Anonym bruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Først klipper birøkteren vingene av biene, så dreper h*n biene med røyk før h*n tar all honningen til biene. Hvorfor er dette tillatt når det er dyreplageri?! Birøkting burde blitt forbudt! Anonymkode: 1db0e...4e5
Anonym bruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Jeg skjønte iallefall veldig fort at DU VET INGENTING OM BIRØKTING. Anonymkode: 80406...8ad
Anonym bruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Jeg vet at bier trenger honningen. Vi mennesker trenger ikke honningen. Anonymkode: 1db0e...4e5
Anonym bruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Du tror at de står og klipper vingene av en og en bie? Hvordan skal de da få samle nektar som skal bli honning? Det som kan gjøres er å vingeklippe dronningen for å forhindre såkalt sverming, men det er ikke vanlig praksis. Kanskje du bør innhente kunnskapen din fra andre steder enn tegneserier? Anonymkode: 4e104...632
Anonym bruker Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni Kilden til dette er en veganer-organisasjon som bruker tegneserier for å rekruttere barn og unge... https://www.peta2.com/our-story/ De kommer også med "dyrevennlige" tips om f.eks. "dyrevennlige" klær og sko m.m.... som inneholder plast. At de slik bidrar til en langsom død av liv, det er ikke så farlig, bare de slipper å se det selv i egen levetid, kan det virke som. Men det går jo bare hvis de isolerer seg fra alt og alle, noe de ikke gjør og ikke kan. Anonymkode: 9f2cf...33a
Anonym bruker Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni Dette er jo bare vas. Jeg holder ikke bier selv, men søsteren min gjør. Hun måtte gå på kurs før hun startet, og hun klipper virkelig ikke vingene av biene sine 🙈 Og du, det finnes ikke villbier som lager honning i Norge, og det finnes ikke nok villbier til å pollinere alle plantene, så vi trenger birøktere. Anonymkode: 4dabc...3d8
Anonym bruker Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg vet at bier trenger honningen. Vi mennesker trenger ikke honningen. Anonymkode: 1db0e...4e5 Vet du ikke hvor viktig bier er for kloden? Anonymkode: 0625c...b9e
Anonym bruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vet du ikke hvor viktig bier er for kloden? Anonymkode: 0625c...b9e Jeg vet honningen er viktig for bier. Uten honningen dør biene. Anonymkode: 1db0e...4e5
Anonym bruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet honningen er viktig for bier. Uten honningen dør biene. Anonymkode: 1db0e...4e5 Uten bier, ingen frukt eller bær. Anonymkode: 8c2d3...2fa
Anonym bruker Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg vet honningen er viktig for bier. Uten honningen dør biene. Anonymkode: 1db0e...4e5 Du må lese deg opp, for det du kommer med både her og i hovedinnlegget er feil. Anonymkode: 0625c...b9e
Anonym bruker Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni For noe tull. Sett deg inn i ting før du slenger rundt deg med beskyldninger. Anonymkode: 235cc...083
Anonym bruker Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg vet honningen er viktig for bier. Uten honningen dør biene. Anonymkode: 1db0e...4e5 Da vet du vel også hva de får i bytte når birøkteren tar honningen? Anonymkode: 2d65a...235
Anonym bruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Ok, et lite tips. Før du deler «kunnskapen» din med andre, for du er ansvarlig for det du påstår og videreformidler (selv om noen også har lurt deg). Gjør en liten kvalitetssjekk på den kunnskapen før du velger å dele den videre. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å bli med en birøkter. Da kan du til og med skilte med at du har sett selv hvordan det foregår, ikke bare lest det. Bare vær forberedt på at du kanskje ender opp med å endre mening mening om hva birøktere faktisk gjør. Anonymkode: 45e1e...ec6
Anonym bruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kilden til dette er en veganer-organisasjon som bruker tegneserier for å rekruttere barn og unge... https://www.peta2.com/our-story/ De kommer også med "dyrevennlige" tips om f.eks. "dyrevennlige" klær og sko m.m.... som inneholder plast. At de slik bidrar til en langsom død av liv, det er ikke så farlig, bare de slipper å se det selv i egen levetid, kan det virke som. Men det går jo bare hvis de isolerer seg fra alt og alle, noe de ikke gjør og ikke kan. Anonymkode: 9f2cf...33a Ah, Peta ja, de som mener alle kjæledyr burde avlives så de ikke lider unødvendig. Det er ikke første gang de kommer med vrangforestillinger. De har jo ofte vist det frem at å ta ulla fra sau dreper dem. Anonymkode: 41779...59c
Elizabeth Skrevet 3. juni #15 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Først klipper birøkteren vingene av biene, så dreper h*n biene med røyk før h*n tar all honningen til biene. Hvorfor er dette tillatt når det er dyreplageri?! Birøkting burde blitt forbudt! Anonymkode: 1db0e...4e5 Nei, de gjør ikke det.
Anonym bruker Skrevet 3. juni #16 Skrevet 3. juni Peta er jo en gjeng gærninger. Og du er et kunnskapsløst fjols og dere er farlige. Anonymkode: 7cf25...1e6
Iiiiik Skrevet 3. juni #17 Skrevet 3. juni Har du fått med deg alt fokuset de siste årene på å ikke klippe ned alt biene lever av, HI? Tror du det er fordi biene trenger honning for å overleve? Da trenger du å lese deg opp på økologi for å forstå hvor viktig pollinerende insekter er for naturen selv. Veganere dør også hvis ikke planter pollineres.
Anonym bruker Skrevet 3. juni #18 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ah, Peta ja, de som mener alle kjæledyr burde avlives så de ikke lider unødvendig. Det er ikke første gang de kommer med vrangforestillinger. De har jo ofte vist det frem at å ta ulla fra sau dreper dem. Anonymkode: 41779...59c Det er veldig tydelig at svært mange av dem aldri har vært så nært på dyr over tid at de vet hvordan dyr fungerer og hvilke behov de faktisk har. Her er det alltid en fornøyelse å se sauene på en gård i nærheten når de er nyklippet. Første og andre dag kommer sauene bort til folk (noe de ellers ikke gjør), som om de ønsker å dele hvor glade de er for å bli kvitt all den varme ulla på våren. Selv eldre saueraser som skal felle ulla selv gjør dette ofte så sent at ulla er blitt ubehagelig varm og tung for dem, og de er like glade når de blir klippet. Slike som holder med peta har virkelig ikke kunnskap når de driver med aktiv feilinformasjon og når de anbefaler plastprodukter fremfor naturmaterialer. Idiotien lever litt for lenge i slike miljøer, mens de sprer holdninger som er med på å ødelegge for alle dyr. De forstår tydeligvis ikke at det er fullt mulig å være opptatt av dyrs helse og trivsel og likevel benytte råvarene fra dyr. Anonymkode: 9f2cf...33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå