Anonym bruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Hver gang jeg har slått av en prat med en person nær meg som handler om arbeidslivet blir det en masse kverulering og diskusjon for deretter at samtalen avsluttes brått ved at vedkommende må ta en viktig telefon eller tvert legge på. I dag gjaldt det noe vedr. rettferdighet i arbeidslivet der det fra mitt perspektiv oppleves urettferdig at enkelte på høyere nivå får kompensasjoner som er uforholdsmessig store i forhold til vanlige ansatte i enkelte virksomheter. Personen ble veldig kverulerende, og jeg opplevde det som om hen tok dette personlig. Jeg tenkte meg om og innså at jeg har opplevd nøyaktig det samme tidligere. Jeg tjener bedre enn denne personen, og tenkte at det kanskje har noe med saken å gjøre uten at hen vet hva jeg tjener. En annen forklaring er at personen ser på seg selv som en person med andre under seg ( noe lederansvar). Siden dette er en person som bryr seg om meg, syns jeg det er rart å bare si seg helt uenig uten å lytte. Hen går rett i forsvar. Hvorfor? Anonymkode: 52c5d...0eb
Anonym bruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hver gang jeg har slått av en prat med en person nær meg som handler om arbeidslivet blir det en masse kverulering og diskusjon for deretter at samtalen avsluttes brått ved at vedkommende må ta en viktig telefon eller tvert legge på. I dag gjaldt det noe vedr. rettferdighet i arbeidslivet der det fra mitt perspektiv oppleves urettferdig at enkelte på høyere nivå får kompensasjoner som er uforholdsmessig store i forhold til vanlige ansatte i enkelte virksomheter. Personen ble veldig kverulerende, og jeg opplevde det som om hen tok dette personlig. Jeg tenkte meg om og innså at jeg har opplevd nøyaktig det samme tidligere. Jeg tjener bedre enn denne personen, og tenkte at det kanskje har noe med saken å gjøre uten at hen vet hva jeg tjener. En annen forklaring er at personen ser på seg selv som en person med andre under seg ( noe lederansvar). Siden dette er en person som bryr seg om meg, syns jeg det er rart å bare si seg helt uenig uten å lytte. Hen går rett i forsvar. Hvorfor? Anonymkode: 52c5d...0eb Og vil tilføye at jeg syns høyere stillinger skal være veldig godt betalt og er enig i de fleste argumenter, men feks. var bonusen jeg refererte til vært belyst i media som for høy Anonymkode: 52c5d...0eb
Anonym bruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hver gang jeg har slått av en prat med en person nær meg som handler om arbeidslivet blir det en masse kverulering og diskusjon for deretter at samtalen avsluttes brått ved at vedkommende må ta en viktig telefon eller tvert legge på. I dag gjaldt det noe vedr. rettferdighet i arbeidslivet der det fra mitt perspektiv oppleves urettferdig at enkelte på høyere nivå får kompensasjoner som er uforholdsmessig store i forhold til vanlige ansatte i enkelte virksomheter. Personen ble veldig kverulerende, og jeg opplevde det som om hen tok dette personlig. Jeg tenkte meg om og innså at jeg har opplevd nøyaktig det samme tidligere. Jeg tjener bedre enn denne personen, og tenkte at det kanskje har noe med saken å gjøre uten at hen vet hva jeg tjener. En annen forklaring er at personen ser på seg selv som en person med andre under seg ( noe lederansvar). Siden dette er en person som bryr seg om meg, syns jeg det er rart å bare si seg helt uenig uten å lytte. Hen går rett i forsvar. Hvorfor? Anonymkode: 52c5d...0eb Du er en pest å snakke med, det skinner gjennom alt, så unnskyldninger for å slippe unna er legitime. Anonymkode: 81f7d...cdd
Anonym bruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Jeg ville tenkt at denne personen føler at du kritisere han/henne for å ikke ha krav på bonusen/ikke være god nok for bonusen. Personen svarer nok derfor på hvorfor vedkommende synes stillingen fortjener denne bonusen. Det er jo ikke så rart at personen legger på eller går litt i skyttergraven om du hele tiden angriper vedkommende og andre i tilsvarende stilling for å få noe du mener de ikke fortjener Anonymkode: 26070...a80
Anonym bruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville tenkt at denne personen føler at du kritisere han/henne for å ikke ha krav på bonusen/ikke være god nok for bonusen. Personen svarer nok derfor på hvorfor vedkommende synes stillingen fortjener denne bonusen. Det er jo ikke så rart at personen legger på eller går litt i skyttergraven om du hele tiden angriper vedkommende og andre i tilsvarende stilling for å få noe du mener de ikke fortjener Anonymkode: 26070...a80 Det kan være du har rett. Jeg ser ikke på personen som en av de jeg har nevnt i det hele tatt, heller rake motsetningen. Hadde jeg kunnet sagt mer her, tror jeg det hadde vært enighet. Det er merkelig å få i forsvar og legge på, så en nerve er det klart jeg tråkker på. Anonymkode: 52c5d...0eb
Anonym bruker Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni Hva oppfatter du som kverulerende? Er det å si i mot deg? Kan det være at du mener du vet så mye bedre enn denne personen at du tolker demmes argumenter som helt feil? Eller er det en mulighet at du alltid skal snakke om ting som opptar deg, og at denne personen derfor er dritt lei av å høre på deg og alt du vil diskutere? Det kan faktisk være mange grunner til at personen ikke orker å snakke med deg mer, men jeg tror ikke misunnelse er en av dem. Det som er tydelig her er at du er misunnelig på bonuser de over deg mottar. Anonymkode: 51951...6ff
Anonym bruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva oppfatter du som kverulerende? Er det å si i mot deg? Kan det være at du mener du vet så mye bedre enn denne personen at du tolker demmes argumenter som helt feil? Eller er det en mulighet at du alltid skal snakke om ting som opptar deg, og at denne personen derfor er dritt lei av å høre på deg og alt du vil diskutere? Det kan faktisk være mange grunner til at personen ikke orker å snakke med deg mer, men jeg tror ikke misunnelse er en av dem. Det som er tydelig her er at du er misunnelig på bonuser de over deg mottar. Anonymkode: 51951...6ff Vedkommende hadde allerede snakket om ting som ikke føltes ok og virkelig tømt seg. Jeg lyttet og jattet litt med fordi formålet åpenbart var å få ut frustrasjonen, men da det var min tur ble de jeg snakket om beskyttet som om det var et angrep av personen selv og til tross for at hen hadde minialt med bakgrunnsinfo, så å ha en så bastant mening får meg til å tro at jeg tråkket på et ømt punkt. Jeg har ikke mulighet til å fortelle i detalj hva det dreier seg om, men misunnelse er ikke det jeg føler på. Jeg siktet til urettferdig i forbindelse med en helt konkret situasjon der kapitalismens verste side har vist seg i sin fulle glans. Det har vært et prakteksempel på viktigheten av fagforeningene og blant annet kvinnekamp. Ikke er jeg rødstrømpe og på ingen måte kommunist, men noen enkle etiske retningslinjer bør være minimum. Det er heller sannsynlig at personen er lei av å høre om i-landsproblemene mine, men selv deler denne personen de med meg, og jeg lytter selv om jeg er uenig. Jeg føler meg misforstått. Kanskje tror denne personen også at jeg er misunnelig. Anonymkode: 52c5d...0eb
Anonym bruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Jeg synes det mer høres ut som noe jeg kunne gjort om jeg ikke gadd å diskutere mer. Det er begrenset hvor mye tid man gidder å bruke på diskusjon i et emne man forstår man er uenige i. Tviler på at det var misunnelse, heller irritasjon. Og når den andre personen ikke gir seg med diskusjonen kunne jeg fint avsluttet samtalen fordi jeg ikke gadd å kaste bort tiden min på det. Anonymkode: 73d6d...c66
Anonym bruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Jeg kunne gjort som han du forteller om, overfor en jeg kjenner. Han også er opptatt av penger og hvem som tjener hva, kapitalisme og sosialisme og gudvethva. Vel, jeg opplever han som misunnelig og orker heller ikke tenke for hardt på urettferdighet. Det blir jeg bare gretten av. Det er som regel de som fortjener det minst som tjener mest. Anonymkode: af59e...e70
Anonym bruker Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni Får en sterk følelse av at dette går begge veier Anonymkode: 0841a...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå