Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere er innenfor?

Bor i et område hvor ingen er spesielt religiøse og skulle så gjerne ha brukt drillen til å sette i noen skruer, tar maks 15 min..

Anonymkode: 30f46...053

Skrevet

En drill et kvarter hadde jeg ikke lagt merke til engang.

Jeg tenker at timevis med vinkelslipere og sånne høylytte verktøy kan man godt unngå i dag, men at noen vasker bilen, skrur opp noen skruer o.l. er virkelig helt greit.

Anonymkode: 8eeea...b56

Skrevet

Helt uakseptabelt i nabolag. 

Anonymkode: 4b339...3b6

Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Her klipper naboen plenen.

Anonymkode: 024f7...bc5

Skrevet

Jeg er absolutt på å holde helligdagsfred, men en drill i 15 min hadde jeg ikke tenkt over. 

Anonymkode: 09b13...ea9

Skrevet

Jeg mener at Kristi himmelfartsdag er en idiotisk helligdag vi skal ha, som absolutt ingen feirer, og i vårt sekulære land bryr de færreste seg om innholdet. Men alt skal absolutt være stengt, og barna må være hjemme og gå på veggen.

Anonymkode: 90e4a...8e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg mener at Kristi himmelfartsdag er en idiotisk helligdag vi skal ha, som absolutt ingen feirer, og i vårt sekulære land bryr de færreste seg om innholdet. Men alt skal absolutt være stengt, og barna må være hjemme og gå på veggen.

Og du setter ikke pris på en fridag?

Anonymkode: a428c...157

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hvis ungene går på veggen av ting er stengt eb dag, så har du feilet et sted på veien.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dersom ungene går på veggen på grunn av EN helligdag, hva gjør dere i helger og ferier?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Bor i et område hvor ingen er spesielt religiøse og skulle så gjerne ha brukt drillen til å sette i noen skruer, tar maks 15 min..

Det går sikkert greit, men innenfor er det ikke. Er forresten ulovlig også på helligdager å forstyrre helligdagsfreden

Anonymkode: ccd00...1a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis ungene går på veggen av ting er stengt eb dag, så har du feilet et sted på veien.

Da har man feilet med oppdragelsen

Anonymkode: ccd00...1a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

barna må være hjemme og gå på veggen.

Fallitterklæring.

Anonymkode: 8d664...4c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor må barna være hjemme og gå på veggen? Barn kan veldig gjerne leke i hagen på en helligdag, barn og voksne kan veldig gjerne gå på tur i skogen, på stranda, på fjellet med pølse på termos og KvikkLunsj, eller f.eks. gå på Stolpejakt. 

Hvis barna går på veggen pga. én fridag - hvordan løser dere da helg og ferie? Glemte dere å oppdra barna, eller?

Anonymkode: a428c...157

Skrevet

At helligdagene for folk flest er tull og unødvendig ref innholdet og årsaken til at vi har de i utgangspunktet, så tenker jeg at det er fint vi blir tvunget til å senke skuldrene litt. Hvile. Ikke alltid fly rundt og gjøre og fiske. 
Ferie f.eks. er der for en grunn. Det er for å sikre arbeidstaker hvile. Så man ikke blir utbrent og utslitt. 

det er ikke så himla mange helligdager vi har i Norge. Og man har minst 133 andre dager fri i året. I tillegg til fri før/etter jobb. Det er nok tid. Ikke styr så fælt de få dagene man har og kan sitte ute uten bråk rundt øra 

Anonymkode: 30e8c...6d1

Skrevet

Drill er innafor. Gutten litt lenger nede på feltet som mekker motor, som han ruser og tester så det smeller i veggen i timesvis....det er ikke innafor. Og nå oser det bensin i hele nabolaget. Både gutten og foreldrene har fått beskjed før, men det går tydeligvis ikke inn.

Anonymkode: 79d48...f8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Mulig du har diagnosebarn som et helt avhengig av faste rutiner, men de aller aller fleste barn setter pris på en fridag.

Det gjør vi foreldre også, en dag uten kjas og mas, bare lave skuldre og være sammen.

Mine barnehagebarn elsker slike dager, og det å få en ekstra søndag på en torsdag blir verdsatt av hele familien.

At det finnes noen familier som hater søndager kan jo ikke diktere at vi skal avskaffe de få helligdagene vi har i dette landet...

Anonymkode: 8eeea...b56

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Kristi himmelfartsdag er en liten juvel av en dag! En liten pause i en ellers hektisk maimåned. Nitrist om ungene dine går på veggen av en dag hjemme. De må tåle helger dårlig med to (!) hele dager fri.

Anonymkode: eccb3...fb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

I nabolaget mitt er det innafor. Jeg har 3 nære naboer som vil kunne høre vask av bil, drill osv. Vi har snakket sammen og gitt tillatelse til  litt "arbeid" på helliigdager. I går kom naboen på døren og spurte om det var greit at han klippet gresset ettersom han reiser på ferie i dag. Her har det nemlig regnet i lang tid, og i går var det endelig tørket opp. Det var selvsagt greit for oss, men fint at han spør. Da vet vi ca hvor lenge han holder på 😊

Anonymkode: d7391...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...