Gå til innhold

Hvor lang tid over dato tenker du det er greit å spise yoghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis den lukter og smaker ok? Når tenker du æsj, den er for gammel og kaster den?

Anonymkode: 09b2c...034

Skrevet

Yoghurt er vel "best før", ikke "siste forbruks dag"?
Så lenge den lukter og smaker greit hadde jeg ikke hatt noe problem med det

Anonymkode: ea27e...f94

Skrevet

Yoghurt er surt og står seg uåpnet i 1-2 uker etter. Men lukt og smak bør jo vurderes 

Anonymkode: c4b0b...3ca

Skrevet

Mine foreldre har Biola som er flere uker over dato, den smaker litt surere, men kan fint drikkes. Jeg tenker at du bare kan se på den om det er mugg på den eller den har skilt seg. Hvis ikke er det bare å lukte og smake.

Syrnede og fernenterte ting er jo ofte bare bedre etter dato. 

Anonymkode: ac447...fd0

Skrevet

Når den er muggen, kaster jeg den. Men ellers går det greit. Lukt og smak! 

Anonymkode: e8995...76b

Skrevet

Min mann spiste en yoghurt som gikk ut på dato 11.04, smakte helt fint sa hun

Skrevet
Daquiry skrev (Akkurat nå):

Min mann spiste en yoghurt som gikk ut på dato 11.04, smakte helt fint sa hun

:D 

Heter mannen din Tine eller Synnøve?

Skrevet

Til den er dårlig. 

Dårlig yoghurt smaker skikkelig ille, ikke til å ta feil av. 

Anonymkode: 02faf...084

Skrevet

Jeg kan til nød spise når den har gått 1 dag overtiden

Anonymkode: c2bd5...710

Skrevet

Spiser de til ca 1 uke over dato, samme med biola og rømme.

Anonymkode: ee994...763

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis den lukter og smaker ok? Når tenker du æsj, den er for gammel og kaster den?

Til cirka en uke over datoen, etter det er jeg skeptisk. 

Anonymkode: 27cc1...df6

Skrevet

Så lenge lukt og smak er ok så spiller ikke dato noen rolle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg kan til nød spise når den har gått 1 dag overtiden

Hysterisk. 

Yoghurt, fløte, rømme, osv., samt melk, forutsatt riktig oppbevaring, er akkurat like godt  til langt, langt over "best før"-dato. 

Anonymkode: f0708...984

Skrevet

Jeg ser ikke på datoen, men at den ikke er myglet. Har spist youghurt som har gått ut på dato for 10 mnd siden, null problem. 

Anonymkode: efd57...fe8

Skrevet

Det fine med meieriprodukter, er at de kan spises lenge etter ta datoen går ut.  Så lenge de ikke har mugnet er det ikke farlig å spise / drikke meieriprodukter.  Den utvikler ikke farlige bakterier.  Det dumme for min del, er at jeg ikke klarer å drikke utgått melk, etter en opplevelse jeg hadde som barn.  Men jeg kan bruke den i mat som varmes så lenge den ser fin ut og ikke lukter vondt. 

Anonymkode: 513ac...cb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det fine med meieriprodukter, er at de kan spises lenge etter ta datoen går ut.  Så lenge de ikke har mugnet er det ikke farlig å spise / drikke meieriprodukter.  Den utvikler ikke farlige bakterier.  Det dumme for min del, er at jeg ikke klarer å drikke utgått melk, etter en opplevelse jeg hadde som barn.  Men jeg kan bruke den i mat som varmes så lenge den ser fin ut og ikke lukter vondt. 

Anonymkode: 513ac...cb7

Jeg spiste fløtemysost i skiver her om dagen, kikket ikke på datoen før den var nesten spist opp, den gikk ut i juli 2024. Fikk litt sjokk, men jeg merket ingenting galt med den i det hele tatt. Luktet helt normalt, ingen usmak, det eneste var at den kanskje hadde tapt litt smak. Hadde jeg sett på datoen først, så hadde jeg mest sannsynlig kastet den uten å åpne den engang.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser ikke på datoen, men at den ikke er myglet. Har spist youghurt som har gått ut på dato for 10 mnd siden, null problem. 

Smakte den som normalt?

Da skal jeg teste yoghurten her, den gikk ut i begynnelsen av mars.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Dårlig yoghurt smaker skikkelig ille, ikke til å ta feil av. 

Anonymkode: 02faf...084

Da stoler jeg på deg 😁

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hysterisk. 

Yoghurt, fløte, rømme, osv., samt melk, forutsatt riktig oppbevaring, er akkurat like godt  til langt, langt over "best før"-dato. 

Hvem er du til å kalle andre hysterisk?

Jeg er ikke den du siterer. Jeg kan gå lenge over datoen når luktesansen min virker, men den er tidvis ute av spill etter covid, og det er en sorg. Det siste jeg ønsker da er å måtte minne meg selv på det, og da går jeg også etter datoen.

Noen av dere er så glad i å hetse og håne andre, at dere glemmer hvor utrolig stusslig det ser ut. Men det gjør det. Bedre å være hysterisk enn å være slem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er ikke den du siterer. Jeg kan gå lenge over datoen når luktesansen min virker, men den er tidvis ute av spill etter covid, og det er en sorg. Det siste jeg ønsker da er å måtte minne meg selv på det, og da går jeg også etter datoen.

Noen av dere er så glad i å hetse og håne andre, at dere glemmer hvor utrolig stusslig det ser ut. Men det gjør det. Bedre å være hysterisk enn å være slem.

Jeg er ikke slem, jeg bruker i grunnen bare en smule sunn fornuft, eller godt gammeldags bondevett. Trenger ikke luktesans for å bruke meieriprodukter som er over såkalt "best før". 

Jeg er dessuten tilhenger av å kommunisere enkelt, rett fram og tydelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke slem, jeg bruker i grunnen bare en smule sunn fornuft, eller godt gammeldags bondevett. Trenger ikke luktesans for å bruke meieriprodukter som er over såkalt "best før". 

Jeg er dessuten tilhenger av å kommunisere enkelt, rett fram og tydelig. 

Hadde du brukt sunn fornuft så hadde du visst om muligheten for å tie stille. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Smakte den som normalt?

Da skal jeg teste yoghurten her, den gikk ut i begynnelsen av mars.

Hi

Merket ingenting på smaken. 

Skrevet

Jeg spiste akkurat yoghurt med dato i begynnelsen av april. Den både luktet, smakte og så helt normal ut😀

Anonymkode: dadb5...1d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hysterisk er faktisk verre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hysterisk. 

Ja det er hysterisk det  vet jeg og at det ligger i hodet mitt men jeg klarer ikke å spise yoghurt som har gått mer enn 1 dag over tiden (og helst ikke det heller) melk klarer jeg ikke å bruker selv om det er en dag før utløp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...