meg selv hva som presser på og jobber med det i stedet. 

- Faste menyer til f.eks. frokost. To skiver med kylling og gulost, paprika, agurk og salat. Slipper å vurdere ulike alternativer og regne kalorier. 

- Ta inn over meg at en sprekk ikke er total fiasko. At jeg sprakk i går gir meg ikke lov til å fortsette å bøtte innpå i dag. Opp på hesten igjen. Bli verdensmester i å ta opp tråden!

- Ukeshandle. Skåne meg fra fristende butikkhyller når jeg er sulten, sliten, eller lei meg.

- og helst en alliert! Min venninne var med i starten, men ga opp ganske fort. Jeg savnet fellesskapet, men fant noen å skrive med på vg’s vektklubb. Fellesskap er gull for meg! 

Lykke, lykke til!

Skrevet
oslofrk skrev (7 minutter siden):

- Vg’s vektklubb. Loggføre ALT jeg putter i munnen. (Sjokk og vantro over at en pinneis er like mye kalorier som en diger kyllingsalat, en sjokolade er en hel middag, bare det jeg spiste mens jeg laget mat var like mye som jeg skulle spist totalt). 

- Innse at jeg spiste på følelser. Trøstespising, gledesspising, feirespising, sorgspising, sinnaspising… Nå spør jeg meg selv hva som presser på og jobber med det i stedet. 

- Faste menyer til f.eks. frokost. To skiver med kylling og gulost, paprika, agurk og salat. Slipper å vurdere ulike alternativer og regne kalorier. 

- Ta inn over meg at en sprekk ikke er total fiasko. At jeg sprakk i går gir meg ikke lov til å fortsette å bøtte innpå i dag. Opp på hesten igjen. Bli verdensmester i å ta opp tråden!

- Ukeshandle. Skåne meg fra fristende butikkhyller når jeg er sulten, sliten, eller lei meg.

- og helst en alliert! Min venninne var med i starten, men ga opp ganske fort. Jeg savnet fellesskapet, men fant noen å skrive med på vg’s vektklubb. Fellesskap er gull for meg! 

Lykke, lykke til!

Dette ⬆️ Jeg er litt over halvveis i denne reisen, og noe av det viktigste for meg er noen å gjøre det sammen med. Både en som kan motivere og som du kan klage til 😉

Jeg sjekket for øvrig hva det vil koste å løfte og fylle litt i puppene (alt inneholdet har jo forsvunnet 😱). Det kom på ca 100.000 kr….. så gjett hvem som har begynt å spille lotto?

Skrevet
oslofrk skrev (1 time siden):

Lykke, lykke til!

Takk takk! 
Greia er at jeg har gjort alt dette. Jeg skeier så og si aldri ut. Men jeg må være et medisinsk mirakel eller noe, for tar jeg meg en sjokolade, går jeg opp én kilo. Det er helt absurd. 
Er forresten til utredning hos lege, men til nå ser alle prøver normale ut. 

Skrevet
oslofrk skrev (På 4.6.2025 den 10.46):

Jeg har gått ned 20kg. Veide 95kg i fjor og nå er jeg på 75 😁

Jeg Har jobbet beinhardt og endelig nådd målet. Så har det skjedd noe jeg ikke var forberedt på. Jeg visste jo at kroppen ville endre seg, men så mye?

Brystene mine er er et kapittel for seg selv. Trist, slaskete heng. Hendene mine senete med tydelige blodårer. 
håret mer livløst og huden rynkete.

Jeg angrer nesten. 
Jeg føler meg ikke som meg. Gleder meg ikke til sosiale greier, fordi jeg må passe på hva jeg spiser og drikker. Finner ikke lekkert undertøy fordi brystene er så tynne og lange. Ser et rynkete fjes i speilet og kragebein lyser gjennom huden.

Vet jeg er sunnere, men hvordan akseptere og bli glad i min nye kropp? 

En på min jobb gikk ned betydelig antall kilo for noen år siden. Han så nokså dradd ut en stund. Så gikk det seg til og nå ser han bra ut.

Gi det litt tid :) 

Anonymkode: c824e...0fd

Skrevet

Jeg er 43 og har gårt ned 45 kg de siste to årene. Jeg er nok litt “heldig” som ikke har mer slapp hud enn jeg har, men den strammer seg fortsatt og jeg har begynt å bruke bodylotion med retinol. Huden er løs på rumpa, innside  av lårene, magen, brystene og armene. I ansiktet og på halsen er det ikke like merkbart. Huden på rumpa har ganske plutselig blitt veldig mye bedre de siste ukene. Sprettrumpe får jeg noko ikke… gi det tid

Anonymkode: 0b3ee...d3a

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er 43 og har gårt ned 45 kg de siste to årene. Jeg er nok litt “heldig” som ikke har mer slapp hud enn jeg har, men den strammer seg fortsatt og jeg har begynt å bruke bodylotion med retinol. Huden er løs på rumpa, innside  av lårene, magen, brystene og armene. I ansiktet og på halsen er det ikke like merkbart. Huden på rumpa har ganske plutselig blitt veldig mye bedre de siste ukene. Sprettrumpe får jeg noko ikke… gi det tid

Anonymkode: 0b3ee...d3a

Hvilken body lotion da?

Anonymkode: 0f0e4...3c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...