Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #1 Skrevet 3. juni 2025 Dette årets sommerferie ser ut til å bli uten noen av barna våre. Jeg kjenner jeg har ikke lyst å reise på ferie mens mannen kommer med nye forslag hver dag. Jeg ser egentlig ikke noe vits å bruke sinnsyke mengder penger på noe som ikke frister. Hvordan var deres første ferie uten barn? Anonymkode: 70c54...d01
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #2 Skrevet 3. juni 2025 Helt nydelig. Men det er jo fordi jeg har interesser, ønsker, driv og liv. Jeg har ikke bare vært mor. Anonymkode: ebd3c...032
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #3 Skrevet 3. juni 2025 Det er jo litt trist om du synes feriereise med din mann ikke er noen vits. Jeg liker å dra på ferie med mine barn, men har flere reisemål som jeg vil dra til bare med min mann. Gleder meg til den tid kommer. Anonymkode: a22c1...ac9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #4 Skrevet 3. juni 2025 Vi hadde en uke i fjor, og det var nydelig! Annerledes, selvfølgelig, men herlig også. Det ble en annen og mer avslappet rutine på dagene, mye kos og romantikk. I år blir det to uker, og jeg gleder meg! Anonymkode: 72450...688
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #5 Skrevet 3. juni 2025 Blir vår første uten barn i år, jeg gleder meg. Vi har hatt noen weekendturer uten barn tidligere også da, men det har gått noen år mellom hver gang. De senere årene med tenåringsbarn har strand, bading og shopping vært deres store ønske, ingen av de tingene er mitt førstevalg, så nå blir det jo ferier uten å ta hensyn til deres ønsker. I år skal vi på øyhopping og sykkelferie i Stockholms skjærgård, det er ikke noe som frister ungene så det er et ønske jeg har hatt som har vært skjøvet foran oss i flere år. De siste to weekendene vi har hatt uten barn var rundtur med vinsmaking osv i Firenze og en helg i leid hytte på Jomfruland. Har du virkelig ingenting du har lyst til å oppleve med mannen din? Anonymkode: 0688f...a60
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #6 Skrevet 3. juni 2025 Det er skjønt uten barn. Anonymkode: 71a64...dd9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #7 Skrevet 3. juni 2025 Jeg må si at jeg gruer meg litt til det. Mannen min er kronisk syk. Vi reiser sammen på ferie da vi har hytte. Det meste er tilpasset han. Han blir med på det han ønsker og kan og så finner jeg og barna på ting alene mens han slapper av eller gjør på det som passer hans form best. Når barna ikke lenger skal være med, tipper jeg at jeg må oppleve mye alene. Han vil nok skru tempo litt ekstra ned for det er jo viktigere å strekke seg litt for å dele opplevelser med barna, enn det vil være å dele opplevelser med meg. Det gruer jeg meg til. Det har vært en fin tid nå som barna er tenåringer og vi har sammenfallende interesser. Mannen er heller ikke spesielt glad i samtaler rundt opplevelser, det vi ser på vår vei eller andre spørsmål og tanker ungdommen måtte ha. Jeg og ungdommene har dermed mange gode og spennende samtaler om det som foregår i livene deres og alt mulig annet. Det vil nok bli en merkbar endring når jeg nå må oppleve ting alene og det blir lengre mellom de gode samtalene. Anonymkode: c1f2c...5e0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #8 Skrevet 3. juni 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Helt nydelig. Men det er jo fordi jeg har interesser, ønsker, driv og liv. Jeg har ikke bare vært mor. Anonymkode: ebd3c...032 Så det at man ønsker ferie sammen er det samme som man ikke har et liv. Merkelig konklusjon. Anonymkode: 70c54...d01
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #9 Skrevet 3. juni 2025 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Så det at man ønsker ferie sammen er det samme som man ikke har et liv. Merkelig konklusjon. Anonymkode: 70c54...d01 Jeg er ganske sikker på at det hun mente er at det, i tillegg til å synes det er fint å være på ferie med barna, også kan være fint å være på ferie uten barna dersom man har flere ting man liker og finner glede i enn kun barna sine. Det blir rett og slett litt hva man legger opp til selv. Hvis strandferie ikke er din greie, men noe du kun egentlig har likt på grunn av tiden du får der med barna, så er det gjerne en annen type ferietur som vil passe deg og mannen din bedre når dere skal ha ferie uten barna. Anonymkode: 72450...688
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #10 Skrevet 3. juni 2025 Hatt ferie uten barn de siste åra. Deilig og endelig kunne bruke så lang tid en vil på museer og kunstgallerier uten kjas og mas. Kunne sette seg ned på en kafé eller legge seg på en strand uten noen andre å ta hensyn til. Anonymkode: ffafb...aec
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #11 Skrevet 3. juni 2025 Du har ikke lyst til å reise på ferie fordi du tror det blir kjedelig uten barn?? Det er noe av det stussligste… kan du ikke forestille deg NOE du kunne tenke deg å gjøre på ferie som frister? Anonymkode: 6d08d...32a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #12 Skrevet 3. juni 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du har ikke lyst til å reise på ferie fordi du tror det blir kjedelig uten barn?? Det er noe av det stussligste… kan du ikke forestille deg NOE du kunne tenke deg å gjøre på ferie som frister? Anonymkode: 6d08d...32a Alt frister selvfølgelig men vil gjerne dele opplevelsene med barna. Derfor er det pr nå litt vanskelig å glede seg til ferie uten dem. HI Anonymkode: 70c54...d01
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #13 Skrevet 3. juni 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Alt frister selvfølgelig men vil gjerne dele opplevelsene med barna. Derfor er det pr nå litt vanskelig å glede seg til ferie uten dem. HI Anonymkode: 70c54...d01 Du skrev jo selv i hi at det ikke frister. Høres ut som om du trenger å løsrive deg litt og finne tilbake til en rolle der du ikke bare er mamma. Anonymkode: 6d08d...32a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2025 #14 Skrevet 3. juni 2025 Kjære Hi, for meg høres det ut som du bare er i litt sorg over endringene nå som kommer, overgang fra familieenheten på tur, til å bare være 2, at fram over blir det mindre familietid . Litt empty nest rett og slett, dette vil nok helst sikkert bli lettere når du blir vandt til det, da kommer du helt sikkert til å sette pris på den tiden og. Klart du kan ha et liv uten om barna selv om du tenker slik akkurat nå, folk her på forumet er jammen svart/hvitt😅. Jeg ser for meg at jeg og kommer til å kjenne på den overgangen, våre er nå 14 og 17 og de er fortsatt med på ferie. Men den første sommerferien uten dem blir nok litt rart, men kan bli overrasket og. Kanskje du og mannen bare må planlegge noe, så tar du det litt som det kommer i år, kan plutselig bli helt nydelig😄 Anonymkode: b3efe...a23
Iiiiik Skrevet 3. juni 2025 #15 Skrevet 3. juni 2025 Hmm, ferie uten barn er nok annerledes, men slett ikke på en negativ måte. Etter hvert som barna blir større blir det vanskeligere å finne noe som passer alle. I hvert fall har mine tre barn i stadig større grad egne tanker om hva de vil gjøre på ferie. Det er fint å reise alle fem, men det blir mange kompromisser. Da de var yngre var det lettere å si "I dag blir vi bare ved feriehuset, og i morgen kan vi reise til..." I tillegg er det jo dyrt å reise med fem voksne. Mannen min og jeg har foreløpig ikke hatt noen lange ferier etter at vi fikk barn, men vi har hatt mange langhelger og kost oss veldig med det. Vi var jo også på ferier før vi fikk barn, så jeg gleder meg til sjansen til å ha hverandre i fokus også på ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå