Gå til innhold

Om mannen din fant ut at han var far til et barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort? Om plutselig mannen din fikk en mystisk  melding eller om at han er far til et lite barn og det hadde endt med å være sant men at han ikke viste om det? Kunne du foresatt være i et forhold med han eller hadde du gjort det slutt?

Anonymkode: 52e63...806

Skrevet

Kom an på barnets alder. Om barnet ble unnfanget før vi ble sammen så ville jeg fortsatt forholdet. Om barnet ble unnfanget ens vi var sammen ville det vært kroken på døra for min del

Anonymkode: df70f...baf

Skrevet

Det hadde ikke spilt noen rolle mtp forholdet vårt. Jeg hadde forventet at han tok ansvar for barnet. 

Anonymkode: b98d1...92a

Skrevet

Med tanke på hvor viktig tillit og åpenhet er i vårt forhold, hadde det vært kroken på døren for min del. Ikke barnet i seg selv, men at det betydde at han hadde vært utro og skjult utroskapen i tillegg. Jeg kunne muligens ha klart å tilgi og fortsette med forholdet dersom han én gang hadde vært så full at han gikk over grensen, men fortalte meg om det etterpå, angret veldig osv., men ikke om det ble holdt skjult. 

Anonymkode: ad287...fed

Skrevet

Avhenger av litt flere forhold. 

Ble barnet produsert mens dere var i et forhold = slutt. Hvis ikke = bli

Tar han ansvar for barnet? Hvis ja = bli, hvis nei = slutt. 

Anonymkode: 38554...c88

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det hadde ikke spilt noen rolle mtp forholdet vårt. Jeg hadde forventet at han tok ansvar for barnet. 

Anonymkode: b98d1...92a

Dette.

Anonymkode: 1d071...9ac

Skrevet

Nå har jeg vært sammen med mannen min i snart 30 år, så om han plutselig fikk vite om et lite barn hadde det vært et bevis på utroskap.

Hadde nok blitt kroken på døra.

Anonymkode: 544ef...364

Skrevet

Hadde han oppdaget et lite barn, ville jeg blitt svært overrasket og regelrett sjokkert. 

Hadde barnet derimot vært voksen, og et resultat av en ungdomsflørt, så kunne det ikke brydd meg mindre, men det hadde jo vært hyggelig å bli kjent med vedkommende. 

Anonymkode: 3f130...e48

Skrevet

Det er mye annet som er vesentlig i dette for å kunne vurdere om man ville gått eller ikke.

Om mannen ikke ville ta ansvar for barnet han er far til og ha samvær og betale for det, da hadde det blitt slutt uansett om barnet var unnfanget før eller etter vi ble sammen!

Når barnet ble unnfanget og omstendighetene rundt det, eller hvordan vårt forhold var på tiden når han ev. var utro og hvordan det har vært etterpå ville også spilt inn.

Jeg tror egentlig ikke man kan vite helt sikkert hvordan man reagerer i en slik situasjon før man faktisk er i den. Livserfaring har lært meg at av og til er det verdt for å jobbe mer for noe enn man opprinnelig trodde, og også at man kanskje kan finne rom for mer i hjertet enn man tidligere trodde man kunne. 

Anonymkode: 39878...b92

Skrevet

Det hadde ikke hatt noen betydning for forholdet vårt. Jeg hadde forventet at han var ansvarlig og involverte seg i barnets liv, og var far for dette på mest mulig lik linje som for de barna vi har sammen. 

Anonymkode: b7060...d0d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hadde ikke hatt noen betydning for forholdet vårt. Jeg hadde forventet at han var ansvarlig og involverte seg i barnets liv, og var far for dette på mest mulig lik linje som for de barna vi har sammen. 

Anonymkode: b7060...d0d

enig

Anonymkode: dba58...f49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...