Gå til innhold

Å ta igjen på nabo drittunger som smeller dører og spiller med ball inne og går opp og ned trapper som elefanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å holde på med det samme her i hus. Men nytter ikke. Jeg har alltid tatt og prøvd å ta hensyn men etter å bo i samme hus med nabo ved siden  av i veggen i 6 år begynner smellinga i dørene som gjør at det rister her  å gi meg traumer🤣😭, i mitt rom rister det når drittungene slenger døra igjen.. dette er heller ikke små barn men store jenter på alder av 10-13 år.. som faktisk kan forstå det å ta hensyn.. jeg tror ikke at det nytter at jeg gjør samme ting tilbake da det ser ut som de gjør det 100% verre.. har både snakket med disse ungene og barnas mor før uten at det funker.. rett og slett naboer fra helvete. Og vi har til og med sendt nabo klage uten noe videre.. vi vurderer sterkt å flytte fordi det begynner å bli for mye.. jeg skrek engang via veggen at «hold for faens kjeft det bor folk her og!!» når ene ungen slengte døra og satt seg i trappa og begynte å gråte og denge/sparke til i veggen så du kunne høre det og… jeg håper sterkt om vi finner et ny leilighet at disse for igjen.. disse er noe av de verste naboene jeg har hvert borti.. og frekke er disse ungene også med folk og ler når noen går forbi dem. Noen mente jeg burde ringe politi om det er mye slenging i dør osv men er ikke det litt dramatisk eller?

Anonymkode: 03bdf...490

Skrevet

Du har min medfølelse.. Virker ikke som folk kan eller vil ta hensyn lenger. Hele oppgangen her smeller med dørene sine hver gang de går ut eller inn. Folkeskikk er blitt ett fremmedord.

Har ingen gode råd dessverre. 

Anonymkode: 96af9...667

Skrevet

Traumer, faktisk. 

Politiet kommer selvsagt ikke til å komme fordi naboene smeller med dører, og det er fint lite styret kan gjøre utover å oppfordre til å være mindre høylydte.

Det høres ganske spesielt ut å reagere med sinne om et barn over ti år gråter høyt i oppgangen. 

Mye mulig flytting er fornuftig. 

Anonymkode: 23c7b...2c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Traumer, faktisk. 

Politiet kommer selvsagt ikke til å komme fordi naboene smeller med dører, og det er fint lite styret kan gjøre utover å oppfordre til å være mindre høylydte.

Det høres ganske spesielt ut å reagere med sinne om et barn over ti år gråter høyt i oppgangen. 

Selvfølgelig så er det hi det er noe galt med :roll: Du aner tydeligvis ingenting om hvor ille det kan være. Mulig du er en av de fæle naboene som ingen orker,

Anonymkode: 45ab8...713

Skrevet

Sett på Prima Vera sin nabo sang eller litt death metal.

Anonymkode: babf0...2f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Traumer, faktisk. 

Du kunne fint flyttet inn her og da hadde du også gjort det samme jeg sverger.. 

når jeg ikke kan være oppe på rommet mitt pga veggen rister mye verre der opp så er det litt angst å få når man sitter der og hører at døra smeller flere ganger om dagen der jeg er overrasket at de har dør. Noe er er barn som gråter og et barn som gråter av sinne og denger til i veggen rett vedsiden av oss da trappa deres er rett mot våres vegg..

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Du har min medfølelse.. Virker ikke som folk kan eller vil ta hensyn lenger. Hele oppgangen her smeller med dørene sine hver gang de går ut eller inn. Folkeskikk er blitt ett fremmedord.

Har ingen gode råd dessverre. 

Anonymkode: 96af9...667

Dessverre..  jeg vet at man må tåle en del støy men hvor langt og hvor mye støy må man virkelig tåle når det er smelling av dør konstant av nabo ungene og trampe opp trappene som et par elefanter og noen ganger spiller med ball inne der det rister her også.. jeg skal ikke lyve har en lite barn også men hun får ikke lovt å leke med sånn ball her inne og heller tramper ikke mitt barn og denger og slenger i dører.. og hun er 6 år.. så jeg vet det er fult mulig å lære barna sine folkeskikk, men dette eksisterer vist ikke for alle🥲

Skrevet

Min medfølelse! Flytt! 

Anonymkode: a823e...975

Skrevet

Klart det går an å få barn til å endre oppførsel, men da må foreldrene være interessert i det. 

Det er de tydeligvis ikke her. Og det virker som om huset deres er veldig lytt også? 

Med mindre dere vil investere i lydisolering, tror jeg ikke det er noen annen løsning enn å flytte, nei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig så er det hi det er noe galt med :roll: Du aner tydeligvis ingenting om hvor ille det kan være. Mulig du er en av de fæle naboene som ingen orker,

Anonymkode: 45ab8...713

Hvorfor i alle dager skulle jeg være det? Og hvor lærte du debatteknikk?

Prøv igjen. Ballen, ikke mannen...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kunne fint flyttet inn her og da hadde du også gjort det samme jeg sverger.. 

når jeg ikke kan være oppe på rommet mitt pga veggen rister mye verre der opp så er det litt angst å få når man sitter der og hører at døra smeller flere ganger om dagen der jeg er overrasket at de har dør. Noe er er barn som gråter og et barn som gråter av sinne og denger til i veggen rett vedsiden av oss da trappa deres er rett mot våres vegg..

Sverg alt du vil. Et barn i alderen 10-13 som hikstegråt og utagerte i oppgangen, hadde jeg tatt en prat med og deretter vurdert om jeg skulle kontakte foresatte eller barnevernvakten. Om det var i trapp inne hos dem, ville jeg ringt på og hørt om det går bra. 

Det er fullt forståelig at du er irritert, lei, frustrert, sliten, sint m.m. over støyen du beskriver. Traumer er det imidlertid ikke. 

Fastholder at flytting nok er den beste tilnærmingen. Det er som sagt lite du kan regne med å få gjort her.

Skrevet

Sett musikken på full guffe lørdags morgen og forlat huset og bare la musikken spille i timesvis.

Anonymkode: 18be2...ab6

Skrevet

Ta opp bråket på lydbånd og spill av for naboene dine. Mulig de tenker at du ikke hører så mye lyd som det du faktisk gjør.

Anonymkode: 3a6d0...465

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...