Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:30 #1 Skrevet tirsdag kl 22:30 Eller har dere vekslet på hvilke partier dere stemmer? Anonymkode: cd2df...b2b
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:39 #2 Skrevet tirsdag kl 22:39 Ved Stortingsvalg har jeg stemt samme parti. Ved kommune- og fylkestingsvalg har jeg stemt på forskjellige Anonymkode: d8932...e6c
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:47 #3 Skrevet tirsdag kl 22:47 Kommune og fylkestingsvalg varier til dels mye her også. Ved Stortingsvalg har det variert litt også, men ikke så mye som ved de andre valgene. Anonymkode: bfab1...7b8
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 04:30 #4 Skrevet onsdag kl 04:30 Har vanligvis stemt høyre, men i år blir det Frp. Noe må skje nå. Anonymkode: ef297...b3c
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 04:49 #5 Skrevet onsdag kl 04:49 Jeg har vekslet litt, men kommer alltid tilbake til AP. Det er bare dem som får ting gjort. Anonymkode: 54f10...d6a
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:02 #6 Skrevet onsdag kl 05:02 Jeg har vekslet mye ved kommune/fylke. Stemte Høyre ved storting helt de de gikk i regjering med FrP . Da var det over for min del. Vurderte SV, men de støtter Støre, så jeg vingler for første gang.. Anonymkode: 4d8cb...c22
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:23 #7 Skrevet onsdag kl 05:23 Ja, i praksis, men jeg vurderer nøye sakene og holdningene fra valg til valg. Likevel blir det AP hver gang. Anonymkode: aaf06...fc2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:40 #8 Skrevet onsdag kl 05:40 Ja, jeg stemmer alltid det samme partiet. Det handler om grunnleggende verdier. Anonymkode: e192f...234
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:41 #9 Skrevet onsdag kl 05:41 Jeg er såpass voksen, at jeg har stemt ved en del stortingsvalg. I starten stemte jeg AP, men de siste periodene FrP, og det blir det fremover. Overordnet skyldes det innvandring, og det å tøre og sette Norge/egne landsmenn først. Hvis jeg hadde trodd det hjalp, kunne jeg vurdert Norgesdemokratene (av samme grunn), men tror det blir en bortkastet stemme. Så blir FrP i år også. Anonymkode: 7ccf4...671
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:19 #10 Skrevet onsdag kl 08:19 Nei, jeg er ikke lojal til noe parti. Har stemt AP, SV, Venstr, MdG, RØDT. Har aldri stemt Høyre, FrP eller KrF, men er enig med KrF i en del ting (mer støtte til barnefamilier), men veldig uenig i andre ting. Med Høyre er jeg enig i mye av det de mener om skoler. Men jeg tror at Høyrepoltikk er skadelig for samfunnet på sikt. At verdiene og pengene skal hope seg opp hos bedriftseiere og ledere, mens alle andre skal ha lav lønn, og forskjellene øker, er nøkkelen til mer ustabilitet og kriminalitet. Så selv om jeg selv har millionlønn og dyrt hus jeg betaler eiendomsskatt på og høyrepolitikk ikke lønner seg personlig for MEG, er det noe med at «du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv». Og jeg synes at de som jobber på søppeltømming, eller på butikk, som renholdere eller på sykehjem, og mange andre jobber, også skal ha gode liv! Samme med de som er uheldige og har sykdommer og skader som gjør at de ikke kan jobbe. Med den enorme effektiviseringen og digitaliseringen, og nå nylig robotisering og AI som chat GPT, bør dette tilfalle alle. Det er ikke bare butikkeierne som kan sparke halvparten av de ansatte pga selvbetjente kasser som skal øke sin lønn tilsvarende. Dette bidrar til økt ulikhet. Nei, snart er det på tide med borgerlønn, mener jeg. Og 6-timersdagen. Når det gjelder innvandring er jeg enig i at vi må være restriktive, fordi vi ikke tar godt nok vare på de som er her. Vi kan ikke ta i mot flere enn vi klarer å integrere godt inn i samfunnet. Men jeg kunne aldri stemt FrP, politikken deres er så korttenkt og dumt. Den «friheten» de og Høyre snakker om, gjelder bare oss med god råd. De som jobber på butikk får ikke mer «frihet» av at alle butikker skal være åpne på søndager. De vil de bli pålagt å jobbe også søndager. De som ikke har råd til å betale private helseforetak får ikke mer «frihet» av «valgmuligheter» som ikke er tilgjengelig for dem. Og det er på overtid å ta klima på alvor, det gjør på ingen måte FrP, og Høyre og SP og AP bryr seg dessverre heller ikke. Men i våre tider tror jeg det er lurt at vi lar Støre og Stoltenberg får styre skuta i fire år til. Sist jeg stemte AP var for 20 år siden, men om jeg ikke stemmer på dem i år, kommer jeg i allefall til å stemme på et parti som støtter dem i regjering. For vi kan ikke la Høyre og FrP få kjøre alt på snørra. Anonymkode: 46d28...33c
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 09:05 #11 Skrevet onsdag kl 09:05 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Nei, jeg er ikke lojal til noe parti. Har stemt AP, SV, Venstr, MdG, RØDT. Har aldri stemt Høyre, FrP eller KrF, men er enig med KrF i en del ting (mer støtte til barnefamilier), men veldig uenig i andre ting. Med Høyre er jeg enig i mye av det de mener om skoler. Men jeg tror at Høyrepoltikk er skadelig for samfunnet på sikt. At verdiene og pengene skal hope seg opp hos bedriftseiere og ledere, mens alle andre skal ha lav lønn, og forskjellene øker, er nøkkelen til mer ustabilitet og kriminalitet. Så selv om jeg selv har millionlønn og dyrt hus jeg betaler eiendomsskatt på og høyrepolitikk ikke lønner seg personlig for MEG, er det noe med at «du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv». Og jeg synes at de som jobber på søppeltømming, eller på butikk, som renholdere eller på sykehjem, og mange andre jobber, også skal ha gode liv! Samme med de som er uheldige og har sykdommer og skader som gjør at de ikke kan jobbe. Med den enorme effektiviseringen og digitaliseringen, og nå nylig robotisering og AI som chat GPT, bør dette tilfalle alle. Det er ikke bare butikkeierne som kan sparke halvparten av de ansatte pga selvbetjente kasser som skal øke sin lønn tilsvarende. Dette bidrar til økt ulikhet. Nei, snart er det på tide med borgerlønn, mener jeg. Og 6-timersdagen. Når det gjelder innvandring er jeg enig i at vi må være restriktive, fordi vi ikke tar godt nok vare på de som er her. Vi kan ikke ta i mot flere enn vi klarer å integrere godt inn i samfunnet. Men jeg kunne aldri stemt FrP, politikken deres er så korttenkt og dumt. Den «friheten» de og Høyre snakker om, gjelder bare oss med god råd. De som jobber på butikk får ikke mer «frihet» av at alle butikker skal være åpne på søndager. De vil de bli pålagt å jobbe også søndager. De som ikke har råd til å betale private helseforetak får ikke mer «frihet» av «valgmuligheter» som ikke er tilgjengelig for dem. Og det er på overtid å ta klima på alvor, det gjør på ingen måte FrP, og Høyre og SP og AP bryr seg dessverre heller ikke. Men i våre tider tror jeg det er lurt at vi lar Støre og Stoltenberg får styre skuta i fire år til. Sist jeg stemte AP var for 20 år siden, men om jeg ikke stemmer på dem i år, kommer jeg i allefall til å stemme på et parti som støtter dem i regjering. For vi kan ikke la Høyre og FrP få kjøre alt på