Gå til innhold

Navn på guttebabyer. Tenker du over at den lille gutten blir en mann en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Sånne folk er det noe alvorlig galt med, ondskapsfulle mennesker som gjør dette mot eget barn.

Anonymkode: aa477...890

Og de mistet forøvrig ungene og.

Skrevet

Tenker du noen gang på at Ragnar, Oddvar, Arnfinn, Kåre, Åge og Arve har vært søte små nyfødte guttebarn en gang?

At navn går i bølger er jo en kjennsgjerning, når en generasjon får barn bruker de ofte ikke "tante-navn" på sine søte små fordi de forbinder dem med voksne mennesker. Men så går det enda en generasjon eller to og navnene til beste- og oldeforeldrene kommer gjerne tilbake.

Jeg kjenner i dag to gamle damer som heter Magna, men ingen barn som heter det.

Jeg kjenner damer i tante-generasjonen som heter f.eks Lene, men i fjor ble ingen jentebarn i dette landet døpt Lene. En venninne som heter det lo da NRK la ut en artikkel hvor man kunne søke på navnet sitt og se hvor mange som fikk det i fjor.

Blir spennende om slike navn kommer igjen.

Anonymkode: 1b7b0...e19

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva med Theodor da.

Uten den unødvendige "h"en inni der er ikke det dét verste man kan kalle ungen sin. 

Anonymkode: f4b47...6e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Så trist det må være å sitte slik å lete etter ting å ‘ta’ andre på slik at man kan føle seg litt bedre i sitt eget trasige liv. 

Det er tråder om navn, matlaging, diagnoser, krisehjelp osv som har det til felles at noen har behov for å kritisere andre. Hva med å ha større fokus på deg selv, og gjøre ting som gjør deg glad?

Navnet Leander var for øvrig mest populært i Norge på slutten av 1800 og begynnelsen av 1900 tallet. Altså er det svært mange voksne menn som har hett det.

Neste gang du prøver å shame noen kan det være lurt å undersøke litt. Så slipper du å fremstå som en fullstendig idiot  

Anonymkode: dd7e5...698

Føler DU deg bedre nå? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Sånne folk er det noe alvorlig galt med, ondskapsfulle mennesker som gjør dette mot eget barn.

Altså skjemmer navnet noen.

Anonymkode: 03ade...1ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tenker du noen gang på at Ragnar, Oddvar, Arnfinn, Kåre, Åge og Arve har vært søte små nyfødte guttebarn en gang?

At navn går i bølger er jo en kjennsgjerning, når en generasjon får barn bruker de ofte ikke "tante-navn" på sine søte små fordi de forbinder dem med voksne mennesker. Men så går det enda en generasjon eller to og navnene til beste- og oldeforeldrene kommer gjerne tilbake.

Jeg kjenner i dag to gamle damer som heter Magna, men ingen barn som heter det.

Jeg kjenner damer i tante-generasjonen som heter f.eks Lene, men i fjor ble ingen jentebarn i dette landet døpt Lene. En venninne som heter det lo da NRK la ut en artikkel hvor man kunne søke på navnet sitt og se hvor mange som fikk det i fjor.

Blir spennende om slike navn kommer igjen.

Anonymkode: 1b7b0...e19

Det var jeg som nevnte navnet Oddvar som min far het, og syns det er vanskelig å se for meg et lite barn med det navnet, men sa også at dette tross alt at jeg var at min far en gang har vært en liten baby.
Så ja, jeg har tenkt over det

Anonymkode: 9cd4b...d95

Skrevet

Jeg sliter med å se for meg det å skulle kalle lille babyen sin for Arnold, Bjørn Harald eller Kjell Birger. 

Anonymkode: fba48...2dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter med å se for meg det å skulle kalle lille babyen sin for Arnold, Bjørn Harald eller Kjell Birger. 

…eller Olga eller Turid eller Lill-Signe.

Synes også det er litt risky å kalle ungen for Veslemøy dersom foreldrene er store. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Føler DU deg bedre nå? 

Jeg har det greit hele tiden, takk som spør. 

Anonymkode: dd7e5...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...