Gå til innhold

Inspirert av tråden om pride - det å godta andres legninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en person som egentlig tenker at jeg er tolerant ovenfor hvilken legning folk har, og hva de føler seg for.
Men når har jeg sittet og tenkt over det, vet det er slemt å si, men tror egentlig ikke jeg er like tolerant like vel.

Det er 2 ting i mitt tankesett som er grunnen til det.

1. Enkelte transer - Det kler seg ekstremt, og så klager de på at de blir forskjellsbehandlet i samfunnet, blant annet når det kommer til jobb. Jeg har lett for å tenke når jeg ser slike personer kommer med disse uttalelsene et kvinner som kler seg på den måter på ting som jobbintervjuer har også problemer med å få jobben. Kan kanskje være en ide å tone det litt ned

2. Mannen er bifil, det har han vært åpen om siden vi ble sammen for over 200 år siden. Det har jeg ikke noe problem med.
Men så var det her for en stund siden at "Magic Men" hadde show her i landet, og jeg og noen venninner spøkte med å der. Da hadde han lyst til å være med. Jeg vil ikke ha problemer med at en mann hadde blitt med oss, bare ikke han jeg deler seng med. Det hadde for meg føltes totalt feil ut å se det showet sammen med han.

Hvor tolerante, eller ikke er dere?

Anonymkode: ebd6d...882

Skrevet

Problemet er at transer vil ha de samme rettighetene som en ekte kvinne. Noe som bare er tull da de egentlig er menn. 

Problemer til oss (ikke meg) naive nordmenn er at vi ikke forstår at det kun finnes to kjønn. Og de to kjønnene får rettigheter deretter. Enkelt og greit. Samfunnet må slutte å føye seg etter de svake. Og Pride er ikke for å vise kjærlighet og være inkluderende, det er for å vise fetisjen sin på det mest ekstreme. Pride burde bli forbudt, eller holdes innefor fire vegger som et eget arrangement, ikke ute i gatene bland normale folk og små barn. Det er motbydelig. 

Anonymkode: 7b311...e6f

Skrevet

Problemet er at en del presses til å transisjonere, uavhengig av hva de selv føler, vil eller mener.

(CSA, for de som ikke er kjent med termen, Child S-ual Abuse)

Anonymkode: 61863...5b7

Skrevet

Jeg har null problemer med å akseptere og respektere homofili, som vel egentlig var det pride opprinnelig handlet om.

At homofil kjærlighet skal være like naturlig og like godkjent i samfunnet som hetrofil kjærlighet.

Når det kommer til de forskjellige identitetene har jeg ikke noe problem med det heller, om folk er født i feil kropp, vil kle seg i "feil" klær, driver med drag eller hva som helst spiller virkelig ingen rolle. Folk må få identifisere seg som hva de vil tenker jeg.

Det jeg overhodet ikke skjønner er at folk som er "født i feil kropp" mener de skal ha samme rettigheter som alle andre. Særlig når det kommer til idrett. En kvinne som er født mann kan ikke konkurrere rettferdig mot en kvinne som er født som kvinne. Kroppsammensetning, muskelmasse osv får aldri blitt likt. 

Det er ingen menneskerett og kunne konkurrere i idrett, jeg tenker at å være trans er et handikap på linje med mange andre handikap, da kan man ikke drive idrett på høyt nivå.

Anonymkode: 2c884...883

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det jeg overhodet ikke skjønner er at folk som er "født i feil kropp" mener de skal ha samme rettigheter som alle andre. Særlig når det kommer til idrett. En kvinne som er født mann kan ikke konkurrere rettferdig mot en kvinne som er født som kvinne. Kroppsammensetning, muskelmasse osv får aldri blitt likt. 

Det er ingen menneskerett og kunne konkurrere i idrett, jeg tenker at å være trans er et handikap på linje med mange andre handikap, da kan man ikke drive idrett på høyt nivå.

Helt enig. 

Skrevet

Å være trans er ikke en legning, men en kjønnsidentitet. Jeg er skeptisk til bakgrunnen for den kraftige økningen i folk som mener de er et annet kjønn enn sitt biologiske. 

Legninger har jeg ingen issues med. 

Anonymkode: 6687f...e5d

Skrevet

Jeg har fire barn, to er heterofile, en er homofil og en er bifil, så jeg er veldig tolerant. Ikke bare det, men jeg kjenner at jeg blir litt provosert over stereotypier om homofile i en del tv-serier, filmer og bøker. Jeg skjønner ikke dette behovet for å absolutt skulle skape et skille, et bilde av at homofile menn er feminine eller homofile jenter er mannhaftige. Sønnen min på 18 år har flere ganger opplevd at folk reagerer på at han er homofil fordi "du er jo liksom bare helt vanlig gutt, du ser ikke homo ut", altså, hallo!?! Ja, han er faktisk en helt vanlig gutt, eller ung mann nå da. Han er veldig interessert i biler, spiller gitar, er lærling i betongfag, driver med klatring, liker friluftsliv og å henge med venner. Det eneste som gjør ham litt annerledes enn de fleste andre på hans alder, er at han tilfeldigvis er tiltrukket av sitt eget kjønn. 

Anonymkode: 62091...7a1

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Å være trans er ikke en legning, men en kjønnsidentitet. Jeg er skeptisk til bakgrunnen for den kraftige økningen i folk som mener de er et annet kjønn enn sitt biologiske. 

Legninger har jeg ingen issues med. 

Anonymkode: 6687f...e5d

Helt enig

Anonymkode: 5f711...7fe

Skrevet

Når jeg kjenner veldig godt etter kjenner jeg at jeg ikke føler noen ting rundt andres legninger. Hvem noen liker, lyster etter eller elsker påvirker ikke meg på noe vis. Det samme gjelder kjønnsidentiteter. Jeg har valgt for meg og hvem er jeg til å mene noe sterkt om at andre velger for seg? Når det gjelder rettigheter så kjenner jeg at det stikker i meg når noen uten å skjemmes uttrykker at det er hårreisende at noen ønsker de samme rettighetene som majoriteten. Vi snakker om en svært liten prosent av befolkningen. Jeg ser at det kan være utfordringer i idretten, og det jobbes vel med på mange hold, men hvor mange idrettsutøvere er det egentlig snakk om?

Skrevet
Himmel og hav skrev (2 minutter siden):

Når jeg kjenner veldig godt etter kjenner jeg at jeg ikke føler noen ting rundt andres legninger. Hvem noen liker, lyster etter eller elsker påvirker ikke meg på noe vis. Det samme gjelder kjønnsidentiteter. Jeg har valgt for meg og hvem er jeg til å mene noe sterkt om at andre velger for seg? Når det gjelder rettigheter så kjenner jeg at det stikker i meg når noen uten å skjemmes uttrykker at det er hårreisende at noen ønsker de samme rettighetene som majoriteten. Vi snakker om en svært liten prosent av befolkningen. Jeg ser at det kan være utfordringer i idretten, og det jobbes vel med på mange hold, men hvor mange idrettsutøvere er det egentlig snakk om?

Nå er vel ikke legning og kjønnsidentitet et valg, men ellers er jeg enig med deg. Jeg har faktisk ingen følelser for hvem andre forelsker seg i eller hvordan de vil uttrykke sin identitet. 

Jeg har mye større, faktisk enorme, problemer med folk som har behov for å dele hva DE mener om hva som er ok og ikke. Når man skriver at «vi og oss» mener sånn og slik, men samtidig presiserer at det «ikke gjelder meg altså», da blir jeg provosert og sur. 

Anonymkode: 90123...9b5

Skrevet
Himmel og hav skrev (4 minutter siden):

Det er bare noen få så.

https://sports.yahoo.com/article/women-pool-final-played-two-072611360.html

Nesten ingen faktisk.

https://www.outsports.com/2024/12/6/22948400/transgender-trans-athlete-championship-national-world-title/

En brøkdel av en brøkdel.

https://kfoxtv.com/news/nation-world/un-study-reveals-transgender-athletes-have-won-nearly-900-medals-in-womens-competitions-united-nations-sports-lgbt-gender-identity-title-ix-athletics

Skrevet
Himmel og hav skrev (9 minutter siden):

Når det gjelder idrett så spiller det ingen rolle om det er få eller ei, idrett er en ting de ikke kan drive med. Utover det så er jeg helt enig med deg, bryr meg overhodet ikke om hvem som elsker hvem.

Anonymkode: 7b040...b58

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå er vel ikke legning og kjønnsidentitet et valg, men ellers er jeg enig med deg. Jeg har faktisk ingen følelser for hvem andre forelsker seg i eller hvordan de vil uttrykke sin identitet. 

Jeg har mye større, faktisk enorme, problemer med folk som har behov for å dele hva DE mener om hva som er ok og ikke. Når man skriver at «vi og oss» mener sånn og slik, men samtidig presiserer at det «ikke gjelder meg altså», da blir jeg provosert og sur. 

Cry me a river sier jeg da. Vanskelig å høre sannheten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Cry me a river sier jeg da. Vanskelig å høre sannheten. 

Hvilken sannhet?

Skrevet

Hvem folk pøker på eller lever med er meg knekkende likegyldig. Evt er likekjønnede par like uforståelige som de fleste heterofile par, dvs jeg ville ikke tatt i vedkommende med ildtang.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det er bare noen få så.

https://sports.yahoo.com/article/women-pool-final-played-two-072611360.html

Akkurat i slike sporter seg jeg absolutt ikke hvorfor det skal være kjønnsforskjeller engang. Det virker nesten som om de sier at kvinner ikke er smarte nok til å spille med menn. Samme med dart, discgolf, sjakk, E-Gaming og andre idretter hvor det er finesse og nøyaktighet som er det det konkurreres om og ikke styrke. 

Anonymkode: 1107d...1ba

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg eller noen andre skal ha rett til å enten godta eller ikke godta andres legning. Hvem Knut liker og vil dele seng og livet sitt med, angår kun Knut og den utkårete. 

Skrevet

Jeg driter i både kjønn og legning folk har eller mener de har. Så lenge folk er ålreite folk, så er det helt topp

Anonymkode: 0c5ae...73a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...