Anonym bruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Det står i aftenpoften nå at: "En fredag morgen i april uttalte kvinnen følgende: «Det er bare dere muslimer som kaller jenter for horer og lærer barna det, det gjør ikke kristne.» I vår fikk hun et forelegg på 9000 kroner. Forelegget er foreløpig ikke vedtatt. Saken kan derfor havne i retten.", https://www.aftenposten.no/norge/i/Eyra8A/er-det-mer-hatkrim-i-norge-enn-foer-antall-anmeldelser-har-oekt-kraftig Nå er det sikkert mange her inne som begynner å svettes. Anonymkode: 9791c...802
Anonym bruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det står i aftenpoften nå at: "En fredag morgen i april uttalte kvinnen følgende: «Det er bare dere muslimer som kaller jenter for horer og lærer barna det, det gjør ikke kristne.» I vår fikk hun et forelegg på 9000 kroner. Forelegget er foreløpig ikke vedtatt. Saken kan derfor havne i retten.", https://www.aftenposten.no/norge/i/Eyra8A/er-det-mer-hatkrim-i-norge-enn-foer-antall-anmeldelser-har-oekt-kraftig Nå er det sikkert mange her inne som begynner å svettes. Anonymkode: 9791c...802 Mener du at det ikke er sant det hun sa? Anonymkode: 126dd...a11
Anonym bruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mener du at det ikke er sant det hun sa? Anonymkode: 126dd...a11 Ble hun frikjent i retten? Anonymkode: 9791c...802
Anonym bruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ble hun frikjent i retten? Anonymkode: 9791c...802 Link til en ikke betalingsartikkel så kan jeg svare deg på det. Anonymkode: 126dd...a11
Anonym bruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Link til en ikke betalingsartikkel så kan jeg svare deg på det. Anonymkode: 126dd...a11 ? Anonymkode: 9791c...802
Anonym bruker Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det står i aftenpoften nå at: "En fredag morgen i april uttalte kvinnen følgende: «Det er bare dere muslimer som kaller jenter for horer og lærer barna det, det gjør ikke kristne.» I vår fikk hun et forelegg på 9000 kroner. Forelegget er foreløpig ikke vedtatt. Saken kan derfor havne i retten.", https://www.aftenposten.no/norge/i/Eyra8A/er-det-mer-hatkrim-i-norge-enn-foer-antall-anmeldelser-har-oekt-kraftig Nå er det sikkert mange her inne som begynner å svettes. Anonymkode: 9791c...802 Hun får opprette en spleis. Jeg er enig med henne, og kan gjerne sende en slant. Har du vært i storefri på den nærmeste skolen din i det siste ?Det er forskjell på norske og innvandrere/ barne med innvandrerbakgrunn. Anonymkode: e5b5c...b93
Anonym bruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det står i aftenpoften nå at: "En fredag morgen i april uttalte kvinnen følgende: «Det er bare dere muslimer som kaller jenter for horer og lærer barna det, det gjør ikke kristne.» I vår fikk hun et forelegg på 9000 kroner. Forelegget er foreløpig ikke vedtatt. Saken kan derfor havne i retten.", https://www.aftenposten.no/norge/i/Eyra8A/er-det-mer-hatkrim-i-norge-enn-foer-antall-anmeldelser-har-oekt-kraftig Nå er det sikkert mange her inne som begynner å svettes. Anonymkode: 9791c...802 Selv om jeg tenker at det nok er mye sant i det hun sa (kvinnesynet innefor islam er kjent for de fleste), så er situasjonen allikevel ikke så svart/hvit som hun legger det frem. Da kan hun (dessverre) dømmes etter hatparagrafen, som har som fremste oppgave å beskytte bestemte grupper i samfunnet mot noe de kan oppfatte som sårende. Om norske jenter som kalles horer har det samme vernet, er jeg tvilende til. Hun kunne jo ha byttet ut noen ord, og fått det hun sa på rett side av regelverket. Men det er et forelegg, og ikke en dom. Hun kan nekte å vedta forelegget, så vil saken eventuelt prøves i retten. I slike saker legges det jo gjerne noe vekt på hva som førte til at hun sa som hun gjorde. Dersom hun ble kalt hore av en gjeng med innvandrerbakgrunn, så går hun vel trolig fri. Men jeg har ikke tilgang på artikkelen, så jeg vet ikke noe om "settingen". Anonymkode: ec6ea...8a3
Anonym bruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (17 minutter siden): ? Anonymkode: 9791c...802 Hva var det du ikke skjønte? Anonymkode: 126dd...a11
Anonym bruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva var det du ikke skjønte? Anonymkode: 126dd...a11 Hvorfor du ber om en betalingsfri artikkel når det er en betalingsfri artikkel i hi? Anonymkode: 9791c...802
Anonym bruker Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor du ber om en betalingsfri artikkel når det er en betalingsfri artikkel i hi? Anonymkode: 9791c...802 Jeg lager meg ikke en konto for å kunne lese en artikkel. Anonymkode: 126dd...a11
Anonym bruker Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg lager meg ikke en konto for å kunne lese en artikkel. Anonymkode: 126dd...a11 ? Anonymkode: 9791c...802
Anonym bruker Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni Jeg synes virkelig ikke dette er et utsagn som burde være straffbart. Anonymkode: 7753d...827
Anonym bruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Jeg har vokst opp i Oslo sentrum på 90-tallet. Gått i klasse med muslimer på barneskolen, ungdomsskolen, videregående og på Universitetet i Oslo. Jeg kan med hånden på hjertet ikke huske at en eneste av dem kalte meg hore. Det jeg derimot husker veldig godt, var at (de norske blonde) pappaguttene på Majorstua skole der jeg gikk på ungdomsskolen var skikkelig stygge mot meg. De kalte meg ikke ordet hore, men veldig mange andre stygge ord. De sa hver dag at jeg var så stygg at de ville kaste opp av å se på meg. Jeg er for øvrig etnisk norsk og ikkereligiøs, men fra en «kristen» bakgrunn, om det har noe å si. Jeg har sett en del innvandrere oppfør seg dårlig, for all del, ute på gata, men jeg har også sett mange norske gutter oppføre seg dårlig. Anonymkode: 29cd6...2d8
Anonym bruker Skrevet 4. juni #14 Skrevet 4. juni Neste gang somaliske ungdommer roper hore etter meg fordi jeg er norsk så skal jeg ringe politiet. Anonymkode: 27fe7...331
MissSaigon Skrevet 4. juni #15 Skrevet 4. juni Det er riktig og viktig at rasisme blir adressert og reagert på. Jeg skjønner ikke at noen kan være uenig i det.
Anonym bruker Skrevet 4. juni #16 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Neste gang somaliske ungdommer roper hore etter meg fordi jeg er norsk så skal jeg ringe politiet. Anonymkode: 27fe7...331 Politiet bare «ja, vi har så lite å gjøre, så hver gang ungdommer roper hore eller lignende skal vi arrestere dem» Heller snakk med skolen deres eller foreldrene deres. Anonymkode: 29cd6...2d8
Anonym bruker Skrevet 4. juni #17 Skrevet 4. juni MissSaigon skrev (6 minutter siden): Det er riktig og viktig at rasisme blir adressert og reagert på. Jeg skjønner ikke at noen kan være uenig i det. Veldig få er uenige i det. Vi bør starte med å definere rasisme tilbake til hva det handler om, nemlig rase. Hvis ikke kan vi aldri være kritiske til noen ting så lenge en person har annen opprinnelse, annen kultur eller annen hudfarge. For de fleste handler det om merkelige kulturer som berører verdisyn og normal anstendig oppførsel, sammenlignet med det landet de bor i. Det handler om liten vilje til å innrette seg, at de ikke har språkkunnskap, og at de medfører store offentlige utgifter. En klassisk mørkhudet innvandrer som prater norsk etter beste evne, jobber og oppfører seg ok, er absolutt ikke noe problem for de aller fleste, tvert i mot. Anonymkode: 981ee...87b
MissSaigon Skrevet 4. juni #18 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Veldig få er uenige i det. Vi bør starte med å definere rasisme tilbake til hva det handler om, nemlig rase. Hvis ikke kan vi aldri være kritiske til noen ting så lenge en person har annen opprinnelse, annen kultur eller annen hudfarge. For de fleste handler det om merkelige kulturer som berører verdisyn og normal anstendig oppførsel, sammenlignet med det landet de bor i. Det handler om liten vilje til å innrette seg, at de ikke har språkkunnskap, og at de medfører store offentlige utgifter. En klassisk mørkhudet innvandrer som prater norsk etter beste evne, jobber og oppfører seg ok, er absolutt ikke noe problem for de aller fleste, tvert i mot. Anonymkode: 981ee...87b Nå forholder jeg meg til saken i denne tråden. Den er helt klar rasistisk og det er bra at det blir adressert og straffet. Å dele mennesker inn i raser er gammeldags og utdatert, så slik sett er begrepet rasisme også feil. Men det er et innarbeid begrep som beskriver handlinger og holdninger man må ha som mål å utrydde i dagens samfunn.
Anonym bruker Skrevet 4. juni #19 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg har vokst opp i Oslo sentrum på 90-tallet. Gått i klasse med muslimer på barneskolen, ungdomsskolen, videregående og på Universitetet i Oslo. Jeg kan med hånden på hjertet ikke huske at en eneste av dem kalte meg hore. Det jeg derimot husker veldig godt, var at (de norske blonde) pappaguttene på Majorstua skole der jeg gikk på ungdomsskolen var skikkelig stygge mot meg. De kalte meg ikke ordet hore, men veldig mange andre stygge ord. De sa hver dag at jeg var så stygg at de ville kaste opp av å se på meg. Jeg er for øvrig etnisk norsk og ikkereligiøs, men fra en «kristen» bakgrunn, om det har noe å si. Jeg har sett en del innvandrere oppfør seg dårlig, for all del, ute på gata, men jeg har også sett mange norske gutter oppføre seg dårlig. Anonymkode: 29cd6...2d8 Men det er jo snart 30 år siden 1995. Du har fått med deg at en del ting har endret seg? Anonymkode: ec6ea...8a3
Anonym bruker Skrevet 4. juni #20 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Politiet bare «ja, vi har så lite å gjøre, så hver gang ungdommer roper hore eller lignende skal vi arrestere dem» Heller snakk med skolen deres eller foreldrene deres. Anonymkode: 29cd6...2d8 Nei det kan man ikke gjør for da risikerer man bot på 9000. Anonymkode: 27fe7...331
MissSaigon Skrevet 4. juni #21 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei det kan man ikke gjør for da risikerer man bot på 9000. Anonymkode: 27fe7...331 Har det skjedd at noen har fått bot for å snakke med skole og foreldre?
Anonym bruker Skrevet 4. juni #22 Skrevet 4. juni MissSaigon skrev (58 minutter siden): Det er riktig og viktig at rasisme blir adressert og reagert på. Jeg skjønner ikke at noen kan være uenig i det. Artikkelen er bak betalingsmur, men tor du hun bare har gått opp til en vilkårlig innvandrer og sagt dette? Jeg tipper hun har blii kalt jævla, norske hore eller noe i den duren. Og da tar hun igjen. Helt greit hvi det er tilfellet. Anonymkode: ec6ea...8a3
Anonym bruker Skrevet 4. juni #23 Skrevet 4. juni MissSaigon skrev (3 timer siden): Det er riktig og viktig at rasisme blir adressert og reagert på. Jeg skjønner ikke at noen kan være uenig i det. Så du synes det er greit å bli kalt hore? Anonymkode: beb9a...3b4
Anonym bruker Skrevet 4. juni #24 Skrevet 4. juni MissSaigon skrev (6 timer siden): Det er riktig og viktig at rasisme blir adressert og reagert på. Jeg skjønner ikke at noen kan være uenig i det. Spørsmålet blir jo om man bør definere dette som rasisme. Religion er ikke avgrenset til en "rase," man kan fint være blond og blåøyd muslim fra Træna. Religion er også selvvalgt, akkurat som andre ideologier. En god test er å bytte ut "muslimer" i utsagnet med "nazister" og vurdere om man fremdeles synes det er hatsk å si. Hatkriminalitetsstraffer overfor uttalelser som gjelder en større gruppe, bør begrenses til å beskytte mot krenkelser basert på medfødte egenskaper. Som hudfarge, legning og fysiske attributter eller handicap. Anonymkode: 7753d...827
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 18:04 #25 Skrevet onsdag kl 18:04 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Artikkelen er bak betalingsmur, men tor du hun bare har gått opp til en vilkårlig innvandrer og sagt dette? Jeg tipper hun har blii kalt jævla, norske hore eller noe i den duren. Og da tar hun igjen. Helt greit hvi det er tilfellet. Anonymkode: ec6ea...8a3 Du tipper det, ja. Noe sier meg at du ikke er så opptatt av fakta så lenge du kan kose deg med din egen forestilling om hva som har skjedd. Anonym bruker skrev (4 timer siden): Så du synes det er greit å bli kalt hore? Anonymkode: beb9a...3b4 Hvorfor stiller du et slikt spørsmål? Er det noen som har antydet at det er ok? Rasisme er rasisme uansett hvilken vei det går, og det må slås ned på. Anonymkode: d499d...97e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå