Anonym bruker Skrevet søndag kl 13:55 #26 Skrevet søndag kl 13:55 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Kjøttdeig kan man fint lage selv. Jeg lager av rein og elg, og det er stort sett det vi spiser når vi har kjøttdeig. Noen ganger lager jeg kjøttdeig av rødt kjøtt. Kjøper kjøttet fra onkelen min som har bondegård. Rart å anta at at kjøttdeig er ferdigkjøpt rødt kjøtt Anonymkode: 1e56e...633 Hva er forskjellen på kjøtt du kverner selv og kjøtt noen andre har kvernet tenkte du? Anonymkode: f28ea...d27
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:00 #27 Skrevet søndag kl 14:00 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Elg og rein er jo også rødt kjøtt. Anonymkode: db86f...0e0 "Viltkjøtt er ikke klassifisert som rødt kjøtt" Er viltkjøtt sunnere enn rødt kjøtt? - Det medisinske fakultet Anonymkode: 1e56e...633
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:12 #28 Skrevet søndag kl 14:12 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Kjøttdeig kan man fint lage selv. Jeg lager av rein og elg, og det er stort sett det vi spiser når vi har kjøttdeig. Noen ganger lager jeg kjøttdeig av rødt kjøtt. Kjøper kjøttet fra onkelen min som har bondegård. Rart å anta at at kjøttdeig er ferdigkjøpt rødt kjøtt Anonymkode: 1e56e...633 Syns du det er rart at man antar at det er snakk om kjøpt kjøttdeig i en tråd som dette? Anonymkode: c56ba...d87
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:15 #29 Skrevet søndag kl 14:15 2 ganger i uka. Sommeren kanskje annenhver uke. Karbonadedeig da. Aldri kjøttdeig. Lager noen ganger deig selv med kjøtt fra lokalt slakteri. Men blitt sjeldnere med åra. Var flinkere til slikt da barna var små. Jeg er egentlig i overkant opptatt av hormoner i rødt kjøtt. Norge er ikke så ille på dette, men mye kjøtt er importert og ikke alltid like lett å se. Importland står på baksiden, på fremsiden kan det se ut som norske råvarer. Anonymkode: 272ff...b13
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:20 #30 Skrevet søndag kl 14:20 Kan bare anbefale å bytte ut noe av kjøttet eller drøye det med bønner og linser. Mange som synes det er like godt og det er langt sunnere enn kjøtt. Ha noen innslag av syrnet og fermentert mat for å passe på tarmfloraen. Da gjør man noen små grep som hjelper mye. Anonymkode: 768b6...a97
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:21 #31 Skrevet søndag kl 16:21 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan bare anbefale å bytte ut noe av kjøttet eller drøye det med bønner og linser. Mange som synes det er like godt og det er langt sunnere enn kjøtt. Ha noen innslag av syrnet og fermentert mat for å passe på tarmfloraen. Da gjør man noen små grep som hjelper mye. Anonymkode: 768b6...a97 Tror du ikke folk hadde byttet ut kjøttet eller drøyd det med bønner eller linser hvis de ønsket det? Anonymkode: 87ee4...eca
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:22 #32 Skrevet søndag kl 16:22 Ca. 2 ganger i uka. Spiser ketogen diett, så det er en del av det Anonymkode: bfbf2...c19
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:37 #33 Skrevet søndag kl 20:37 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ca. 2 ganger i uka. Spiser ketogen diett, så det er en del av det Anonymkode: bfbf2...c19 Det må ikke det. Spiser også keto, men har kanskje karbonadedeig hver annen uke, eller sjeldnere. Det jeg spiser av proteiner er for det meste rent kjøtt, kylling, egg og fisk. Anonymkode: 6b745...36b
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:47 #34 Skrevet søndag kl 20:47 1-3 ganger i uka, da medregnet kyllingkjøttdeig. Bruker kjøttdeig i ting som pizza, lasagne, kjøttsaus til pasta, taco osv. Anonymkode: 81583...140
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:51 #35 Skrevet søndag kl 20:51 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Kan bare anbefale å bytte ut noe av kjøttet eller drøye det med bønner og linser. Mange som synes det er like godt og det er langt sunnere enn kjøtt. Ha noen innslag av syrnet og fermentert mat for å passe på tarmfloraen. Da gjør man noen små grep som hjelper mye. Anonymkode: 768b6...a97 Foretrekker god mat, jeg da, og ikke bønner og linser. Det smaker høgg. Spiser mye helt kjøtt, fortrinnsvis svin og storfe, noe karbonadedeig, og noe ultraoprossesert som pølser o.l. 98 % rent norsk kjøtt. Anonymkode: 26e09...b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå