Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:13 #1 Skrevet søndag kl 11:13 Hjelp! Jeg har akkurat startet med dagslinser og jeg strever så med å få de til å slippe fingeren og bli sittende på øyet. Har du noen tips? Hva gjør jeg feil? Jeg har linsen på fingertuppen og holder den helt inn på øyet men når jeg tar fingeren bort så henger den enten fast på fingeren fortsatt eller så sitter den ikke slik den skal på øyet og faller ut når jeg blunker. Det tok 15 minutter å få på det ene øyet i dag. Anonymkode: d6730...f18
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:34 #2 Skrevet søndag kl 11:34 Øvelse, øvelse, øvelse. Da jeg nettopp hadde begynt med linser for mange år siden, hendte det at de spratt ut av øyet mitt, mens jeg gikk, helt uten at jeg gjorde noe. Det var fordi øyet mitt ikke var vant med å gå med linser og dermed ikke holdt disse på plass. Man må rett og slett venne seg selv til å ta de på, og venne øyet til å ha på linsene. Anonymkode: 50d9f...4de
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:36 #3 Skrevet søndag kl 11:36 Og vær glad du har dagslinser. Jeg hadde månedslinser og måtte ta ny månedslinse hvis den jeg hadde fått på meg, forsvant. Nå som jeg er vant med linser så er det helt fantastisk. Ser godt. Slipper dugg. Slipper å gråte av løk. Null problem å ta på eller av. Anonymkode: 50d9f...4de
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:46 #4 Skrevet søndag kl 11:46 Hvis du beveget øyeeplet forsiktig mens du holder linsen inntil så vil den ‘suge’ seg fast. Prøv det 👍🏼 Anonymkode: c91cf...7d4
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:56 #5 Skrevet søndag kl 11:56 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvis du beveget øyeeplet forsiktig mens du holder linsen inntil så vil den ‘suge’ seg fast. Prøv det 👍🏼 Anonymkode: c91cf...7d4 Takk, det skal jeg teste 😊 Anonymkode: d6730...f18
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:10 #6 Skrevet søndag kl 12:10 Pass på at linsen er helt våt og se litt frem og tilbake så den bare slipper seg på plass. Den skal jo "svømme" på øyets tårer, så det skal ikke være tørt mellom øyeeplet og linsen heller. Det er trening som må til, plutselig sitter teknikken. Anonymkode: d2eec...8ba
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:18 #7 Skrevet søndag kl 12:18 Pass på at linsen har så lite kontakt med fingeren som mulig. Altså flaten av linsen skal være borti en så liten flate av fingeren som mulig, da går den lett av. Sitter den på fingeren med for mye flatekontakt, går det dårlig. Anonymkode: 3e83a...025
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:36 #8 Skrevet søndag kl 12:36 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Pass på at linsen er helt våt og se litt frem og tilbake så den bare slipper seg på plass. Den skal jo "svømme" på øyets tårer, så det skal ikke være tørt mellom øyeeplet og linsen heller. Det er trening som må til, plutselig sitter teknikken. Anonymkode: d2eec...8ba Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Pass på at linsen har så lite kontakt med fingeren som mulig. Altså flaten av linsen skal være borti en så liten flate av fingeren som mulig, da går den lett av. Sitter den på fingeren med for mye flatekontakt, går det dårlig. Anonymkode: 3e83a...025 Aha! Her ser jeg at jeg har gjort litt feil. Takk, begge to. Anonymkode: d6730...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå