Anonym bruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Møt lille Leander. Passer ikke på en mann på 190 med tatoveringer. Kjør debatt! Anonymkode: b3bbc...514
Anonym bruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Navn som er populære på små barn i dag vil jo være normale navn på voksne menn om 30 år. Det blir jo på samme måte som at man ikke synes typisk bestefarnavn passer på en søt baby. Anonymkode: 1b7b0...e19
Anonym bruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Tja, tenker alle vokser inn i navnet sitt. Store og sterke Vetle er jo litt morsomt da. Fint navn da men. Anonymkode: b655e...b96
Anonym bruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Merkelig nok har ingen kalt ungen sin Aragorn. Det hadde jo vært et utmerket navn ellers. Anonymkode: 03ade...1ec
Anonym bruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Møt lille Leander. Passer ikke på en mann på 190 med tatoveringer. Kjør debatt! Anonymkode: b3bbc...514 Det er mange mindre intelligente mødre som ikke tenker så langt. Chrissander er også et sånn et navn som ikke kler en en mann. Anonymkode: f4b47...6e2
Anonym bruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Navn som er populære på små barn i dag vil jo være normale navn på voksne menn om 30 år. Det blir jo på samme måte som at man ikke synes typisk bestefarnavn passer på en søt baby. Anonymkode: 1b7b0...e19 Så naiv du er... Anonymkode: f4b47...6e2
Anonym bruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Gjelder ikke bare gutter. Jeg synes synd på mange jenter som har navn som vil være pinlig å presenteres seg som på et jobbintervju... Lykke, Lilje, Rosa, etc... Anonymkode: bb2a0...695
Anonym bruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Garantert at besteforeldrene våre tenkte det om vesle Espen eller søte Hanne for 40 år siden og. Anonymkode: 74f67...858
Anonym bruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Jeg kan faktisk ikke komme på noen guttenavn jeg ikke kan se for meg på en voksen mann. Er flere navn jeg ikke kan se for meg på en liten guttebaby, som for eksempel navnet til min egen far, Oddvar, men han har også være baby en gang... Anonymkode: 9cd4b...d95
Anonym bruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai Baby og barn er det korteste epoken du er i livet ditt. Man vokser med navnet og det blir etter hvert flere voksne med sukkersøte navn som er voksne. Emilie Marie blir voksen og respektert som lege en dag. Samtidig er det ikke noe bedre å være en søt rosa baby å hente borghild heller Anonymkode: 3147e...959
Anonym bruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai De fleste kler navnet sitt og de navnene som er vanlige på babyer og småbarn blir jo vanlige på voksne etterhvert. Sånn er det den andre veien også. Før kunne jeg ikke se for meg småbarn hete f.eks. Astrid, Ella eller Eva for det var navn på godt voksne damer. Men nå kjenner jeg flere små jenter med de navnene og det er helt normalt. Anonymkode: 0a6b6...cc8
Anonym bruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er mange mindre intelligente mødre som ikke tenker så langt. Chrissander er også et sånn et navn som ikke kler en en mann. Anonymkode: f4b47...6e2 Hva med Theodor da. Anonymkode: aa477...890
Anonym bruker Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Min heter Ragnar. 😅 Anonymkode: fecc0...e64 Ragnar er et bra navn! Anonymkode: 2a462...7ec
Anonym bruker Skrevet 28. mai #15 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hva med Theodor da. Anonymkode: aa477...890 Eller Linus. Linus ER et typisk "søt-gutt"-navn. Likevel har en fyr som Linus Torvalds klart å bli en av verdens mest kjente menn med det navnet. Ingen som gjør narr av han for hans navs skyld. Anonymkode: 03ade...1ec
Anonym bruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai Så trist det må være å sitte slik å lete etter ting å ‘ta’ andre på slik at man kan føle seg litt bedre i sitt eget trasige liv. Det er tråder om navn, matlaging, diagnoser, krisehjelp osv som har det til felles at noen har behov for å kritisere andre. Hva med å ha større fokus på deg selv, og gjøre ting som gjør deg glad? Navnet Leander var for øvrig mest populært i Norge på slutten av 1800 og begynnelsen av 1900 tallet. Altså er det svært mange voksne menn som har hett det. Neste gang du prøver å shame noen kan det være lurt å undersøke litt. Så slipper du å fremstå som en fullstendig idiot Anonymkode: dd7e5...698
Anonym bruker Skrevet 29. mai #17 Skrevet 29. mai Leander er for meg et gammelmannsnavn, ettersom det var flere eldre menn som het det her i bygda da jeg vokste opp. Men jeg innrømmer jeg sliter når jeg ser barn døpt Mio. Da tenker jeg, stakkar de blir jo voksne store menn og gamle menn på sykehjem en dag, og så hete Mio. Anonymkode: 7d415...b23
Anonym bruker Skrevet 29. mai #18 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Leander er for meg et gammelmannsnavn, ettersom det var flere eldre menn som het det her i bygda da jeg vokste opp. Men jeg innrømmer jeg sliter når jeg ser barn døpt Mio. Da tenker jeg, stakkar de blir jo voksne store menn og gamle menn på sykehjem en dag, og så hete Mio. Anonymkode: 7d415...b23 Men hvorfor er Mio verre enn Theo, Ole, Jon, Tor osv? Det er jo bare i ditt hode. Jeg trodde at vi var kommet lenger i 2025 når verden er blitt så liten og man har så mange andre rundt oss med, for oss nordmenn, uvante navn. Jeg jobber med mennesker som heter Hane, Nai (uttales nei), Mjaw (uttales Mjau). Tenker du stakkars dem også? Beklager, men jeg syns slike synspunkt er så teit! Anonymkode: dd7e5...698
Anonym bruker Skrevet 29. mai #19 Skrevet 29. mai Spiller det noen rolle? Du kan jo bare endre navnet ditt her i Norge hvis du ønsker det. Vær så god, takk skal du ha. Anonymkode: 8d37d...e0d
Anonym bruker Skrevet 29. mai #20 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor er Mio verre enn Theo, Ole, Jon, Tor osv? Det er jo bare i ditt hode. Jeg trodde at vi var kommet lenger i 2025 når verden er blitt så liten og man har så mange andre rundt oss med, for oss nordmenn, uvante navn. Jeg jobber med mennesker som heter Hane, Nai (uttales nei), Mjaw (uttales Mjau). Tenker du stakkars dem også? Beklager, men jeg syns slike synspunkt er så teit! Anonymkode: dd7e5...698 Navnet skjemmer ingen. Det må jo være helt klart at det er mine assosiasjoner og erfaringer, som gjør at jeg tenker slik om noen navn. Som med alt annet er vi ulike. Det dreier seg ikke om om navnet er norsk eller ikke heller. Anonymkode: 7d415...b23
Anonym bruker Skrevet 29. mai #21 Skrevet 29. mai I den feministiske ideologien regnes kjønn kun som en sosial konstruksjon. Så hvorfor ikke gi guttene typiske feminine navn som Isabella, Amelia osv. Det er slik skadelig maskulinitet og mannsnormer kan knuses. Feminisne er et dugnadsarbeid; the future is female. Anonymkode: cd770...3c5
Anonym bruker Skrevet 29. mai #22 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): I den feministiske ideologien regnes kjønn kun som en sosial konstruksjon. Så hvorfor ikke gi guttene typiske feminine navn som Isabella, Amelia osv. Det er slik skadelig maskulinitet og mannsnormer kan knuses. Feminisne er et dugnadsarbeid; the future is female. Anonymkode: cd770...3c5 Jeg er så nysgjerrig på deg! Hva driver deg, hva har skjedd med deg? Anonymkode: dd7e5...698
Anonym bruker Skrevet 29. mai #23 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (17 timer siden): Møt lille Leander. Passer ikke på en mann på 190 med tatoveringer. Kjør debatt! Anonymkode: b3bbc...514 Jeg kjenner både en voksen og en liten Leander. Passer på begge. Nå er ikke alle menn i verden Harry med tatoveringer da... Anonymkode: da1e7...cce
Anonym bruker Skrevet 29. mai #24 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Navnet skjemmer ingen. Vel... https://www.nettavisen.no/artikkel/denne-gutten-heter/s/12-95-2476076 Anonymkode: 03ade...1ec
Anonym bruker Skrevet 29. mai #25 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vel... https://www.nettavisen.no/artikkel/denne-gutten-heter/s/12-95-2476076 Anonymkode: 03ade...1ec Sånne folk er det noe alvorlig galt med, ondskapsfulle mennesker som gjør dette mot eget barn. Anonymkode: aa477...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå