Gå til innhold

Tok ufrivillig min datter og venninnen på fersken i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I å ha sex... 

Jeg banket på døren for å si at frokosten var klar, men var nok litt for rask med å åpne døren, i tillegg at de to var ganske opptatt med å tilfredsstille hverandre... De er bare 12 og 13 år gamle. 

Jeg satt meg rolig ned og sa til dem at dette er noe de bør vente med til de blir eldre. Men de sa at dette har de gjort dette mange ganger før. Det er altså kyssing, tafsing, oralsex og onani det er snakk om. De var overraskende åpen med meg hva de gjorde. Det har ikke vært noen gutter eller noen eldre personer med, det lovet de, og det tror jeg på. Jeg er egentlig sint og frustrert, men vil ikke vise dette til jentene.

De er jevngamle og venninner. Jeg har ikke sagt noe til moren til venninnen enda, men jeg føler jeg må si fra. De har overnattet hos hverandre i flere år... Skal jeg nekte de å overnatte sammen nå? Vil de fortsette å ha sex, kommer de til å ha det uansett om jeg nekter dem å overnatte. Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 7481c...3b9

Fortsetter under...

Skrevet

12 og 13 er jo veldig tidlig til sex etter mitt syn. Har gutter på 12 og 15, han eldste er så vidt begynt å tenke på det som noe reelt, men for den yngste er ikke det et tema en gang. Så er det jo litt annerledes med jenter enn gutter i den alderen. Jeg ville uansett ikke godtatt det, men så blir det et dilemma hvis de er i samme skole og området, så vil ikke slutt på overnattinger stoppe dem om å fortsette andre steder .. Litt rart at ikke fokuset i den alderen er på noen hobbyer, men på sex av alle ting 🤨 

Anonymkode: 71ac9...3ce

Skrevet

Hadde ikke lagt opp til overnatting med en seksualpartner på den alderen, uavhengig av kjønn. Det får vente til de er 16.

Hadde informert foreldrene til venninnen/kjæresten, med mindre disse tilhører sekteriske gærninggrupper som gjør at overreaksjon må forventes.

Anonymkode: b320c...81b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

12 og 13 er jo veldig tidlig til sex etter mitt syn. Har gutter på 12 og 15, han eldste er så vidt begynt å tenke på det som noe reelt, men for den yngste er ikke det et tema en gang. Så er det jo litt annerledes med jenter enn gutter i den alderen. Jeg ville uansett ikke godtatt det, men så blir det et dilemma hvis de er i samme skole og området, så vil ikke slutt på overnattinger stoppe dem om å fortsette andre steder .. Litt rart at ikke fokuset i den alderen er på noen hobbyer, men på sex av alle ting 🤨 

Jeg synes også det er rart. De har vokst opp sammen etter vi flytter hit da hun var 8 år. Jeg liker det virkelig ikke. Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Hi

Skrevet

Hadde ikke lagt opp til overnatting med en seksualpartner på den alderen, uavhengig av kjønn. Det får vente til de er 16.

Hadde informert foreldrene til venninnen/kjæresten, med mindre disse tilhører sekteriske gærninggrupper som gjør at overreaksjon må forventes.

Anonymkode: b320c...81b

Ja, jeg kommer nok til å ta en telefon til moren i kveld. Så får vi finne ut av det. Det her er vanskelig. Jeg vil nekte dem å overnatte, men de kommer uansett til å treffes. 

Hi

Skrevet

Ta praten med jentas mor så blir dere enig om hvordan det skal gjøres fremover. Men synes du må gi de litt tillit siden de var ærlige med deg og fortalte. Ikke lag skam så de ikke kommer til deg i fremtiden.

Anonymkode: 34b24...558

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I å ha sex... 

Jeg banket på døren for å si at frokosten var klar, men var nok litt for rask med å åpne døren, i tillegg at de to var ganske opptatt med å tilfredsstille hverandre... De er bare 12 og 13 år gamle. 

Jeg satt meg rolig ned og sa til dem at dette er noe de bør vente med til de blir eldre. Men de sa at dette har de gjort dette mange ganger før. Det er altså kyssing, tafsing, oralsex og onani det er snakk om. De var overraskende åpen med meg hva de gjorde. Det har ikke vært noen gutter eller noen eldre personer med, det lovet de, og det tror jeg på. Jeg er egentlig sint og frustrert, men vil ikke vise dette til jentene.

De er jevngamle og venninner. Jeg har ikke sagt noe til moren til venninnen enda, men jeg føler jeg må si fra. De har overnattet hos hverandre i flere år... Skal jeg nekte de å overnatte sammen nå? Vil de fortsette å ha sex, kommer de til å ha det uansett om jeg nekter dem å overnatte. Hva bør jeg gjøre? 

Det er et 100% sikkert at de gjør.

Snakk heller med hun/m om at de ikke må gjøre noe de ikke har lyst til å la seg presse til å gjøre noe de ikke vil. Det er jo helt naturlig å utforske seksualitet når de nå er i puberteten. Du skla være glad for at de kjenner hverandre så godt og at de er gjevngamle 

Anonymkode: 2118b...619

Skrevet

Haha! Dere får det til å høres ut som sex er noe skittent og unaturlig. Vi er alle seksuelle vesner, og til og med babyer onanerer. At disse to gjør det sammen er vel ikke galt, vel, og å prøve å stoppe det, vil bare føre til at de gjemmer seg og lyver om det. 
La det ligge. Ikke bry deg. Det er ikke farlig. 

Anonymkode: 61088...62d

Skrevet

Jeg skjønner ikke sinnet ditt? At du er sjokkert er en ting, de er unge, men de er i starten av sitt seksuelle liv og så lenge det er fullstendig frivillig er det helt naturlig at de er søkende og nysgjerrige. På den positive siden er det jo null fare for uønsket graviditet. 

Snakk med datteren din om personlige grenser, hennes ansvar for å respektere et nei og informer om seksuelt overførbare sykdommer, prevensjon (det kan godt være at de er heterofile og at dette bare er testing)

Anonymkode: 7b6da...1b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Haha! Dere får det til å høres ut som sex er noe skittent og unaturlig. Vi er alle seksuelle vesner, og til og med babyer onanerer. At disse to gjør det sammen er vel ikke galt, vel, og å prøve å stoppe det, vil bare føre til at de gjemmer seg og lyver om det. 

Ville du tenkt det samme hvis det var gutt og jente? 

Anonymkode: f4059...b3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Bare logg deg av.

Anonymkode: 6470a...200

Skrevet

Haha! Dere får det til å høres ut som sex er noe skittent og unaturlig.

Hvis det var naturlig at så unge hadde sex ville samtykkeloven vært satt lavere. Det er ikke naturlig å drive på med sex så ung. Onanering er en sak, men onanering er ikke sex.

Anonymkode: e8bb7...b19

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gjesp...

Anonymkode: 6585a...0a4

Annonse

Skrevet

Bare logg deg av.

Anonymkode: 6470a...200

Hun har jo rett i det hun skriver

Skrevet

Hvis det var naturlig at så unge hadde sex ville samtykkeloven vært satt lavere. Det er ikke naturlig å drive på med sex så ung. Onanering er en sak, men onanering er ikke sex.

Anonymkode: e8bb7...b19

Det er for å beskytte barn/unge mot eldre. Det er helt vanlig å utforske seksualitet i den alderen

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ville du tenkt det samme hvis det var gutt og jente? 

Det hadde faktisk vært anderledes, det kan resultere i barn

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det hadde faktisk vært anderledes, det kan resultere i barn

Ja, det kan det så klart, men da lar du kanskje jenta di begynne med p-piller da og de må bruke kondom, eller? Men det er jo en mulighet for at jenter og kan pushe på og tvinge en annen jente til å gjennomføre ting de egentlig ikke vil. Og det syns jeg ikke vi foreldre skal legge til rette for. De er alt for unge til dette når de er 12-13 år, syns jeg da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det kan det så klart, men da lar du kanskje jenta di begynne med p-piller da og de må bruke kondom, eller? Men det er jo en mulighet for at jenter og kan pushe på og tvinge en annen jente til å gjennomføre ting de egentlig ikke vil. Og det syns jeg ikke vi foreldre skal legge til rette for. De er alt for unge til dette når de er 12-13 år, syns jeg da. 

Nettopp derfor er det viktig å snakke med barna om slikt, om at de ikke skal la seg presse og ikke gjøre noe de ikke vil. Og at de alltid kan komme å snakke om alt med oss foreldre. Synes også det vitner om trygghet at de gjorde det mens moren var hjemme, hvis HI gjør dette til noe forbudt og ekkelt, så vil de uansett fortsette bare under kanskje mindre hygglige omgivelser og omstendigheter.

Drev jo slik både med gutte og jentevenner når vi var på den alderen når jeg vokste opp for 25ish år siden

Skrevet

Jeg synes du skal la det ligge. Det er naturlig. Jeg gjorde det også med min venninne på den alderen. Kjempespennende og godt og det er ingenting galt med det. 

Anonymkode: 4e6ed...559

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg satt meg rolig ned og sa til dem at dette er noe de bør vente med til de blir eldre

Du gjorde hva?? Og nå skal du ringe til moren hennes? Ohh lord!

Jeg hadde lukket døren stille igjen og ikke nevnt dette for noen, om ikke jentene selv hadde tatt det opp med meg. At jenter utforsker hverandre i den alderen er ikke uvanlig eller unaturlig. Den store skrekken: Graviditet, er utelukket og PUH! det er bra :) 

Anonymkode: 520f0...829

Skrevet

Hm...vet ikke helt hva jeg hadde gjort og hvordan jeg hadde reagert om det var min datter. Det er for tidlig å ha sex. Jeg ville nok kontaktet foreldrene til venninna for en prat om dette så man vet hverandres meninger og kanskje kan bli enige om hvordan dere håndterer det. Jeg hadde kanskje vært litt skeptisk til at de skulle overnatte sammen, men samtidig så er det viktig at de ikke blir straffet og påført skam, det er jo naturlig og fint, de er bare litt unge. Og det blir jo rart og trist å plutselig begynne å nekte to venninner som har vokst opp sammen å overnatte. Føler det er litt annerledes enn å ikke la de begynne å overnatte sammen når de fått seg kjæreste i ung alder. Og dessuten, hvis hun utforsker og har sex med denne venninna nå, så kan det jo hende hun gjør det med en annen venninne senere. Skal ingen venninner få overnatte da? Synes ikke det er greit at 12-13 åringer har sex, men samtidig så må man vel innse at når de først har begynt og oppdaget at det er godt, så kommer de nok ikke til å slutte med det og det kommer til å foregå f.eks. når de er alene hjemme. 

Anonymkode: 4f226...16f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Man kan fint få tid til å ha sex innimellom selvom man har hobbyer altså 😉 Det er veldig tidlig, men noen begynner så tidlig og det er nok ikke mulig å hindre dem uansett hva man sier, nekte overnatting osv. 

Anonymkode: 4f226...16f

Skrevet

Hi her.

Jeg har snakket med moren til venninnen. Moren til venninnen har en stund hatt en mistanke om de "kanskje koser seg litt ekstra sammen når de er helt alene". Dette var hennes ord. Hun sa også at det kan virke som det er litt kjærlighet mellom dem. Vi er begge enige om at vi ikke skal påføre det noe skam, og fortalt dem at det er helt naturlig. Vi har også blitt enige om at de får fortsette å overnatte hos hverandre, og rett og slett la de få lov til å fortsette å kose seg og ha sex. La de få lov til å være kjærester om det er det de vil. Vi liker ikke at de har sex så unge, men de er jo tross alt jevngamle venninner, og vi, (jentene og oss foreldre) vet at det kun er de to. Tror det er like bra for oss alle. 

Takk for alle svar. 

Skrevet

Hi her.

Jeg har snakket med moren til venninnen. Moren til venninnen har en stund hatt en mistanke om de "kanskje koser seg litt ekstra sammen når de er helt alene". Dette var hennes ord. Hun sa også at det kan virke som det er litt kjærlighet mellom dem. Vi er begge enige om at vi ikke skal påføre det noe skam, og fortalt dem at det er helt naturlig. Vi har også blitt enige om at de får fortsette å overnatte hos hverandre, og rett og slett la de få lov til å fortsette å kose seg og ha sex. La de få lov til å være kjærester om det er det de vil. Vi liker ikke at de har sex så unge, men de er jo tross alt jevngamle venninner, og vi, (jentene og oss foreldre) vet at det kun er de to. Tror det er like bra for oss alle. 

Takk for alle svar. 

Bra dere kom til denne løsningen

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hi her.

Takk for alle svar. 

Herregud så heldige de er. Mine foreldre hadde drept meg

Anonymkode: 9c7fd...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...