Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg funderer på små-vaner, som jeg «bare må». Flere som har slikt?

Jeg klarer ikke være på toalettet uten å .. ja… gå på do 😜

Fikser ikke å spise ETT knekkebrød. Det må være to 🙄

Enn du? 

Skrevet

Massevis, men jeg er autist og antar det henger sammen med det. 

Plukker av hakkete kanter på toalettpapir og tørkepapir så det blir rett, googler alle nye mennesker jeg skal møte, kjører med gps selv om jeg kan veien godt...

Anonymkode: b0f27...e40

Skrevet

Kan ikke gå ut i gangen uten å kjenne på døra om den fremdeles er låst

Bruker alltid 3 ruter med tørk om gangen, uansett

Anonymkode: de680...471

Skrevet

Piller av skorper på sår. Igjen og igjen. Klarer ikke la være

Anonymkode: 43bde...696

Skrevet
oslofrk skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke være på toalettet uten å .. ja… gå på do 😜

Men hvorfor gå inn på toalettet om du ikke må på do?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kan ikke gå ut i gangen uten å kjenne på døra om den fremdeles er låst

Kjenner igjen denne :) 

Anonymkode: fe131...87a

Skrevet

- og nå måtte jeg gå og sjekke at ytterdøra var låst. Noe den selvfølgelig ikke var. Jeg er gift med en naiv mann som ikke skjønner at det faktisk finnes mennesker som kan gå inn i andres hus og f.eks. stjele lett tilgjengelige bilnøkler. 

Han er altså såpass naiv at han kan låse døra og reise bort, men unnlate å lukke soveromsvinduet på bakkeplan. "Jamen, jeg låste jo døra?!?" :murvegg:

Anonymkode: dbf58...5e7

Skrevet

Jeg slår på lyset på vei inn på vaskerommet selv om sola skinner og det overhode ikke trengs. Det er jo ikke noe jeg må, for så vidt, men vanen har satt seg og går på automatikk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Men hvorfor gå inn på toalettet om du ikke må på do?

Kjenner igjen denne :) 

Tja, kanskje for å hente en hårbørste. Q-tips. Lese på bruksanvisningen til hårfargemiddelet? 

Skrevet
Blop skrev (39 minutter siden):

Tja, kanskje for å hente en hårbørste. Q-tips. Lese på bruksanvisningen til hårfargemiddelet? 

«Svare, selv om det ikke er jeg som blir spurt.»

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo noe du bør jobbe med. 

Anonymkode: 9e8f7...519

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er sånn et diskusjonsforum fungerer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er jo noe du bør jobbe med. 

Anonymkode: 9e8f7...519

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er sånn et diskusjonsforum fungerer.

Heheh! :D Mange med akkurat denne…

Skrevet

Jeg føler jeg har litt OCD light. Kjenner meg litt igjen i noe av det over her. Går jeg inn på doen, må jeg plutselig tisse. Klorer også på skorper/sår. Jeg må legge fjernkontrollene til fjernsynet, blu ray - spilleren og anlegget riktig vei fint ved siden av hverandre. Drikker jeg av glass og kopp må jeg drikke fra samme plass på glasset og koppen igjen, kan ikke ha "leppemerke" flere plasser enn én plass😅

Skrevet
Elizabeth skrev (1 time siden):

Jeg føler jeg har litt OCD light. Kjenner meg litt igjen i noe av det over her. Går jeg inn på doen, må jeg plutselig tisse. Klorer også på skorper/sår. Jeg må legge fjernkontrollene til fjernsynet, blu ray - spilleren og anlegget riktig vei fint ved siden av hverandre. Drikker jeg av glass og kopp må jeg drikke fra samme plass på glasset og koppen igjen, kan ikke ha "leppemerke" flere plasser enn én plass😅

Så kult at du sier fjernsyn og ikke tv :)

Skrevet
prekæs skrev (15 minutter siden):

Så kult at du sier fjernsyn og ikke tv :)

Sier f.eks jumper også, ikke genser😊

Skrevet
Elizabeth skrev (7 minutter siden):

Sier f.eks jumper også, ikke genser😊

Sikker på at du ikke er en gammel dame :) Syns det er gøy at gamle ord blir brukt. Jeg sier fremdeles ransel og kjenner mennesker som sier omforladelse og ikke sorry eller unnskyld :) 

Skrevet
Elizabeth skrev (2 timer siden):

Det å drikke fra samme sted er dannelse, ikke OCD😆

Anonymkode: 7e7d4...72d

Skrevet
prekæs skrev (1 time siden):

Sikker på at du ikke er en gammel dame :) Syns det er gøy at gamle ord blir brukt. Jeg sier fremdeles ransel og kjenner mennesker som sier omforladelse og ikke sorry eller unnskyld :) 

Er ikke en gammel dame enda, er bare litt gammeldags. Jeg sier ransel jeg også😄 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det å drikke fra samme sted er dannelse, ikke OCD😆

Anonymkode: 7e7d4...72d

Ikke sant😄

Endret av Elizabeth
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvis du er på et diskusjonsforum og kun forventer svar fra den du siterer, da er du faktisk på feil plass. 

Skrevet

Jeg har ikke så mange må-ting, men jeg klarer ikke å overse skrivefeil selv om det er sms eller kun ment for mine øyne.

Jeg påstår ikke at jeg alltid skriver korrekt, men om jeg oppdager feil må jeg altså rette den. 

Skrevet
MissSaigon skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke så mange må-ting, men jeg klarer ikke å overse skrivefeil selv om det er sms eller kun ment for mine øyne.

Jeg påstår ikke at jeg alltid skriver korrekt, men om jeg oppdager feil må jeg altså rette den. 

Enig!

Skrevet
prekæs skrev (7 timer siden):

Evt er hun fra Stavangerområdet ☺️

Forøvrig- jeg må alltid avslutte alle måltider med noe søtt. Det gjelder også med brødmat, den siste skiven må ha syltetøy eller annet søtt på. Når jeg spiser godteri kan jeg ikke bare spise søtt eller salt, jeg må ha litt av hver smak. Ellers kan jeg like godt la være 🙈

Skrevet

Jeg har nylig gjennomgått OCD-behandling, så jeg er endelig fri for alle slags rutiner som er mer til plage enn til nytte. Eneste jeg ikke har klart å stoppe med er at jeg må knipse på dørhåndtak før jeg tar i dem. Det er kun fordi jeg er redd for å få støt av dem. Det er jo ganske uskyldig i forhold til hvilke tvangshandlinger jeg hadde før. 

Anonymkode: 02306...314

Skrevet

Akkurat det må å måtte gå på do når man er på en do, er jo en glimrende egenskap i mange tilfeller.  Jeg MÅ ikke gå på do om jeg er innom doen hjemme for å gjøre noe annet. Men er vi på tur, enten den er kort eller lang til fots eller med bil / buss, og jeg ser en do, så må jeg på do.  Jeg tror ikke det nødvendigvis er medfødt eller at det skyldes overdreven trang til rutiner (uansett årsak), men kanskje en erfaring som ligger langt baki der en plass.  Det er jo veldig praktisk å sørge for å gå på do når det er en do der, spesielt når man vet at det kan være lenge til neste. 

Jeg hadde ei venninne en gang som absolutt ikke hadde den egenskapen, og det var ganske slitsomt når vi var på tur - kort eller lang.  Vi stoppet en plass eller var innom en plass med do, og de fleste av oss andre gikk på do enten fordi vi måtte, eller fordi det var greit å benytte anledningen, men hun "måtte" ikke.  Og det gikk ikke an å gå på do om man ikke "måtte".  Og hva skjedde ikke så lenge etterpå? Jo, da måtte hun og da var det et skikkelig styr for å finne en do eller skikkelig sure miner når bussjåføren nektet så stoppe fordi vi f.eks hadde en ferje vi skulle nå eller vi andre ikke hadde lyst til å gå innom et kjøpesenter igjen. 

Anonymkode: c3d6d...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...