snørra. Anonymkode: 46d28...33c Jeg vil heller si det er omvendt. Venstresiden er kjent for en tydelig linje når det gjelder fordeling, det er riktig. Men man må ha noe å fordele, og hvis det er svært mange å fordele på, så blir det også av den grunn mindre til den enkelte når kakestykket ikke er større enn det er. To nøkkelpunkter her er økningen i offentlig sektor, og innvandring. Det går ikke å holde på slik, så derfor stemmer jeg FrP, som jeg har gjort de site valgene. Hvis AP var mer slik de var for 20++ år siden, kunne jeg vurdert det. Anonymkode: 7ccf4...671
MissSaigon Skrevet onsdag kl 09:15 #12 Skrevet onsdag kl 09:15 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Nei, jeg er ikke lojal til noe parti. Har stemt AP, SV, Venstr, MdG, RØDT. Har aldri stemt Høyre, FrP eller KrF, men er enig med KrF i en del ting (mer støtte til barnefamilier), men veldig uenig i andre ting. Med Høyre er jeg enig i mye av det de mener om skoler. Men jeg tror at Høyrepoltikk er skadelig for samfunnet på sikt. At verdiene og pengene skal hope seg opp hos bedriftseiere og ledere, mens alle andre skal ha lav lønn, og forskjellene øker, er nøkkelen til mer ustabilitet og kriminalitet. Så selv om jeg selv har millionlønn og dyrt hus jeg betaler eiendomsskatt på og høyrepolitikk ikke lønner seg personlig for MEG, er det noe med at «du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv». Og jeg synes at de som jobber på søppeltømming, eller på butikk, som renholdere eller på sykehjem, og mange andre jobber, også skal ha gode liv! Samme med de som er uheldige og har sykdommer og skader som gjør at de ikke kan jobbe. Med den enorme effektiviseringen og digitaliseringen, og nå nylig robotisering og AI som chat GPT, bør dette tilfalle alle. Det er ikke bare butikkeierne som kan sparke halvparten av de ansatte pga selvbetjente kasser som skal øke sin lønn tilsvarende. Dette bidrar til økt ulikhet. Nei, snart er det på tide med borgerlønn, mener jeg. Og 6-timersdagen. Når det gjelder innvandring er jeg enig i at vi må være restriktive, fordi vi ikke tar godt nok vare på de som er her. Vi kan ikke ta i mot flere enn vi klarer å integrere godt inn i samfunnet. Men jeg kunne aldri stemt FrP, politikken deres er så korttenkt og dumt. Den «friheten» de og Høyre snakker om, gjelder bare oss med god råd. De som jobber på butikk får ikke mer «frihet» av at alle butikker skal være åpne på søndager. De vil de bli pålagt å jobbe også søndager. De som ikke har råd til å betale private helseforetak får ikke mer «frihet» av «valgmuligheter» som ikke er tilgjengelig for dem. Og det er på overtid å ta klima på alvor, det gjør på ingen måte FrP, og Høyre og SP og AP bryr seg dessverre heller ikke. Men i våre tider tror jeg det er lurt at vi lar Støre og Stoltenberg får styre skuta i fire år til. Sist jeg stemte AP var for 20 år siden, men om jeg ikke stemmer på dem i år, kommer jeg i allefall til å stemme på et parti som støtter dem i regjering. For vi kan ikke la Høyre og FrP få kjøre alt på snørra. Anonymkode: 46d28...33c Tommel opp for et klokt og reflektert innlegg. Jeg er enig med deg i det meste. Jeg tar en del valomater og resultatene veksler mellom de forskjellige partiene på venstresiden, men med AP blant de med mest treff jevnt over. Heldigvis har jeg aldri havnet på verken FrP eller Høyre. Høyre har enkeltsaker jeg er enig i, men som deg så tror jeg ikke at landet Norge har godt av enda en høyreregjering. FrP har jeg knapt opplevd å være enig med, jeg kommer i hvert fall ikke på noen sak i farten som jeg kan stille meg bak dem på.
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 10:07 #13 Skrevet onsdag kl 10:07 Jeg har stemt på ulike partier før, men nå de siste 10 årene har jeg kun stemt Frp. I tillegg til innvandring og skole er det det eneste partiet som tar opp problemene for de som bor alene. Anonymkode: f7fdf...9c2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 11:45 #14 Skrevet onsdag kl 11:45 Alltid stemt AP, nå er det Sylvi som gjelder. 😊 Anonymkode: 2a85a...3c8
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 11:47 #15 Skrevet onsdag kl 11:47 Nei. Har vokst opp i en AP familie, og liker verdiene til partiet. Dessverre har politikken over lengre tid vært lite "bærekraftig". Ikke helt bestemt meg for hvilke parti jeg går for i år enda. Anonymkode: 85050...3dd
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 12:56 #16 Skrevet onsdag kl 12:56 Nei, jeg har stemt litt av hvert. Men nå er det første gang at jeg heller mest mot FRP, noe jeg egentlig synes er litt skremmende, at ting er blitt så galt Norge at det er det som må til. Anonymkode: e9aac...f97
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 13:04 #17 Skrevet onsdag kl 13:04 Har stemt sverigedemokratene og FrP siden jeg ble myndig. Anonymkode: db070...48b
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 13:06 #18 Skrevet onsdag kl 13:06 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har stemt sverigedemokratene og FrP siden jeg ble myndig. Anonymkode: db070...48b Sverigedemokratane er et parti i Sverige, ikke Norge. Bare til opplysning. Anonymkode: 0d388...cc7
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 13:10 #19 Skrevet onsdag kl 13:10 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sverigedemokratane er et parti i Sverige, ikke Norge. Bare til opplysning. Anonymkode: 0d388...cc7 Ja, det er jeg klar over. Det var ikke presisert at det måtte være norske partier. Oppfattet spørsmålet som om man har mye svingninger eller om man stemmer stabilt. Jeg ville vise at jeg har stemt stabilt, i både Sverige og Norge. Anonymkode: db070...48b
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 13:30 #20 Skrevet onsdag kl 13:30 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har vekslet litt, men kommer alltid tilbake til AP. Det er bare dem som får ting gjort. Anonymkode: 54f10...d6a Som denne regjeringen som sitter nå mener du? Ja, de har gjort masse... Anonymkode: ef297...b3c
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:21 #21 Skrevet onsdag kl 14:21 Lander stort sett på venstre, men usikker i år. Tror ikke de er med i regnestykket for ny regjering, da monner det kanskje mer å stemme en av de største på den «siden». Anonymkode: b920d...ca2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 15:38 #22 Skrevet onsdag kl 15:38 Min opprinnelig plan var å stemme høyre, med en liten tvil. Jeg syntes også at regjeringen vi hadde var litt "pinglete" og uklare, så selv om jeg stemte på dem ved forrige valg. Men så forsvant SP ut av regjeringen og Støre tok noen grep, geniale må man kanskje si. Nå synes jeg at både han og resten av folka fremstår som mye tryggere og bedre og de har en del meget dyktige folk / "diplomater" som vi virkelig kan trenge i den situasjonen verden er i i dag. Støre gjorde jo en veldig god jobb den gangen han var utenriksminister, noe han ikke klarte å gjenskape som statsminister. Men den erfaringen bør ha bruke for alt det er verdt i dagens verden. Så ja, for første gang på flere år, blir det nok AP. Anonymkode: bfab1...7b8
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 16:37 #23 Skrevet onsdag kl 16:37 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har vekslet litt, men kommer alltid tilbake til AP. Det er bare dem som får ting gjort. Anonymkode: 54f10...d6a What? Anonymkode: cd87f...6aa
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 16:40 #24 Skrevet onsdag kl 16:40 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har vekslet litt, men kommer alltid tilbake til AP. Det er bare dem som får ting gjort. Anonymkode: 54f10...d6a Rart med all klagingen mot andre partier fra Ap, de andre partiene får jo ikke noe gjort så da er det jo bare dumt på klage på politikken til andre partier. Anonymkode: 0d388...cc7
pele Skrevet onsdag kl 16:42 #25 Skrevet onsdag kl 16:42 Stemte ikkje for 4 år siden men kommer til å stemme FrP til høsten. Eneste fornuftige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå