Gå til innhold

Du som er 100% alene med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere barn. Hvordan gjør du det når noen må på legevakten?  Innleggelse? Egentid?  Venninetid?  Finne en partner? Osv? Vurderer nemlig å flytte langt bort fra en psykopat 

Anonymkode: 576dc...688

Skrevet

Må ta med barna på det en skal på,har ikke egentid uten om på kveldene,  har ikke venninnetid alene ( de kan komme når barna er i seng). 
Bør jo ikke haste å finne en partner rett etter endt forhold, så det vil nok gå seg til. 

Ting pleier å ordne seg, bør ta dag for dag og ting for ting, og barna blir eldre!

Uansett bedre å komme seg bort fra usunt forhold, så ta det andre etterpå. 

Anonymkode: eea2a...540

Skrevet

Jeg er ikke alene med barn, men har en nabo som er det.

Min 16 åring sitter barnevakt der ganske jevnlig, sikkert en gang i uka i snitt. Ofte bare 2 timer en tirsdag ettermiddag så mammaen får løpt seg en tur og gått i butikken alene liksom.

Jeg har sagt at hun kan ringe meg om hun trenger akutt hjelp noen gang, da tenker jeg sykehus o.l. selvfølgelig, men det har aldri skjedd. Hun har med seg ungene sine dit hun skal, og hun har noen venninner på besøk etter sengetiden til barna noen ganger.

Anonymkode: cc24b...66a

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Flere barn. Hvordan gjør du det når noen må på legevakten?  Innleggelse? Egentid?  Venninetid?  Finne en partner? Osv? Vurderer nemlig å flytte langt bort fra en psykopat 

bruker alle hjelpemidler når barna er små - ta med de dit du skal, avtale overnatting med kompiser, naboer osv i krisesituasjon. Forventninger om venninetid, ny kjæreste og fritid kan du justere kraftig ned I EN PERIODE. Den gode nyheten er at det blir bedre når barna kan bli litt hjemme alene  ❤️ den mindre gode nyheten er at psykopat vil forbli psykopat uansett hvor DU bor … av egen erfaring, kan en sånn type lage mye stress gjennom skriftlig kommunikasjon, melde i barnevernet, ha tett dialog med barna på sosiale medier uten at du vet om det osv. 

Anonymkode: 36fc3...9de

Skrevet

Det er ingen heksekunst å ha unger alene, altså. Det har jeg vært i femten år. Senk skuldrene, vær organisert, du har de ungene du har og til tider må de være med når andre søsken skal følges opp, det er ikke noe stress. Men du kommer til å tryne hvis du allerede nå er opptatt av hvordan du skal få deg en ny mann.

Anonymkode: d22c8...14e

Skrevet

Har 4 barn i alderen 6 - 13. Far døde da yngste var 2 år

Hvordan gjør du det når noen må på legevakten? Tar alle ungene med, om ikke naboen eller en venninne kan passe de andre. De 2 eldste kan nå være alene hjemme, men ikke over natta

Innleggelse? Ikke vært aktuelt. Ingen av ungene har vært på sykehus, bortsett fra den dagen de ble født

Egentid? Når ungene sover :)

Venninetid? Sammen med ungene og venninners barn, og en og annen dag der ungene er på skolen og jeg har fri fra jobb

Finne en partner? Ikke aktuelt. Bruker ikke tid på det. Det får vente til barna er større og jeg her litt mer tid til overs. Bruker stort sett tiden på jobb, barna, aktiviteter, tar noen ekstraoppdrag fra universitetet (sensur etc. som jeg kan gjøre hjemmefra), hus og hjem, slappe litt av og søvn

Anonymkode: 666e3...f94

Skrevet

Jeg er 100% alene med mine tre. Forhold og dating har jeg bestemt meg for å vente med til ungene er voksne. Jeg har ikke tid til en partner, ei heller vil jeg at barna mine skal ha en stefar og potensielt stesøsken. Jeg konsentrerer meg fullt om barna og å gi de en best mulig oppvekst. 
Må en på legevakta må de to andre med. Er det snakk om innleggelse må jeg be familie om hjelp.

Venninner møter jeg med barn, eller de få gangene i året barna er en helg hos besteforeldre.

Egentid har jeg minimalt med. Siden jeg har et så avklart forhold til situasjonen min og tar aktive valg mtp dette går jeg ikke rundt å tenker på alt jeg går glipp av. Jeg vet at min tid kommer 😊 Det at jeg ikke ønsker å date eller finne ny partner før yngste er minst 16-17 synes mange er rart. Men  jeg ønsker ikke at mine barn skal få en stefar eller stesøsken. Jeg har sett så mange situasjoner der det fungerer dårlig. Ønsker ikke barna mine så vondt 😅

Anonymkode: fb6fa...8cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

1. Bruke familie, nettverket ditt eller naboer, evt ta med alle barna

2. Ikke vært aktuelt

3. Barnevakt eller familie

4. Lite dating. Fikk jeg en frikveld ville jeg tilbringe den med venninner, ikke sammen med en fremmed jeg ikke visste om kjemien ville stemme med når vi møttes.

Anonymkode: 02f60...8b7

Skrevet

Tusen takk for svar dere ❤️

Skrevet

Jeg har vært alene med mine siden jeg var gravid med den minste. I starten var det lite enetid, men nå er det mye bedre. Det skyldes jo at ungene er større og kan være litt alene. Det skyldes også at jeg er flinkere til å be om hjelp, ungene krever ikke så mye lenger. Jeg har også n betalt barnepike, det er gull verdt. 
Legevakt har begge blitt med de to gangene vi har vært der. 
Jentekvelder har jeg hatt jevnlig, jeg er flink til å invitere til meg. 
Det vanskeligste har tidligere vært all annen oppfølging med ungene, utviklingssamtaler, helsestasjon, leger osv. Alt har falt på meg og jeg har hatt mye dårlig samvittighet ovenfor jobben. Det har blitt bedre nå, både fordi jeg ikke bryr meg like mye, og fordi det er blitt mindre med årene. 
Uansett, heller 100% alene, enn delt med en der samarbeidet ikke funker. 

Anonymkode: 24457...408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...