Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:07 #1 Skrevet mandag kl 17:07 Jeg bestilte en pakketur for fire stk i april. Fikk datoene og tidspunkt, og bestilte deretter flyreise til avreiseflyplass, da jeg bor i nord og dermed langt unna Gardermoen. Nå ser jeg ved en tilfeldighet at de har endret tidspunktet for reisen! De har flyttet returen en dag og endret tidspunkt og flyselskap, noe som jo betyr at flybillettene fra Oslo som for øvrig kom på 15.000 for tre stk er ubrukelige. Flyselskapet sier de ikke kan hjelpe og at de «prøver» å endre det tilbake til den opprinnelige avreisedagen og tidspunkt, men hvor lenge skal jeg vente på det? Er dette overhodet lov? Kan jeg heve kjøpet? Er superforvirret, aldri hørt om noe slikt før. Anonymkode: 6ee32...760
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:03 #2 Skrevet mandag kl 18:03 Dette er vanlig. Det står i selskapets regler og vilkår, noen har 6 mnd grense, noen 3 mnd, der selskapet står fritt til å endre tidspunktene.. Anonymkode: 0246b...25b
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:04 #3 Skrevet mandag kl 18:04 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette er vanlig. Det står i selskapets regler og vilkår, noen har 6 mnd grense, noen 3 mnd, der selskapet står fritt til å endre tidspunktene.. Anonymkode: 0246b...25b Det er jo helt sykt, hvordan skal man da kunne planlegge noe. Anonymkode: a8ecc...584
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:05 #4 Skrevet mandag kl 18:05 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo helt sykt, hvordan skal man da kunne planlegge noe. Anonymkode: a8ecc...584 🤷♀️ ikke kjøp charter, og legg en overnatting på flybytte hvis det er en lang flyreise Anonymkode: 0246b...25b
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:11 #5 Skrevet mandag kl 18:11 Litt rart at du ikke har hørt om det før, for det skjer rett som det er. Vet om mange som har opplevd det, og det er like irriterende hver gang, men man har liksom ingenting å komme med fordi det står i vilkårene at det kan gjøres om nødvendig. Skjønner at det er en skikkelig kjip situasjon for dere som bor såpass langt unna gardermoen da, vi bor bare et par timer unna så de jeg kjenner som har opplevd det samme har bare justert når de har tatt bilen hjemmefra liksom. Anonymkode: 5763c...b85
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:18 #6 Skrevet mandag kl 18:18 Du kan antagelig heve kjøpet. Det må være snakk om en vesentlig endring, men vesentlig defineres her ut fra hvor mye det påvirker deg som kunde. Anonymkode: c195a...e0f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:56 #7 Skrevet mandag kl 19:56 Aldri bestill charter med flybytte er mitt råd Anonymkode: 362d5...3ad
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:40 #8 Skrevet mandag kl 21:40 Det er jo ikke charter selskapet sitt problem at du bestiller utreise fra en annen flyplass? Anonymkode: 1458a...30f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 04:42 #9 Skrevet tirsdag kl 04:42 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er jo ikke charter selskapet sitt problem at du bestiller utreise fra en annen flyplass? Anonymkode: 1458a...30f Er det mulig? Så dum kan man faktisk ikke være! Hi, jeg håper det ordner seg, det er jo ikke greit å endre betingelsene og påføre dere merutgifter på denne måten. Anonymkode: 2ec97...840
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 05:07 #10 Skrevet tirsdag kl 05:07 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Litt rart at du ikke har hørt om det før, for det skjer rett som det er. Vet om mange som har opplevd det, og det er like irriterende hver gang, men man har liksom ingenting å komme med fordi det står i vilkårene at det kan gjøres om nødvendig. Skjønner at det er en skikkelig kjip situasjon for dere som bor såpass langt unna gardermoen da, vi bor bare et par timer unna så de jeg kjenner som har opplevd det samme har bare justert når de har tatt bilen hjemmefra liksom. Anonymkode: 5763c...b85 Jeg kan ikke si at jeg har hørt om dette før. 🤔 Har heldighvis ikke opplevd at de har byttet dag. Anonymkode: 16442...251
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 06:45 #11 Skrevet tirsdag kl 06:45 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det mulig? Så dum kan man faktisk ikke være! Hi, jeg håper det ordner seg, det er jo ikke greit å endre betingelsene og påføre dere merutgifter på denne måten. Anonymkode: 2ec97...840 Hva feiler? Om jeg bestiller en utreise fra Oslo og jeg bor i Bergen er det mitt ansvar å komme meg til Oslo. Anonymkode: 1458a...30f
MissSaigon Skrevet tirsdag kl 08:28 #12 Skrevet tirsdag kl 08:28 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva feiler? Om jeg bestiller en utreise fra Oslo og jeg bor i Bergen er det mitt ansvar å komme meg til Oslo. Anonymkode: 1458a...30f Det er det da heller ingen som har argumentert mot? Men når man bestiller en reise så planlegger man selvsagt ut fra oppgitt tidspunkt, og da er det elendig kundebehandling å endre tidspunktet slik at folk som har lagt opp reisen sin blir påført store ekstrautgifter. Så det feiler oss nok ingenting, vi som syns at det er en uakseptabel praksis.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:59 #13 Skrevet tirsdag kl 10:59 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva feiler? Om jeg bestiller en utreise fra Oslo og jeg bor i Bergen er det mitt ansvar å komme meg til Oslo. Anonymkode: 1458a...30f Og poenget ditt er? Anonymkode: a8ecc...584
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 12:00 #14 Skrevet tirsdag kl 12:00 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva feiler? Om jeg bestiller en utreise fra Oslo og jeg bor i Bergen er det mitt ansvar å komme meg til Oslo. Anonymkode: 1458a...30f Ja, og hi har bestilt flybilletter til Oslo for å reise videre til syden. Så endrer charterselskapet datoen for reisen så de billettene hun har kjøpt fra nord til Oslo ikke kan brukes. Er jo det denne tråden handler om, når charterselskapene endrer tidspunkt for avreise eller hjemkomst. Anonymkode: 5763c...b85
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 12:30 #15 Skrevet tirsdag kl 12:30 MissSaigon skrev (3 timer siden): Det er det da heller ingen som har argumentert mot? Men når man bestiller en reise så planlegger man selvsagt ut fra oppgitt tidspunkt, og da er det elendig kundebehandling å endre tidspunktet slik at folk som har lagt opp reisen sin blir påført store ekstrautgifter. Så det feiler oss nok ingenting, vi som syns at det er en uakseptabel praksis. Helt enig! Og en uting eller uvane som reiseselskap og flyselskap gjør oftere enn noen andre, føler jeg. Og vi brukere må bare finne oss i det, for det må vi jo regne med at det kan skje. Det er klart at det kan komme noe i veien, noen ganger. Men når det skjer om igjen og om igjen da tenker jeg at det rett og slett har blitt noe de selv regner som en sedvane som vi brukere bare må finne oss i. Anonymkode: a8ee5...650
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 12:56 #16 Skrevet tirsdag kl 12:56 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og poenget ditt er? Anonymkode: a8ecc...584 POENGET er at dersom du kjøper en chartertur fra Oslo til Gokk og tilbake igjen så er det Oslo charterselskapet forholder seg til. De driter hundre null i om du kjøper biletter videre til et annet sted. Ja, det er kjipt når de endrer datoer men de forholder seg ikke til videre reiser. Helt utrolig at folk ikke er mer opplyst om dette. Det er på samme vis om jeg kjøper to flyreiser der den ene er med sas fra Bergen til Oslo og så kjøper jeg Oslo Dubai med et annet selskap for seg. Blir det ene da forsinka eller endret har man null rettigheter til det andre. Anonymkode: 1458a...30f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:07 #17 Skrevet tirsdag kl 13:07 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): POENGET er at dersom du kjøper en chartertur fra Oslo til Gokk og tilbake igjen så er det Oslo charterselskapet forholder seg til. De driter hundre null i om du kjøper biletter videre til et annet sted. Ja, det er kjipt når de endrer datoer men de forholder seg ikke til videre reiser. Helt utrolig at folk ikke er mer opplyst om dette. Det er på samme vis om jeg kjøper to flyreiser der den ene er med sas fra Bergen til Oslo og så kjøper jeg Oslo Dubai med et annet selskap for seg. Blir det ene da forsinka eller endret har man null rettigheter til det andre. Anonymkode: 1458a...30f Det er bare idioter som finner seg i sånt, og pga idioter så kan flyselskapene fortsette med praksisen. Anonymkode: a8ecc...584
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:36 #18 Skrevet tirsdag kl 13:36 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Jeg bestilte en pakketur for fire stk i april. Fikk datoene og tidspunkt, og bestilte deretter flyreise til avreiseflyplass, da jeg bor i nord og dermed langt unna Gardermoen. Nå ser jeg ved en tilfeldighet at de har endret tidspunktet for reisen! De har flyttet returen en dag og endret tidspunkt og flyselskap, noe som jo betyr at flybillettene fra Oslo som for øvrig kom på 15.000 for tre stk er ubrukelige. Flyselskapet sier de ikke kan hjelpe og at de «prøver» å endre det tilbake til den opprinnelige avreisedagen og tidspunkt, men hvor lenge skal jeg vente på det? Er dette overhodet lov? Kan jeg heve kjøpet? Er superforvirret, aldri hørt om noe slikt før. Anonymkode: 6ee32...760 Ja, du kan heve kjøpet når det er så store avvik. Anonymkode: b366e...c96
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:41 #19 Skrevet tirsdag kl 13:41 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): POENGET er at dersom du kjøper en chartertur fra Oslo til Gokk og tilbake igjen så er det Oslo charterselskapet forholder seg til. De driter hundre null i om du kjøper biletter videre til et annet sted. Ja, det er kjipt når de endrer datoer men de forholder seg ikke til videre reiser. Helt utrolig at folk ikke er mer opplyst om dette. Det er på samme vis om jeg kjøper to flyreiser der den ene er med sas fra Bergen til Oslo og så kjøper jeg Oslo Dubai med et annet selskap for seg. Blir det ene da forsinka eller endret har man null rettigheter til det andre. Anonymkode: 1458a...30f Men hun kan kreve pengene tilbake for innenlandsreisen, og bestille en ny bilett med et annet selskap. Da slipper hun å vente. Skjer denne type endringer når det er mindre enn 14 dager igjen til avreise, så kan man ha krav på kompensasjon (feks for mat/overnatting) i tillegg. Anonymkode: b366e...c96
Sommerkroppen 2029 Skrevet tirsdag kl 13:57 #20 Skrevet tirsdag kl 13:57 (endret) Anonym bruker skrev (19 timer siden): 🤷♀️ ikke kjøp charter, og legg en overnatting på flybytte hvis det er en lang flyreise Anonymkode: 0246b...25b jeg vil heller si det motsatte. Kjøp charter gjennom et velrenommert selskap som Wing, Star Tour eller Apollo. Jeg opplevde akkurat det samme som HI, og da hadde jeg bestilt via Booking.com. Leste uheldigvis omtalene av flyselskapet etter at jeg hadde bestilt. Og det var et styr å få avbestilt reisen. Heldigvis hadde jeg ikke betalt noe, så det gikk greit. Men de sendte en siste trussel-mail om at de ville ta det videre juridisk hvis jeg ikke betalte. Det hele var skikkelig useriøst. Endret tirsdag kl 13:57 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:21 #21 Skrevet tirsdag kl 14:21 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Men hun kan kreve pengene tilbake for innenlandsreisen, og bestille en ny bilett med et annet selskap. Da slipper hun å vente. Skjer denne type endringer når det er mindre enn 14 dager igjen til avreise, så kan man ha krav på kompensasjon (feks for mat/overnatting) i tillegg. Anonymkode: b366e...c96 På hvilket grunnlag kan hun kreve pengene tilbake på innenlandsreisen? Mener du seriøst at det flyselskapet hun har kjøpt biletter med bryr seg om et helt annet selskap endrer et tidspunkt. Jeg kan hundre prosent love deg at det finnes ikke et flyselskap i verden som bryr seg om det. Igjen - det er to separate reiser og de involverte selskap bryr seg ikke. Kompensasjon? Neppe. For hva? At reisen til den flyplassen hun har bestilt til er endret. Nei. Anonymkode: 1458a...30f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:25 #22 Skrevet tirsdag kl 14:25 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, og hi har bestilt flybilletter til Oslo for å reise videre til syden. Så endrer charterselskapet datoen for reisen så de billettene hun har kjøpt fra nord til Oslo ikke kan brukes. Er jo det denne tråden handler om, når charterselskapene endrer tidspunkt for avreise eller hjemkomst. Anonymkode: 5763c...b85 Men skjønner du virkelig ikke at det flyselskapet hun skal reise med innenlands ikke har NOENTING å gjøre med det hun skal videre med - med mindre reisen er bestilt samlet noe den ikke er. Hvis jeg bestille biletter med Norwegian til London og så bestiller jeg hotel i London gjennom Hotels og før jeg kommer meg til London så brenner hotellet ned så blåser Norwegian i det. Dette er det samme. Det er to separate reiser som ikke har noe med hverandre å gjøre. Anonymkode: 1458a...30f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:27 #23 Skrevet tirsdag kl 14:27 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er bare idioter som finner seg i sånt, og pga idioter så kan flyselskapene fortsette med praksisen. Anonymkode: a8ecc...584 Hva man finner seg i og ikke avgjør man idet man bestiller billettene. Man kan ikke akseptere vilkårene for kjøp og deretter ombestemme seg. Anonymkode: c2852...4cf
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:03 #24 Skrevet tirsdag kl 15:03 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Men skjønner du virkelig ikke at det flyselskapet hun skal reise med innenlands ikke har NOENTING å gjøre med det hun skal videre med - med mindre reisen er bestilt samlet noe den ikke er. Hvis jeg bestille biletter med Norwegian til London og så bestiller jeg hotel i London gjennom Hotels og før jeg kommer meg til London så brenner hotellet ned så blåser Norwegian i det. Dette er det samme. Det er to separate reiser som ikke har noe med hverandre å gjøre. Anonymkode: 1458a...30f Skulle tro du jobbet for et av de her flyselskapene. Anonymkode: a8ecc...584
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:11 #25 Skrevet tirsdag kl 15:11 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Skulle tro du jobbet for et av de her flyselskapene. Anonymkode: a8ecc...584 Topp argument når du ikke har mer å komme med 🤪 Anonymkode: 1458a...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå