Anonym bruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Erna Solberg mener nå at alle over 50 skal opp av sofaen, trene og ned i vekt. Dette kommer fra den største dama i Norge. Som aldri har sittet på en sykkel. Anonymkode: 47517...7bf
Anonym bruker Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Erna Solberg mener nå at alle over 50 skal opp av sofaen, trene og ned i vekt. Dette kommer fra den største dama i Norge. Som aldri har sittet på en sykkel. Anonymkode: 47517...7bf Hadde du orket å lese artikkelen, så hadde du visst at du tar feil. For et flaut shameinnlegg hi. Anonymkode: e074c...bfe
Anonym bruker Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Link? Anonymkode: 29932...e57 https://www.vg.no/helse/i/Avy8lq/erna-solberg-om-slankesproeyte-og-groenn-resept?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row10_pos1&utm_medium=dre-68396bd680595692d5616424 Anonymkode: e074c...bfe
Anonym bruker Skrevet 30. mai #5 Skrevet 30. mai https://www.vg.no/helse/i/Avy8lq/erna-solberg-om-slankesproeyte-og-groenn-resept Jeg pleier avstå fra å lese VG, da språket ofte er så dårlig. I denne artikkelen stoppet jeg faktisk opp og lurte hvem har skrevet så bra. Det var Karin Muri, så hun skal jeg jammen lese mer av! 🙌🏻 Anonymkode: d5649...73f
Anonym bruker Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai Les gjerne artikkelen, mulig du blir flau over deg selv når du har gjort det. Anonymkode: 8cc22...a55
Anonym bruker Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai Jeg vil si at overvekt ikke er Ernas største problem. Hennes største problem er politikken og verdiene hennes. At hun blant annet mener at de som aldri har vært sykemeldt er flinke og at vi bør være som dem, som om det er noe man kan velge. Og lite empati for dem med lav inntekt også. Når det er sagt vitner det om dårlige valg og dårlig selvdisiplin at hun har latt seg bli så overvektig og fortsatt å være det. Lett å se at Jonas tar mye bedre valg. For ja, det handler ikke bare om gener og hormoner. Min mor og alle kvinnene i familien min er svært overvektige, og jeg er på mange måter lik dem. Jeg er eplefasong (legger på meg i mageregionen) og har PCOS. Men jeg veier bare 57 kg, og er 165 cm høy. Fordi jeg gang på gang (hver dag) tar det valget. Eller de valgene, for det er mange valg, og det krever en del. Jeg spiser mindre enn andre, jeg spiser svært sunt, jeg trener styrke to ganger i uka og går mye. Jeg har hatt perioder der vekta har pekt oppover: under corona med hjemmekontor og snacks hjemme og alvorlig sykdom i nær familie var det opp 10 kg. Men jeg kjempet meg ned igjen etterpå. For akkurat som med et godt forhold er det noe man må jobbe for. Man må kontinuerlig velge det, å være sunn, holde vekta nede, og å trene. Anonymkode: c99b6...d2f
prekæs Skrevet 30. mai #8 Skrevet 30. mai Hun er jo inne på noe da og visste forhåpentligvis at det ville bli x antall retarder i kommentarfeltene.
Anonym bruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg vil si at overvekt ikke er Ernas største problem. Hennes største problem er politikken og verdiene hennes. At hun blant annet mener at de som aldri har vært sykemeldt er flinke og at vi bør være som dem, som om det er noe man kan velge. Og lite empati for dem med lav inntekt også. Er det galt å mene at sjelden sykemelding er bra? Det handler om å ha flaks, ja, men også om å være pliktoppfyllende, om å bite tennene sammen, og om livsstil som holder deg frisk og i form. Og, som jeg sa, om flaks og tilfeldigheter. Er du syk så er du syk, da holder du deg hjemme i de fleste tilfeller. Det er mye vi selv kan gjøre for å ha flaks og tilfeldigheter på vår side. Hvis alle gjorde det de kunne for å holde seg friske og raske, og bare virkelig syke var sykemeldte, da ville sykefravær aldri blitt diskutert. Det er ikke de sykes skyld at sykefraværet i Norge er stort, det er de "småsyke", sutrekoppene som synes synd på seg selv. Det finnes noen av dem, alle kjenner noen. Vi er alle av og til i denne kategorien, noen oftere enn andre. Det er et samfunnsproblem som vi kan gjøre noe med. Det er en holdning, ikke en sykdom. Den siste påstanden din må være løgn, med mindre du viser til en link hvor Solberg sier at mennesker med lav inntekt fortjener lav empati. Det tror jeg aldri du finner. Anonymkode: b967b...24d
Anonym bruker Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Er det galt å mene at sjelden sykemelding er bra? Det handler om å ha flaks, ja, men også om å være pliktoppfyllende, om å bite tennene sammen, og om livsstil som holder deg frisk og i form. Og, som jeg sa, om flaks og tilfeldigheter. Er du syk så er du syk, da holder du deg hjemme i de fleste tilfeller. Det er mye vi selv kan gjøre for å ha flaks og tilfeldigheter på vår side. Hvis alle gjorde det de kunne for å holde seg friske og raske, og bare virkelig syke var sykemeldte, da ville sykefravær aldri blitt diskutert. Det er ikke de sykes skyld at sykefraværet i Norge er stort, det er de "småsyke", sutrekoppene som synes synd på seg selv. Det finnes noen av dem, alle kjenner noen. Vi er alle av og til i denne kategorien, noen oftere enn andre. Det er et samfunnsproblem som vi kan gjøre noe med. Det er en holdning, ikke en sykdom. Den siste påstanden din må være løgn, med mindre du viser til en link hvor Solberg sier at mennesker med lav inntekt fortjener lav empati. Det tror jeg aldri du finner. Anonymkode: b967b...24d Du tror at det kun er det man sier med rene ord som teller? Hun har selvsagt ikke sagt direkte at hun har lav empati med noen, det er summen av handlinger og utsagn som viser det. Noen ganger blir jeg litt matt over hvor kunnskapsløse enkelte fremstår. Anonymkode: 86cd5...3d8
Admin Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai Tråden er ryddet for avsporinger og latterliggjøring. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå