Anonym bruker Skrevet 3. juni #26 Skrevet 3. juni Jeg skjønner at dette er postet for å engasjere og provosere, men i lys av debattene har jeg faktisk forsøkt å "føle" meg som noe. Men jeg gjør ikke det. Jeg identifiserer meg ikke som noe? Jeg er bare meg, om det gir mening. Jeg vet ikke om jeg føler meg som kvinne. Hater å barbere legger og ordne med hud og hår. Hater å fikse negler. Men jeg kler meg jo i kvinneklær, av den typen jeg liker best. Ikke noe bestemt, bare det jeg føler meg fin i. Men jeg kunne sikkert følt meg like fin i en dress som en kjole. Jeg bare er, jeg Anonymkode: 9e874...67d
Lus Skrevet 3. juni #27 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (23 timer siden): Personlig indentifiserer jeg meg som normal. Hva identifiserer du deg som? Anonymkode: 62ed8...355 Haha. Denne lo jeg godt av. Spot on. Pride handler selvsagt ikke om inkludering og mangfold. Det innebærer jo faktisk aksept for de som tenker annerledes enn det en selv gjør. Og det ser vi jo tydelig i denne tråden, at ikke akkurat er et fremtredende trekk ved Pride-tilhengerne. Pride handler om å fremme rettighetene til en bestemt gruppe, og gjerne på bekostning av andre. Det er ikke uvanlig at man kjemper for egne rettigheter altså, så i prinsippet er det ikke noe galt ved det, men hykleriet består i å kamuflere det som inkludering og mangfold.
Anonym bruker Skrevet 3. juni #28 Skrevet 3. juni Jeg identifiserer meg som en som ikke er så opptatt av å bli krenket av at de som er homofile eller transer synes at pride er viktig. Jeg identifiserer meg som en som mener at «live and let live». Og at folk må få være glad i den de vil og velge seg nytt navn eller kjønn eller klær om de vil det. Uten at jeg er homofil eller trans selv. Akkurat som at jeg er for retten til abort selv om jeg ikke selv har tatt abort. Jeg vil ikke begrense andre menneskers frihet og rettigheter, og de som vil det bør finne seg noen sunnere interesser Anonymkode: 540f7...507
Lus Skrevet 3. juni #29 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg identifiserer meg som en som ikke er så opptatt av å bli krenket av at de som er homofile eller transer synes at pride er viktig. Jeg identifiserer meg som en som mener at «live and let live». Og at folk må få være glad i den de vil og velge seg nytt navn eller kjønn eller klær om de vil det. Uten at jeg er homofil eller trans selv. Akkurat som at jeg er for retten til abort selv om jeg ikke selv har tatt abort. Jeg vil ikke begrense andre menneskers frihet og rettigheter, og de som vil det bør finne seg noen sunnere interesser Anonymkode: 540f7...507 Men du gjør jo det. Begrenser andre menneskers frihet og rettigheter, ved en så nonchalant holdning til hva Pride er. En lekket rapport viser at Imane Kelif er biologisk mann. Han vant Ol-gull i boksing for kvinner. Det samme gjaldt Lin-Yu fra Taiwan i en annen vektklasse. New York Times kan avsløre at kvinnelige utøvere de siste årene har tapt over 900 medaljer til biologiske menn som konkurrerer i kvinneklasser. Hva med biologiske kvinner sine rettigheter? Pride står jo for en slik urettferdighet også. Det handler på ingen måte bare om å være glad i den du vil
Anonym bruker Skrevet 3. juni #30 Skrevet 3. juni Lus skrev (1 time siden): Men du gjør jo det. Begrenser andre menneskers frihet og rettigheter, ved en så nonchalant holdning til hva Pride er. En lekket rapport viser at Imane Kelif er biologisk mann. Han vant Ol-gull i boksing for kvinner. Det samme gjaldt Lin-Yu fra Taiwan i en annen vektklasse. New York Times kan avsløre at kvinnelige utøvere de siste årene har tapt over 900 medaljer til biologiske menn som konkurrerer i kvinneklasser. Hva med biologiske kvinner sine rettigheter? Pride står jo for en slik urettferdighet også. Det handler på ingen måte bare om å være glad i den du vil Å godta og respektere at folk er trans, er ikke det samme som å si at det aldri vil komme etiske spørsmål, eller at det skapes et behov for å endre retningslinjer i sport eller på andre arenaer. Men det viktige er at man tar den diskusjonen og vurderingen fra et faglig standpunkt, i opplyste og rolige former, uten at man trenger å egge opp massen og eskalere hat. Anonymkode: eaf0c...e37
Anonym bruker Skrevet 3. juni #31 Skrevet 3. juni Lus skrev (1 time siden): Men du gjør jo det. Begrenser andre menneskers frihet og rettigheter, ved en så nonchalant holdning til hva Pride er. En lekket rapport viser at Imane Kelif er biologisk mann. Han vant Ol-gull i boksing for kvinner. Det samme gjaldt Lin-Yu fra Taiwan i en annen vektklasse. New York Times kan avsløre at kvinnelige utøvere de siste årene har tapt over 900 medaljer til biologiske menn som konkurrerer i kvinneklasser. Hva med biologiske kvinner sine rettigheter? Pride står jo for en slik urettferdighet også. Det handler på ingen måte bare om å være glad i den du vil Da kan man lage en tråd hvor man diskuterer det saklig da, ikke lage en tråd for å latterliggjøre. Anonymkode: 875a6...570
Anonym bruker Skrevet 3. juni #32 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (På 2.6.2025 den 15.48): Det er vel tydelig? Det er pride måned. Jeg vil feire de forskjellige identiteter som finnes. Personlig indentifiserer jeg meg som normal, hva identifiserer du deg som? Anonymkode: 62ed8...355 Helsiken så fjern du er. Normal er vel langt fra kan man nok si. Er det vits å legge ut sånt bare for å provosere? Anonymkode: b895f...a91
Anonym bruker Skrevet 3. juni #33 Skrevet 3. juni Lus skrev (1 time siden): Men du gjør jo det. Begrenser andre menneskers frihet og rettigheter, ved en så nonchalant holdning til hva Pride er. En lekket rapport viser at Imane Kelif er biologisk mann. Han vant Ol-gull i boksing for kvinner. Det samme gjaldt Lin-Yu fra Taiwan i en annen vektklasse. New York Times kan avsløre at kvinnelige utøvere de siste årene har tapt over 900 medaljer til biologiske menn som konkurrerer i kvinneklasser. Hva med biologiske kvinner sine rettigheter? Pride står jo for en slik urettferdighet også. Det handler på ingen måte bare om å være glad i den du vil Jeg er totalt uinteressert i sport, men jeg synes alt med sport har blitt vulgært uansett. Skihoppere skal være så tynne som mulig, og alt blir ekstremt. Folk trener i høyder. Ikke mye naturlig noe av det. Selv om Trump og Musk mener at det er et kjempeproblem med «transer» i idrett, så er det vel ikke det i virkeligheten. Om det virkelig blir det får man lage nye regler som ordner opp i det. Forøvrig finnes det kvinner som er født med veldig mannlige kropper, muskler og fysikk. Er ikke det urettferdig for de av oss som er født med tynn benbygning og lite muskler fra naturens side? Anonymkode: 540f7...507
Anonym bruker Skrevet 3. juni #34 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Helsiken så fjern du er. Normal er vel langt fra kan man nok si. Er det vits å legge ut sånt bare for å provosere? Anonymkode: b895f...a91 At tråden får stå er bare tragisk. Anonymkode: 875a6...570
Lus Skrevet 3. juni #35 Skrevet 3. juni Anonym bruker skrev (4 timer siden): At tråden får stå er bare tragisk. Anonymkode: 875a6...570 Jeg synes det er bra at den får stå. Den bryter ikke med noen regler, og det ville være synd og fjerne den, bare fordi du ikke liker det som står. Et bilde sier mer enn tusen ord, er det noe som heter. Jeg kan vel knapt nok huske å ha sett noe som tar Pride og transaktivistene bedre på kornet. Det er helt greit å kjempe for å fremme egne rettigheter, men å kamuflere dette som toleranse og inkludering er uærlig og hyklersk. Det er bare å lese gjennom denne tråden, så ser man hvor tolerante mange av Pride-tilhengerne egentlig er. Ganske rart, siden mangfold og inkudering liksom skal være selve bærebjelken i hele prosjektet.
Anonym bruker Skrevet 4. juni #36 Skrevet 4. juni Lus skrev (9 timer siden): Jeg synes det er bra at den får stå. Den bryter ikke med noen regler, og det ville være synd og fjerne den, bare fordi du ikke liker det som står. Et bilde sier mer enn tusen ord, er det noe som heter. Jeg kan vel knapt nok huske å ha sett noe som tar Pride og transaktivistene bedre på kornet. Det er helt greit å kjempe for å fremme egne rettigheter, men å kamuflere dette som toleranse og inkludering er uærlig og hyklersk. Det er bare å lese gjennom denne tråden, så ser man hvor tolerante mange av Pride-tilhengerne egentlig er. Ganske rart, siden mangfold og inkudering liksom skal være selve bærebjelken i hele prosjektet. Ja, er ikke det litt rart? Jeg inkluderer alt og alle selv. Jeg hater ingen som ikke gjør andre vondt, men det er jo litt paradoksalt at de som hevder de er mest for pride, er de som raskest er ute og dømmer de som ikke er så fan. Anonymkode: 0bcc0...679
Anonym bruker Skrevet 4. juni #37 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, er ikke det litt rart? Jeg inkluderer alt og alle selv. Jeg hater ingen som ikke gjør andre vondt, men det er jo litt paradoksalt at de som hevder de er mest for pride, er de som raskest er ute og dømmer de som ikke er så fan. Anonymkode: 0bcc0...679 Jeg dømmer de som er ute etter å være nedlatende og gjøre narr av, sånn som hovedinnlegget er. Anonymkode: 875a6...570
Anonym bruker Skrevet 4. juni #38 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg dømmer de som er ute etter å være nedlatende og gjøre narr av, sånn som hovedinnlegget er. Anonymkode: 875a6...570 Feil. Hovedinnlegget sier bare noe om meg. Det sier at jeg identifiserer meg som normal. Det og det åpner for at vi skal kunne prate om pride og hva vi identifiserer oss som. Jeg har ikke gjort narr av noen eller vært nedlatende mot noen. Men mange har gjort narr av meg og vært nedlatende mot meg. Det er flere som nå har skrevet at jeg ikke er normal, selv om jeg identifiserer meg som det. De har du ikke tatt til orde mot. Så den påstanden din at du dømmer de som er nedlatende og gjør narr av er bare piss. Anonymkode: 62ed8...355
MissSaigon Skrevet 4. juni #39 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Feil. Hovedinnlegget sier bare noe om meg. Det sier at jeg identifiserer meg som normal. Det og det åpner for at vi skal kunne prate om pride og hva vi identifiserer oss som. Jeg har ikke gjort narr av noen eller vært nedlatende mot noen. Men mange har gjort narr av meg og vært nedlatende mot meg. Det er flere som nå har skrevet at jeg ikke er normal, selv om jeg identifiserer meg som det. De har du ikke tatt til orde mot. Så den påstanden din at du dømmer de som er nedlatende og gjør narr av er bare piss. Anonymkode: 62ed8...355 Enten er du dum som ikke innser hvilke signaler du sender, eller så tror du at vi som leser det du skriver er dumme. Det er faktisk ett av to der. Hvor normal du er skal ikke jeg uttale meg om, men særlig smart eller empatisk fremstår du i hvert fall ikke.
Lus Skrevet 4. juni #40 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg dømmer de som er ute etter å være nedlatende og gjøre narr av, sånn som hovedinnlegget er. Anonymkode: 875a6...570 Så inkluderingen din strekker seg ikke så veldig langt med andre ord. Du inkluderer bare de som har nogenlunde sammenfallende syn med det du selv har. Så det mangfoldet du og dine meningsfeller snakker så mye om, hvor ble det av egentlig? Det forsvant kanskje under teppet av regnbueflagg, som pleier å dekke landet ved disse tider.
Anonym bruker Skrevet 4. juni #41 Skrevet 4. juni Lus skrev (1 minutt siden): Så inkluderingen din strekker seg ikke så veldig langt med andre ord. Du inkluderer bare de som har nogenlunde sammenfallende syn med det du selv har. Så det mangfoldet du og dine meningsfeller snakker så mye om, hvor ble det av egentlig? Det forsvant kanskje under teppet av regnbueflagg, som pleier å dekke landet ved disse tider. At du ikke forstår hva jeg skriver får du ta på egen kappe. Anonymkode: 875a6...570
Lus Skrevet 4. juni #42 Skrevet 4. juni MissSaigon skrev (5 minutter siden): Enten er du dum som ikke innser hvilke signaler du sender, eller så tror du at vi som leser det du skriver er dumme. Det er faktisk ett av to der. Hvor normal du er skal ikke jeg uttale meg om, men særlig smart eller empatisk fremstår du i hvert fall ikke. Men de unormale, de lite smarte, og de som mangler empati burde vel strengt tatt inkluderes de også, eller... Er ikke inkludering og "vær deg sjæl" hele hjørnesteinen i Pride-prosjektet da??
Lus Skrevet 4. juni #43 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): At du ikke forstår hva jeg skriver får du ta på egen kappe. Anonymkode: 875a6...570 Min ikke regnbuefargede kappe, i såfall😂
Anonym bruker Skrevet 4. juni #44 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Feil. Hovedinnlegget sier bare noe om meg. Det sier at jeg identifiserer meg som normal. Det og det åpner for at vi skal kunne prate om pride og hva vi identifiserer oss som. Jeg har ikke gjort narr av noen eller vært nedlatende mot noen. Men mange har gjort narr av meg og vært nedlatende mot meg. Det er flere som nå har skrevet at jeg ikke er normal, selv om jeg identifiserer meg som det. De har du ikke tatt til orde mot. Så den påstanden din at du dømmer de som er nedlatende og gjør narr av er bare piss. Anonymkode: 62ed8...355 Dette bare bekrefter inntrykket mitt om hvorfor du har laget tråden. Anonymkode: 875a6...570
Lus Skrevet 4. juni #45 Skrevet 4. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): At du ikke forstår hva jeg skriver får du ta på egen kappe. Anonymkode: 875a6...570 Og joda. Jeg forstår det helt utmerket. Jeg adresserer bare hykleriet i å fremstille seg som inkluderende, tolerant og for mangfold, når realiteten er det motsatte. Toleranse for andres meninger, er ikke bare noe du kan ikle deg når det måtte passe. Jeg er sikkert ikke mer tolerant en deg, men jeg later heller ikke som jeg er det.
Anonym bruker Skrevet 4. juni #46 Skrevet 4. juni Lus skrev (1 minutt siden): Og joda. Jeg forstår det helt utmerket. Jeg adresserer bare hykleriet i å fremstille seg som inkluderende, tolerant og for mangfold, når realiteten er det motsatte. Toleranse for andres meninger, er ikke bare noe du kan ikle deg når det måtte passe. Jeg er sikkert ikke mer tolerant en deg, men jeg later heller ikke som jeg er det. Igjen, du skjønner ingenting av det jeg skriver. Anonymkode: 875a6...570
MissSaigon Skrevet 4. juni #47 Skrevet 4. juni Lus skrev (24 minutter siden): Så inkluderingen din strekker seg ikke så veldig langt med andre ord. Du inkluderer bare de som har nogenlunde sammenfallende syn med det du selv har. Så det mangfoldet du og dine meningsfeller snakker så mye om, hvor ble det av egentlig? Det forsvant kanskje under teppet av regnbueflagg, som pleier å dekke landet ved disse tider. Lus skrev (21 minutter siden): Men de unormale, de lite smarte, og de som mangler empati burde vel strengt tatt inkluderes de også, eller... Er ikke inkludering og "vær deg sjæl" hele hjørnesteinen i Pride-prosjektet da?? Jeg tror ikke du helt skjønner hva du er med på å diskutere her? Å være inkluderende betyr ikke at man skal godta all slags oppførsel. Å være inkluderende betyr ikke at man skal være positive til rasister, voldsutøvere, kriminelle, homofobe og andre som oppfører seg dårlig mot andre. Å være inkluderende betyr at man viser respekt for andres legning, etnisitet og religion.
Lus Skrevet 4. juni #48 Skrevet 4. juni MissSaigon skrev (5 minutter siden): Jeg tror ikke du helt skjønner hva du er med på å diskutere her? Å være inkluderende betyr ikke at man skal godta all slags oppførsel. Å være inkluderende betyr ikke at man skal være positive til rasister, voldsutøvere, kriminelle, homofobe og andre som oppfører seg dårlig mot andre. Å være inkluderende betyr at man viser respekt for andres legning, etnisitet og religion. Du er jo ikke særlig inkluderende når du betegner kritikk av Pride på den måten du gjør. Man er altså benevnt som voldsutøver, rasist, kriminell og homofob, fordi man har et annet syn på saken en deg. Du møter deg selv i døra her. Og nei, det å være inkluderende begrenser seg ikke til kun legning, etnisitet og religion. Det er mange i denne tråden som oppfører seg dårlig mot HI. Ikke fordi hun har sagt eller gjort noe galt per definisjon, men fordi mange tillater seg en slik oppførsel når de er uenige med eller ikke liker innholdet. Driv nå for all del på, men ikke snakk om at dere er mer inkluderende, tolerante, eller for større mangfold enn resten av oss.
Anonym bruker Skrevet 4. juni #49 Skrevet 4. juni Lus skrev (32 minutter siden): Og joda. Jeg forstår det helt utmerket. Jeg adresserer bare hykleriet i å fremstille seg som inkluderende, tolerant og for mangfold, når realiteten er det motsatte. Toleranse for andres meninger, er ikke bare noe du kan ikle deg når det måtte passe. Jeg er sikkert ikke mer tolerant en deg, men jeg later heller ikke som jeg er det. Ingenting av dette har jeg ytret på noe som helst vis. Jeg har ikke kritisert noen for å ha andre meninger, jeg kritiserer at det opprettes en tråd for å latterliggjøre. Anonymkode: 875a6...570
MissSaigon Skrevet 4. juni #50 Skrevet 4. juni Lus skrev (16 minutter siden): Du er jo ikke særlig inkluderende når du betegner kritikk av Pride på den måten du gjør. Man er altså benevnt som voldsutøver, rasist, kriminell og homofob, fordi man har et annet syn på saken en deg. Du møter deg selv i døra her. Og nei, det å være inkluderende begrenser seg ikke til kun legning, etnisitet og religion. Det er mange i denne tråden som oppfører seg dårlig mot HI. Ikke fordi hun har sagt eller gjort noe galt per definisjon, men fordi mange tillater seg en slik oppførsel når de er uenige med eller ikke liker innholdet. Driv nå for all del på, men ikke snakk om at dere er mer inkluderende, tolerante, eller for større mangfold enn resten av oss. Hvor har jeg satt sammenheng mellom dem som er mot Pride og voldsutøver, rasist osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå