Anonym bruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Er det bare her det oppleves vanskelig om dagen? Sol til langt på kveld. Kuttet dagsoving i håp om at det skulle hjelpe, men det fungerte ikke. Det eneste som hjelper er tiden. Sitter i 2 timer og bare venter. Han må ha fysisk nærhet for å sovne. I dag gikk jeg ut for å se om det kunne hjelpe litt, og om ikke noe annet på mitt humør som var labert, men kom tilbake til en som hadde fått tak i et vannglass og tømt ut i sengen. Har forsøkt å holde han fast inntil meg for å vugge. Det hjalp da han var mindre og hadde gått i vranglås, men nå stritter han imot, og det blir helt feil metodikk. Han slår meg når jeg forsøker, og da blir det selvmotsigende å si at han ikke skal slå mens jeg skal ha lov til å holde fast. Jeg har forsøkt i et forsøk på å få han ut av hypermodus. Rolig musikk, bok og samme rutine hver kveld med kveldshygge på sengen har fungert tidligere, egentlig bestandig, men nå tar legging 1,5 time i gjennomsnitt, og jeg er mildt sagt lei. Vi har mørklagt rommet, har alltid tørr bleie og han legges på mett mage. Noen råd? Anonymkode: f249c...0e1
Anonym bruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Hvor gammel er han? Eneste trøsten jeg har er at det går over. Vi har ikke tatt kampen, jeg syns det er så trist om dagen skal avsluttes med gråt og utålmodighet. Så vi lå med alle barna til de sovnet så lenge det var nødvendig. Anonymkode: 43101...239
Anonym bruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Her kunne du med stor fordel tatt med alder og evt diagnose(r). Blir vanskelig å gi adekvate råd og tips uten den infoen. Anonymkode: 098f6...169
Anonym bruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai Hvor gammel er barnet? Det er ofte noen faser, men det er umulig å gi råd når man ikke vet om det er snakk om en unge på 10 mnd eller en på 4 år liksom. Regner med det ikke er en 9-åring siden du skriver du har kuttet ut dupp på dagen... Anonymkode: ef08c...dfd
Anonym bruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai Utsett leggetiden med 40 min. Mulig de ekstra minuttene med våkenhet og leking er nok for å gjøre han trøtt for kvelden. Anonymkode: 01a7e...6eb
Polly-Esther Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Det er veldig lenge siden jeg hadde så små, men jeg ville prøvd å utsette leggetiden. Han er kanskje ikke trøtt nok. Avhengig av alder ville jeg også forsøkt å ikke ta opp og holde, men heller sitte i eller utenfor rommet og snakke rolig og trøstende. Hvis han er helt liten, må du selvsagt ta ham opp.
Anonym bruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Regner med han er rundt 3 år -pluss/minus, siden dere har kuttet ut dagsoving. Samme styret med yngste her. Lydbok, white noise og masse tålmodighet 😅 Jeg masserte beina, mistenker det var litt voksesmerter, roet seg veldig med det. Bare prøv deg litt frem hva som roer han ned, det er forskjell fra barn og endrer seg underveis. Anonymkode: 85824...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå