Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:14 #26 Skrevet tirsdag kl 15:14 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Det er jo ikke charter selskapet sitt problem at du bestiller utreise fra en annen flyplass? Anonymkode: 1458a...30f Men det er jo helt på trynet at de bare flytter dager sånn. Jeg hadde f.eks ikke bare kunne flyttet ferien min en ekstra dag eller tre om de bestemte seg for å flytte reisen en av veiene. Anonymkode: f052c...5ec
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:32 #27 Skrevet tirsdag kl 15:32 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Topp argument når du ikke har mer å komme med 🤪 Anonymkode: 1458a...30f Neida, har bare null interesse av å krangle mer med en kverulant. Anonymkode: a8ecc...584
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:43 #28 Skrevet tirsdag kl 15:43 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Neida, har bare null interesse av å krangle mer med en kverulant. Anonymkode: a8ecc...584 Man er ikke kverulant bare fordi man har flere argumenter enn motparten. Du hadde faktisk ikke noe mer å komme med. Anonymkode: c2852...4cf
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:44 #29 Skrevet tirsdag kl 15:44 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Men det er jo helt på trynet at de bare flytter dager sånn. Jeg hadde f.eks ikke bare kunne flyttet ferien min en ekstra dag eller tre om de bestemte seg for å flytte reisen en av veiene. Anonymkode: f052c...5ec Da må du bestille flybillett hos et selskap som garanterer for at tidspunktet for flygningen ikke blir endret. Anonymkode: c2852...4cf
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:44 #30 Skrevet tirsdag kl 15:44 2 hours ago, Anonym bruker said: POENGET er at dersom du kjøper en chartertur fra Oslo til Gokk og tilbake igjen så er det Oslo charterselskapet forholder seg til. De driter hundre null i om du kjøper biletter videre til et annet sted. Ja, det er kjipt når de endrer datoer men de forholder seg ikke til videre reiser. Helt utrolig at folk ikke er mer opplyst om dette. Det er på samme vis om jeg kjøper to flyreiser der den ene er med sas fra Bergen til Oslo og så kjøper jeg Oslo Dubai med et annet selskap for seg. Blir det ene da forsinka eller endret har man null rettigheter til det andre. Anonymkode: 1458a...30f Problemet her er jo at charterselskapet har endret dato for reisen! Anonymkode: 362d5...3ad
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:48 #31 Skrevet tirsdag kl 15:48 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Man er ikke kverulant bare fordi man har flere argumenter enn motparten. Du hadde faktisk ikke noe mer å komme med. Anonymkode: c2852...4cf Du skjønner ikke hi sitt poeng med tråden, så jo du bare kverulerer. Anonymkode: a8ecc...584
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 16:02 #32 Skrevet tirsdag kl 16:02 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Du skjønner ikke hi sitt poeng med tråden, så jo du bare kverulerer. Anonymkode: a8ecc...584 Nei. Jeg kverulerer ikke bare fordi jeg hevder at du er tom for argumenter. Anonymkode: c2852...4cf
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:22 #33 Skrevet tirsdag kl 21:22 Anonym bruker skrev (6 timer siden): På hvilket grunnlag kan hun kreve pengene tilbake på innenlandsreisen? Mener du seriøst at det flyselskapet hun har kjøpt biletter med bryr seg om et helt annet selskap endrer et tidspunkt. Jeg kan hundre prosent love deg at det finnes ikke et flyselskap i verden som bryr seg om det. Igjen - det er to separate reiser og de involverte selskap bryr seg ikke. Kompensasjon? Neppe. For hva? At reisen til den flyplassen hun har bestilt til er endret. Nei. Anonymkode: 1458a...30f Jeg oppfatter at det er innenlandsreisen som har flyttet dag/tidspunkt. Da kan hun få de pengene refundert. Hvis det er utenlandsreisen som er endret, har hun krav på den refundert. Så kan hun bestille ny reise for den turen som ble endret, slik at tidspunktet passer overens med den andre flighten, slik det var tenkt. Anonymkode: b366e...c96
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 04:24 #34 Skrevet onsdag kl 04:24 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg oppfatter at det er innenlandsreisen som har flyttet dag/tidspunkt. Da kan hun få de pengene refundert. Hvis det er utenlandsreisen som er endret, har hun krav på den refundert. Så kan hun bestille ny reise for den turen som ble endret, slik at tidspunktet passer overens med den andre flighten, slik det var tenkt. Anonymkode: b366e...c96 Det kommer helt an på vilkårene for kjøpet, som hun aksepterte ved bestilling. Anonymkode: c2852...4cf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet onsdag kl 05:53 #35 Skrevet onsdag kl 05:53 Slike endringer kan skje og reiseselskapet bestemmer ikke selv at de flytter på datoene. Selv om flere av selskapene har egne fly så er det planleggingen av flyvningene som gjør at flytider endres . Selskapene opplyser om slikt i vilkårene sine. Hi bør få endre eller avlyse turen og det er jeg sikker på at kan finnes støtte for det i pakkereiseloven 😊
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:54 #36 Skrevet onsdag kl 05:54 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kommer helt an på vilkårene for kjøpet, som hun aksepterte ved bestilling. Anonymkode: c2852...4cf Nei, ved vesentlige endringer/forsinkelser (som her), har hun rett på full refusjon, men ikke nødvendigvis kompensasjon. Ellers kommer flyselskapenes regelverk i konflikt med nasjonale regler, og EU-forordninger. Anonymkode: b366e...c96
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:41 #37 Skrevet onsdag kl 06:41 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Problemet her er jo at charterselskapet har endret dato for reisen! Anonymkode: 362d5...3ad Og det står det i vilkårene at selskapet kan gjøre. Før man bestiller må man lese vilkårene for bestillingen, og når man trykker kjøp har man godtatt vilkårene. Hvis man ikke er enig med vilkårene må man bestille en reise ett annet sted. Anonymkode: ef5b4...0ef
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:37 #38 Skrevet onsdag kl 08:37 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og det står det i vilkårene at selskapet kan gjøre. Før man bestiller må man lese vilkårene for bestillingen, og når man trykker kjøp har man godtatt vilkårene. Hvis man ikke er enig med vilkårene må man bestille en reise ett annet sted. Anonymkode: ef5b4...0ef Forbrukerkjøpsloven overstyrer dette. Dersom endringer medfører en vesentlig mangel (som endring av dag vil kunne være), så har hun krav på refusjon. Har hun kjøpt tur gjennom et av de store skandinaviske selskapene, så står det å lese i deres reisevilkår også. Anonymkode: b366e...c96
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 15:56 #39 Skrevet onsdag kl 15:56 Nå som det er meldt mellom 40 og 45 grader i sør-europa og sendt ut farevarsler pga forventet hetebølge hadde jeg jammen gjort alt jeg kunne for å avlyse gitt 🙈 Anonymkode: 5763c...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå