Gå til innhold

Hva bør forventes av vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte vasketjeneste for å teste ut. Det er snakk om en bolig på 130 kvm. Firmaet brukte 3 timer ( en person). Gulv ble støvsuget og moppet. Sengetøy skiftet og 2 bad vasket. Støvtørk av flater er også med.

Da jeg kom hjem, så jeg at det lå støv på alle dørkarmene og listene langs gulv var fulle av støv. Plantene var fortsatt dekket av støv, og disse lot jeg bevisst være slik for å se om han tok litt der og om han kom til å bruke litt skjønn. Bak skittentøyskurven på badet var det ikke støvsugd, så den var ikke flyttet på. Badene var rene, men ellers var det veldig overfladisk.

Boligen var ikke spesielt skitten i utgangspunktet siden vi rengjør litt etter hvert dobesøk etc.

Hva kan man forvente?

Anonymkode: b4b9f...ba8

Skrevet

Du får det du betaler for. Vi lærte vi å vaske rundt ting, skulle ikke flytte på noe, fjernet heller ikke tepper. Vi vasket ikke lister og dørkarmer, tørket heller ikke av planter. 

Anonymkode: 24cd2...50f

Skrevet

Det er forskjell på hverdagsvasking og nedvasking.

Det er grenser for hva man rekker på 3 timer, så det er nok en enkel hverdagsvask du får ja.

Vasking langs gulvlister o.l. gjøres jo ikke hver uke.

Da jeg hadde vaskehjelp avtalte vi at badene alltid skulle vaskes godt, jeg betaler for å slippe skrubbe dusj og badekar og bare overflatevaske mellom hver gang vaskehjelpen er her. Vi avtalte også at et rom skulle tas ekstra nøye, altså langs lister o.l. også rullere på hvilket rom som ble tatt nøye. Da ble alle rom over en viss periode tatt skikkelig og jeg trengte aldri nedvask av hele huset.

Dette var ikke et stort firma da, bare to søstre som sammen drev et lite vaskefirma. Så hvitt, men ikke noe stort selskap.

Anonymkode: a5462...168

Skrevet

Planter er ikke flater. De støvtørker de ikke. Med flater menes ofte de som er ryddet. Vil du ha vinduskarmene vasket, så må de ryddes. Samme med bord og benker. De må ryddes for at de skal vaskes

Anonymkode: 58f4c...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...