Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mann som mener at 0,5l sprit hver fredag og lørdag, altså 1 liter totalt er normalt å drikke. Er det det?Blir gjerne et par øl også….

Anonymkode: f112f...3d7

Skrevet

Det er subjektivt. Blir han full, hver fredag og lørdag vil jeg si det er over "det å kose seg" nivå. 

Anonymkode: ea9bf...6e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er subjektivt. Blir han full, hver fredag og lørdag vil jeg si det er over "det å kose seg" nivå. 

Ikke alltid man ser at han er påvirket, men i dag ser jeg det tydelig.Han blir sur når jeg nevner alkoholen….

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det er mye....

Men ta testen så ser du hva som anses som et skadelig inntak av alkohol.

https://avogtil.no/aot/drikkestatus/

Anonymkode: 44045...be2

Takk, skal se om jeg får til.

Han sier han blir sur når han må vente med å blande drink hvis foreks.ungdommen i huset er ute og må hentes om kvelden

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Han sier han blir sur når han må vente med å blande drink hvis foreks.ungdommen i huset er ute og må hentes om kvelden

Da er det jo noe som ikke stemmer. 

Skrevet

Det ble ikke et bra resultat nei…

Skrevet

Din mann viser alle tegn til å ha et alkoholavhengighetsproblem. Sliter med å vente med å drikke, blir sur om du snakker om mengdene han drikker, drikker mye når han drikker, hyppigheten av drikkingen.

Her er det bare én ting å gjøre - du må kreve at han søker profesjonell hjelp for sine alkoholproblemer, og han må slutte å drikke. 

Fortsetter du forholdet som før, så er du selv også sterkt medavhengig.

Dette er ikke greit med barn i hus! 

Still krav til ham: han må i profesjonell hjelp for sine alkoholproblemer og dere må i parterapi. Det er en grunn til at han drikker som han gjør, det er noe som ligger hos ham, men jeg antar at det også påvirker forholdet deres.

Anonymkode: 52578...929

Skrevet

1 liter sprit hver helg er mye. Og i tillegg noen øl.

Håper dere ikke har barn som lever i dette hver helg

Anonymkode: 8981a...ea4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Din mann viser alle tegn til å ha et alkoholavhengighetsproblem. Sliter med å vente med å drikke, blir sur om du snakker om mengdene han drikker, drikker mye når han drikker, hyppigheten av drikkingen.

Her er det bare én ting å gjøre - du må kreve at han søker profesjonell hjelp for sine alkoholproblemer, og han må slutte å drikke. 

Fortsetter du forholdet som før, så er du selv også sterkt medavhengig.

Dette er ikke greit med barn i hus! 

Still krav til ham: han må i profesjonell hjelp for sine alkoholproblemer og dere må i parterapi. Det er en grunn til at han drikker som han gjør, det er noe som ligger hos ham, men jeg antar at det også påvirker forholdet deres.

Anonymkode: 52578...929

Wow takk for et langt fint svar❤️

Han sier det er hans terapi og at han har kontroll. Jeg klarer ikke alltid se at han er beruset, men det er kanskje fordi han er vant til slike mengder? I går så og hørte jeg det da, han ble sur og sjanglet litt når han gikk å la seg.

Jeg har tatt det opp før med han, men han mener at i hans vennegjeng er dette helt innafor. Jeg drikker ikke selv, men synes at en flaske sprit i helga høres veldig mye ut.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

1 liter sprit hver helg er mye. Og i tillegg noen øl.

Håper dere ikke har barn som lever i dette hver helg

Det er mye ja.

Minste er lagt seg når han drikker.Største er som regelt ute eller på rommet(tenåring). Men jeg føler jeg beskytter dem med alt jeg har. Drikker ikke selv. Vet ikke hva jeg skal gjøre når han mener jeg overreagerer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Han sier det er hans terapi

Han selvmedisinerer seg og har et alkoholproblem.

Skrevet

Det er definitivt for mye for ofte. Det at du ikke alltid merker at han er påvirket er et varseltegn da en bygger opp høyre toleranse ettersom kroppen blir vant til mengdene. At han blir sur hvis han må drøye drikkingen noen timer er et annet varsel.

Anonymkode: a367f...431

Skrevet

Alkohol er gift for kroppen.  Terapi er ikke gift. Det er så mye som skurrer her, mannen har et alkoholproblem, det er hevet over enhver tvil. 

Anonymkode: 4a3f6...fc0

Skrevet

Et dårlig tegn er at han ikke bare kan la være en kveld, det tyder på avhengighet.

En person med et normalt sunt forhold til alkohol har ingen problemer med å la være en kveld.

Skrevet

Kom deg vekk før det er for sent. Det der kommer bare til å eskalere. Hvis du ønsker å bli så krev at han tar en PEth test og tar tak i problemene sine.

Anonymkode: 7e6f6...aa6

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Et dårlig tegn er at han ikke bare kan la være en kveld, det tyder på avhengighet.

En person med et normalt sunt forhold til alkohol har ingen problemer med å la være en kveld.

Eller 20. Hvis man har et normalt forhold til alkohol, skal man kunne ligge unna lenge. 

Anonymkode: 4a3f6...fc0

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Kom deg vekk før det er for sent. Det der kommer bare til å eskalere. Hvis du ønsker å bli så krev at han tar en PEth test og tar tak i problemene sine.

Anonymkode: 7e6f6...aa6

Føler jeg må google nå🫣Aldri hørt om. Han har vært slik siden vi ble kjent for mange år siden.Han drakk mer da, men skjerpet seg da vi ble sammen.

Skrevet

Han bør jo ta en utvidet blodprøve hos legen.

Har en svigerinne som drikker på den måten, eller rødvin da, ikke sprit, og hun hadde dårlige leverprøver.

Fikk beskjed av legen om å slutte helt med alkohol, der klarer hun ikke, men har kuttet ned litt.

Noe skal man jo dø av, men trist at man velger alkoholen synes jeg....

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Har en mann som mener at 0,5l sprit hver fredag og lørdag, altså 1 liter totalt er normalt å drikke. Er det det?Blir gjerne et par øl også….

Min var også slik, ble sur om jeg nevnte noe, ville ikke at han skulle drikke foran barna. Sa fra igjen, resultatet var at han ble møkksur og begynte å skjule det. Drakk like mye om ikke mer. Flasker og glass gjemt i skap og garasje.

Anonymkode: b990b...13f

Skrevet

Er det på fest er det ikke så mye. Sitter man derimot hjemme og slapper av er det veldig mye 

Anonymkode: 88ff7...062

Skrevet

Spør han om han kan droppe alkohol en hel helg. Om det er vanskelig for han burde det være en kjempeøyeåpner for dere begge. 

Anonymkode: 95106...6ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Hvis han er under 28 og bor på bygda: Ja

Ellers: Nei

Anonymkode: cfd65...091

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Drikker han det alene hver helg?!

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Wow takk for et langt fint svar❤️

Han sier det er hans terapi og at han har kontroll. Jeg klarer ikke alltid se at han er beruset, men det er kanskje fordi han er vant til slike mengder? I går så og hørte jeg det da, han ble sur og sjanglet litt når han gikk å la seg.

Jeg har tatt det opp før med han, men han mener at i hans vennegjeng er dette helt innafor. Jeg drikker ikke selv, men synes at en flaske sprit i helga høres veldig mye ut.

Hvis alkohol har blitt terapi, så er det på tide med ekte terapi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...