Gå til innhold

Tunisiske menn. Muslim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger råd jeg jeg så nesegrus forelsket. 
Vi har vært  kjærester en liten stund og vi har det kjempefint. 
Men hvordan er menn fra Tunisia ? Er skeptisk til at han er muslimsk. 
Han vil at vi skal gifte oss hos en imam for å kunne vise vår kjærlighet ute. 

Anonymkode: 465d4...6ba

Skrevet

Løp.

Anonymkode: efad3...d12

Skrevet

Dette handler ikke om "tunisiske menn", det handler om denne mannen du har møtt.

Hvor lenge har dere kjent hverandre? Hvor lenge har han bodd i Norge? Har han varig oppholdstillatelse i Norge?

Dere har kjent hverandre "en liten stund". Hvordan ble dere kjent?

Til tross for at dere bare har kjent hverandre "en liten stund", så vil han allerede kontrollere deg. 

Når han sier at han vil at dere skal gifte dere hos en imam, så sier han til deg at du må bli muslim!

For en imam vil aldri vie en ikke-muslim til en muslim.

Hva har han å vinne på å lovebombe deg og få kontroll på deg?

Enig med første - dette er et forhold du ikke bør fortsette! Løp!

Anonymkode: 57b01...7a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg trenger råd jeg jeg så nesegrus forelsket. 
Vi har vært  kjærester en liten stund og vi har det kjempefint. 
Men hvordan er menn fra Tunisia ? Er skeptisk til at han er muslimsk. 

Så naiv, så blåøyd. Ja, løp! 

Anonymkode: 9c26e...f04

Skrevet

Løp unna han så fort du kan!

Anonymkode: ebb40...3b8

Skrevet

Jeg håper og tror at dette er et tulleinnlegg. 

Hvis ikke, er rådet mitt å forlate han. Dette livet vil du ikke leve. Ikke finn på å få barn med han. Ta gode valg. 

Man har bare ett liv. Forelskelser kommer og går. Tenk på hvordan du vil ha det i fremtiden med mann, hus og barn.  Hvilken religion, hvilken kultur og verdier. 

Anonymkode: a537a...e34

Skrevet

Tja, hva tenker du? Hvordan er menn fra Norge? 

Anonymkode: 198fa...9e0

Skrevet

Det er hvordan akkurat denne mannen er som er viktig 

Naboen her er muslim, og gift med en norsk kvinne. Hun måtte konvertere for at de kunne gifte seg, men han er en veldig laid-back muslim.

De har tre barn og feirer både norske og muslimske høytider, barna lever som norske barn, men de får ikke spise svin. Eller har de ingen muslimske regler. Kona jobber som sykepleier og ingen kan se på henne at hun er gift med en muslim.

Men datteren min har ei jente I klassen hvor mor er norsk og han muslim. Der måtte mammaen også konvertere, gå med hijab osv. Barna lever under et strengt muslimsk regime, får ikke vise bare armer engang. Svømming på skolen er helt uaktuelt, også vanlige sommerklær. Mammaen var veldig underkuet og det endte med at de eldste barna trakk inn barnevernet. 

Men mye av dette er personlighet og kultur, ikke religion. 

Veldig mange lever jo et liv midt mellom disse ytterpunktene. 

Så hvordan din mann er vet ikke jeg. Men jeg hadde vært veldig skeptisk. Jeg hadde ihvertfall ikke konvertert eller blitt viet av en imam. Skulle han ha en norsk kjæreste i Norge kunne han ikke krevd at jeg skulle leve som muslim, han hadde måttet tilpasse seg den norske kulturen.

Anonymkode: e1806...cc2

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er hvordan akkurat denne mannen er som er viktig 

Naboen her er muslim, og gift med en norsk kvinne. Hun måtte konvertere for at de kunne gifte seg, men han er en veldig laid-back muslim.

De har tre barn og feirer både norske og muslimske høytider, barna lever som norske barn, men de får ikke spise svin. Eller har de ingen muslimske regler. Kona jobber som sykepleier og ingen kan se på henne at hun er gift med en muslim.

Men datteren min har ei jente I klassen hvor mor er norsk og han muslim. Der måtte mammaen også konvertere, gå med hijab osv. Barna lever under et strengt muslimsk regime, får ikke vise bare armer engang. Svømming på skolen er helt uaktuelt, også vanlige sommerklær. Mammaen var veldig underkuet og det endte med at de eldste barna trakk inn barnevernet. 

Men mye av dette er personlighet og kultur, ikke religion. 

Veldig mange lever jo et liv midt mellom disse ytterpunktene. 

Så hvordan din mann er vet ikke jeg. Men jeg hadde vært veldig skeptisk. Jeg hadde ihvertfall ikke konvertert eller blitt viet av en imam. Skulle han ha en norsk kjæreste i Norge kunne han ikke krevd at jeg skulle leve som muslim, han hadde måttet tilpasse seg den norske kulturen.

Anonymkode: e1806...cc2

Sant nok, men når HI skriver at de må gifte seg religiøst for å kunne gå hånd i hånd eller kysse ute så ringer det noen bjeller. 

Anonymkode: 179a7...730

Skrevet

Er du klar for å konvertere til Islam og alt det innebærer?

Klar for å droppe bikini, shorts og korte ermer mot å dekke deg til for at kun han skal få se din bare hud?

Klar for å sitte inne med familien hans mens han går ut?

Han kan være så snill og kjekk som bare det, men livet slik du kjenner det må du gi opp. I starten pynter han på det, men det kommer fler og fler forandringer inntil dere er gift, da kommer resten.

Anonymkode: a3bee...1d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er du klar for å konvertere til Islam og alt det innebærer?

Klar for å droppe bikini, shorts og korte ermer mot å dekke deg til for at kun han skal få se din bare hud?

Klar for å sitte inne med familien hans mens han går ut?

Han kan være så snill og kjekk som bare det, men livet slik du kjenner det må du gi opp. I starten pynter han på det, men det kommer fler og fler forandringer inntil dere er gift, da kommer resten.

Anonymkode: a3bee...1d8

Det er jo ingen automatikk i at man må droppe alt du nevner selv om man konverterer til Islam. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sant nok, men når HI skriver at de må gifte seg religiøst for å kunne gå hånd i hånd eller kysse ute så ringer det noen bjeller. 

Det skriver jo ikke hi i det hele tatt. 

Skrevet
MissSaigon skrev (2 timer siden):

Jo, det gjør hun 

"Han vil at vi skal gifte oss hos en imam for å kunne vise vår kjærlighet ute. "

Anonymkode: 1f6ba...84e

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hva tenker du om dette selv da?

Skrevet

Det er jo ingen automatikk i at man må droppe alt du nevner selv om man konverterer til Islam. 

Det er veldig stor sannsynlighet for at i det minste noe av dette kommer til å måtte følges etterhvert.

Skrevet

Men for en muslim er det slik, og ut i fra det han sier så vil det jo være det. Her må du ikke legge norske normale verdier siden han alt har nevnt det å gifte seg hos en imam. 

Etter å ha bodd 3 år i et muslimsk land fikk jeg sjokk når jeg kom til hovedstaden og så at folk gikk hånd i hånd uten å være gift.....jeg var ikke vandt til å se det. 

Skrevet

En annen mulighet er at du ber om et tidsbegrenset ekteskap. Da kan dere være gift i en uke, en mnd o.l. og ut i fra dokumentar fra Updrag Granskning så gjennomfører mange moskeer dette i Norge. Om er dame trenger penger så kan hun giftet seg med en mann for noen uker så får hun penger og han får gjøre som han vil. Nå sier jeg ikke at du skal ta imot penger, men at dette i alle fall vil sette en sluttdato også. 

https://www.forskning.no/islam-kjonn-og-samfunn-likestilling/strid-om-ny-familielov/760203

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men for en muslim er det slik, og ut i fra det han sier så vil det jo være det. Her må du ikke legge norske normale verdier siden han alt har nevnt det å gifte seg hos en imam. 

Etter å ha bodd 3 år i et muslimsk land fikk jeg sjokk når jeg kom til hovedstaden og så at folk gikk hånd i hånd uten å være gift.....jeg var ikke vandt til å se det. 

Jeg legger til grunne at muslimske menn er like forskjellige som alle andre typer. Det er klart at man skal være påpasselig og ikke naiv, men jeg kjenner mange muslimske ektepar som ikke kjører den linjen som blir beskrevet her. Kvinnen er selvstendig, jobber og bestemmer selv både antrekk og omgangskrets. 

Og hvordan vet du om de som går hånd i hånd er gift eller ikke? 

Skrevet

Det finnes selvfølgelig mange forskjellige muslimske menn, så du kan ikke regne med at alle tunisere er like. 

Men hvis han ikke kan vise seg offentlig sammen med deg uten at dere er gift, høres han jo ganske konservativ ut, og det hadde jeg ikke giddet. 

Du vil vel gifte deg av kjærlighet, ikke for å følge en eller annen religiøs regel? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...