Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 16 år mellom meg og mannen. Jeg merker at han er eldre enn meg.Jeg er 36 år og han da 52.

Jeg føler at vi ikke er der vi burde være. Jeg har lyst å gjøre ting, reise osv, han synes det er mest mas. Vi jobber ekstremt mye begge to og jeg kan forstå at han er sliten. Sexlivet er heller ikke noe å skryte av, og det savner jeg.Han sliter der og det er trist for begge.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg føler meg for ung til å ikke leve!Og ja, det er min egen»feil» at jeg er sammen med en med såpass stor aldersforskjell. 
Jeg er imot utroskap, men jeg kjenner jeg leker veldig med tanken på å gå til barndomskjæresten min og leve et liv med han.Vi er så like og jeg savner det vi hadde.Vi er eventyrlystne og liker at det skjer ting.

Føler meg ikke bra som skriver dette, men jeg føler jeg ble voksen for fort….

Anonymkode: 98feb...5f1

Skrevet

Du likte den gang da, det var derfor du valgte det liv du valgte og valgte vekk det liv du valgte vekk. Nå vil du ha i pose og sekk. Det er for øvrig massevis av 52-åringer som er sprekere enn mange 30-åringer, som er reiselystne og eventyrslystne. Det er et han-problem, ikke et aldersforskjellproblem. Selv om han sikkert er blitt mer slik med alderen. Men det er slik han er blitt, ikke slik alle 52-åringer blir. Det er sånn han er. Og det var godt den gang da. Det ga trygghet. Det gjør det fortsatt. Dere må finne en løsning sammen bare. Reise rolig i stedet for på vandretur inn i dypeste djungeln i Laos?

Anonymkode: b7c34...9f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Du likte den gang da, det var derfor du valgte det liv du valgte og valgte vekk det liv du valgte vekk. Nå vil du ha i pose og sekk. Det er for øvrig massevis av 52-åringer som er sprekere enn mange 30-åringer, som er reiselystne og eventyrslystne. Det er et han-problem, ikke et aldersforskjellproblem. Selv om han sikkert er blitt mer slik med alderen. Men det er slik han er blitt, ikke slik alle 52-åringer blir. Det er sånn han er. Og det var godt den gang da. Det ga trygghet. Det gjør det fortsatt. Dere må finne en løsning sammen bare. Reise rolig i stedet for på vandretur inn i dypeste djungeln i Laos?

Anonymkode: b7c34...9f9

Det er ikke snakk om i pose og sekk.Jeg har bare alltid valgt det andre mener jeg burde valgt og gjort.Jeg har tatt meg av andre sine barn også siden jeg var 18. Jeg velger alltid andres følelser før mine. Er vokst opp med skyldfølelse inn til margen og går til psykolog pga det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke snakk om i pose og sekk.Jeg har bare alltid valgt det andre mener jeg burde valgt og gjort.Jeg har tatt meg av andre sine barn også siden jeg var 18. Jeg velger alltid andres følelser før mine. Er vokst opp med skyldfølelse inn til margen og går til psykolog pga det.

Ansvarsfraskrivelse på høyt nivå. Det var DU som valgte å bli sammen med denne mannen. Og den gang hadde du nok mange gode argumenter for å velge nettopp ham.

Anonymkode: 4f0f5...559

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ansvarsfraskrivelse på høyt nivå. Det var DU som valgte å bli sammen med denne mannen. Og den gang hadde du nok mange gode argumenter for å velge nettopp ham.

Ok.Glad du ikke har vært gjennom det jeg har.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok.Glad du ikke har vært gjennom det jeg har.

Du vet ingenting om hva jeg har vært gjennom og ikke. Uansett hva du har vært gjennom så er du voksen nok til å ta ansvar for egne valg og handlinger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du vet ingenting om hva jeg har vært gjennom og ikke. Uansett hva du har vært gjennom så er du voksen nok til å ta ansvar for egne valg og handlinger.

Det vet jo ikke du heller.Enig om å være uenig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det vet jo ikke du heller.Enig om å være uenig.

Nei, men jeg var at man som 36-åring må stå til ansvar for egne valg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men da forstår du din egen rolle? Selv om du ikke møter veldig forståelse i det svaret, så er det helt riktig svar. DU må ta valget. Du må ta styringen i ditt eget liv. Skyld og ansvar er ikke det samme, selv om det ofte blandes sammen. 

Så hva? Du valgte feil, du tok et valg som kanskje skyldes din fortid. Ok? Vi gjør alle feil, det er sånn du lærer. Du kan enten fortsette som før, skylde på alle andre. Eller du kan ta kontrollen tilbake og ta valg som er på dine premisser. Du må rett og slett velge hva du bryr deg om. Du må til og med kanskje ta det vanskelige steget og bry deg om deg selv. 

Anonymkode: ddbcd...b5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...