Anonym bruker Skrevet fredag kl 20:15 #1 Skrevet fredag kl 20:15 Har det alltid vært slik? Jeg er best skriftlig. Det har kommet litt med årene. Anonymkode: 39c47...8ab
Anonym bruker Skrevet fredag kl 20:40 #2 Skrevet fredag kl 20:40 Jeg var det, mye fordi jeg alltid har lest mye og da får man et stort ordforråd etterhvert og ser om en setning er god eller dårlig. Men så hadde jeg et hjerneslag, og har liksom startet på null igjen. Sliter ofte med å finne ord, og har måttet jobbe mye med dette. Folk som ikke kjenner meg merker det ikke i dag, men jeg merker stor forskjell. Særlig på det at jeg ikke er så kjapp i replikken og må lete etter ord. Anonymkode: 40d3a...c76
Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:05 #3 Skrevet fredag kl 21:05 Er veldig dårlig til å uttrykke meg skriftlig. Men er rå muntlig, da ramler det bare ut. Det er fordi jeg har ADD. Best på å prate. Anonymkode: 37423...d08
Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:26 #4 Skrevet fredag kl 21:26 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Er veldig dårlig til å uttrykke meg skriftlig. Men er rå muntlig, da ramler det bare ut. Det er fordi jeg har ADD. Best på å prate. Anonymkode: 37423...d08 Skulle ønske jeg også var slik. Alt er litt lettere når ordene glir. Hi Anonymkode: 39c47...8ab
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 05:32 #5 Skrevet lørdag kl 05:32 Tror jeg er midt på treet både muntlig og skriftlig. Bærer nok preg av å vokse opp i en arbeiderfamilie, er den eneste med høyere utdannelse, men jeg gjorde det bra på skolen. Tar jeg meg bryet, kan jeg uttrykke meg bra skriftlig. Anonymkode: ef3d1...6d0
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 05:45 #6 Skrevet lørdag kl 05:45 Ja, jeg uttrykker meg godt, både skriftlig og muntlig. Jeg lever tross alt av det. Anonymkode: 4d519...ec5
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 06:57 #8 Skrevet lørdag kl 06:57 Ganske. Bedre skriftlig enn muntlig. Antar det "alltid" har vært slik. Jeg har toppkarakterer i alle språkfag fra ungdomsskole og videregående, samt en tendens til å komme unna med manglende pensumlesing på høyere utdanning. Kommer langt med å beherske et noenlunde akademiskklingende språk. Anonymkode: aba9f...22c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:04 #9 Skrevet lørdag kl 08:04 Ja, i hvert fall skriftlig. Da har jeg mulighet til å tenke meg om, redigere litt og rette opp i eventuelle feil. Min eneste utfordring er at jeg kan bli noe ordrik, men jeg klarer også å være kort og konsis når jeg må. Muntlig pleier det å gå bra, men i motsetning til hun over som også har adhd, synes jeg dette slår negativt ut ved at det kan ramle ut litt for mye og med for dårlig sammenheng. Jeg kan foreksempel bli distrahert av egne tanker midt i en setning og brått skifte tema. Anonymkode: 5716d...b3c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:17 #10 Skrevet lørdag kl 08:17 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, i hvert fall skriftlig. Da har jeg mulighet til å tenke meg om, redigere litt og rette opp i eventuelle feil. Min eneste utfordring er at jeg kan bli noe ordrik, men jeg klarer også å være kort og konsis når jeg må. Muntlig pleier det å gå bra, men i motsetning til hun over som også har adhd, synes jeg dette slår negativt ut ved at det kan ramle ut litt for mye og med for dårlig sammenheng. Jeg kan foreksempel bli distrahert av egne tanker midt i en setning og brått skifte tema. Anonymkode: 5716d...b3c Uttrykker meg egentlig svært godt både muntlig og skriftlig, men kan være slik selv noen ganger. Anonymkode: 56a64...ccb
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:19 #11 Skrevet lørdag kl 08:19 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Uttrykker meg egentlig svært godt både muntlig og skriftlig, men kan være slik selv noen ganger. Anonymkode: 56a64...ccb Hadde du gode karakterer i språkfag på skolen? Anonymkode: 39c47...8ab
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 09:34 #12 Skrevet lørdag kl 09:34 Ja, til skriftlig. Hm, til muntlig. Jeg er veldig god til å uttrykke meg muntlig når jeg har ro rundt meg til å tenke litt også, ikke bare snakke. Men når jeg blir småstressa har jeg noen ganger tendenser til å snakke fortere enn hjernen klarer å henge med.... og det blir litt kaos av og til. Har blitt litt bedre etter hvert som jeg har lært meg å koble munnen og hjernen på en bedre måte. Anonymkode: dba94...2ca
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 10:02 #13 Skrevet lørdag kl 10:02 Ja, jeg er god til å uttrykke meg både skriftlig og muntlig. Anonymkode: 87f22...62d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:39 #14 Skrevet søndag kl 08:39 Anonym bruker skrev (På 31.5.2025 den 10.17): Uttrykker meg egentlig svært godt både muntlig og skriftlig, men kan være slik selv noen ganger. Anonymkode: 56a64...ccb ... og hvis jeg blir veldig sjokkert og satt ut av noe som sies, så kan jeg stotre og bruke tid på å klare å formulere noen argumenter Anonymkode: 56a64...ccb
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:15 #15 Skrevet søndag kl 11:15 Ja, det er jobben min. Anonymkode: 99d96...e1a
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:23 #16 Skrevet søndag kl 11:23 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er jobben min. Anonymkode: 99d96...e1a Det er det nok for svært mange av de som har svart. Det er likevel ikke uvanlig å kunne ha dårligere dager eller bli stumme/ perplekse av noe uventet. Det betyr ikke at de ikke er svært dyktige i jobben sin. . Anonymkode: 56a64...ccb
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:54 #17 Skrevet søndag kl 11:54 Anonym bruker skrev (På 31.5.2025 den 10.19): Hadde du gode karakterer i språkfag på skolen? Anonymkode: 39c47...8ab Ja, delvis på ungdomsskolen. Og kunne kanskje ha hatt det på VGS, men interessen min var nok i større grad samfunnsfag, mennesker, formidling og budskap, enn språkfag. Skrev tidlig godt, og sammen med en elev i en annen klasse, så ble jeg på barneskolen sendt inn i andre klasser for å lese opp en stil jeg hadde skrevet. Fikk dessuten toppkarakter i bl.a. samfunnsfag på ungdomsskolen fordi jeg var god til å debattere faget og formidle gjennom presentasjoner. På VGS fikk jeg 5 i engelsk og norsk (3 på norskeksamen fordi jeg og halve kullet det året misforsto oppgaven), og 5 på muntlig eksamen i norsk. Siste år på VGS ble jeg etter noen måneder spurt av franskæreren om jeg hadde hatt 6 i fransk på min forrige skole, for han var så imponert. Jeg hadde flyttet til en storby for å ta siste året på en alternativ skole, men droppet ut det året og jobbet, og startet på VG3 året etter isteden. Men ikke mange måneder etter det igjen var jeg skolelei og la ned svært lite innsats. Det ble dermed en 4- er i faget til slutt. På franskeksamen sovnet jeg på pulten, og ble vekket en time før innleveringsfrist av eksamensvakten, det ble dermed bare en 2' er på den. Anonymkode: 56a64...ccb
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:21 #18 Skrevet søndag kl 14:21 Ja. Jeg vil si at kommunikasjon er en av mine sterke sider. Jeg jobber med dette, utvikling av systemer og formidling av kunnskap rundt dette. Fått opplæringsansvar der jeg jobber fordi tilbakemeldingene er at jeg kommuniserer godt når det gjelder formidling av fag og kunnskap. Mange i min jobb deler kunnskap på et litt for avansert sett. Jeg evner å senke nivået og bruker ord og vendinger alle forstår. Jeg liker å holde kurs og se mennesker lære og utvikler seg. Anonymkode: c787f...c08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå