Anonym bruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Ser veldig mange som sier at de sliter med sosial angst og derfor ikke kan gjøre ditt og datt. Har dette blitt det nye "mote" problemet folk har? Anonymkode: 9c640...2c0
Anonym bruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Jepp. Ingen har det så vanskelig som privilogerte nordmenn. Anonymkode: 65ebd...517
Anonym bruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Hva er det med forumet for tiden? Er det fullt av bitre og misfornøyde individ som leter med lys og lykt etter mennesker de(re) kan se litt ned på? Hva slags motedille er det, da? Anonymkode: 7f058...c92
Anonym bruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Det er ikke så veldig nytt, men ja. På den andre siden er det nesten ingen som har fibrobylage, whiplash eller ME lengre. Ikke hysteri heller. Motediagnosene kommer og går. Så er det så synd at mange som rammes faktisk har en slik sykdom og de aller fleste faktisk føler seg syke. Anonymkode: 02721...68a
Anonym bruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke så veldig nytt, men ja. På den andre siden er det nesten ingen som har fibrobylage, whiplash eller ME lengre. Ikke hysteri heller. Motediagnosene kommer og går. Så er det så synd at mange som rammes faktisk har en slik sykdom og de aller fleste faktisk føler seg syke. Anonymkode: 02721...68a Nesten ingen som har fibromyalgi og ME? Si meg, er du helt tett? Sorry altså, men man må jo undre på hvordan du trekker denne konklusjonen? Anonymkode: 7f058...c92
Anonym bruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai 13 minutes ago, Anonym bruker said: Det er ikke så veldig nytt, men ja. På den andre siden er det nesten ingen som har fibrobylage, whiplash eller ME lengre. Ikke hysteri heller. Motediagnosene kommer og går. Så er det så synd at mange som rammes faktisk har en slik sykdom og de aller fleste faktisk føler seg syke. Anonymkode: 02721...68a Enig det går dessverre utover de som virkelig sliter og har disse diagnosene når gud og hvermansen påberoper seg dem Anonymkode: 9c640...2c0
Anonym bruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Før helt det latskap eller strategier for unnvikelse pga. at man ikke håndterer normale følelser. Nå er alt diagnoser og sykdommer. Anonymkode: d4bdc...973
Anonym bruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Det kan jo også være at det er blitt mer åpenhet rundt slikt da, at flere, som kanskje heller skyldte på andre ting tør å si det høyt. Det bidrar iallfall ikke denne tråden positivt til… Anonymkode: 36ee8...7d8
Anonym bruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ser veldig mange som sier at de sliter med sosial angst og derfor ikke kan gjøre ditt og datt. Har dette blitt det nye "mote" problemet folk har? Anonymkode: 9c640...2c0 Ja, blandt annet. Går man til psykolog i dag er man vellykket. Anonymkode: 85289...7fb
Anonym bruker Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (15 timer siden): Nesten ingen som har fibromyalgi og ME? Si meg, er du helt tett? Sorry altså, men man må jo undre på hvordan du trekker denne konklusjonen? Anonymkode: 7f058...c92 I forhold til for noen år siden, er det få nå ja. Anonymkode: 02721...68a
Anonym bruker Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Ikke alle har sosial angst, de fleste har (spesielt etter covid) innsett hvor deilig det er å være i fred fra andre. Hvor deilig det er å senke tempoet. Hvor unødvendig det er med avslutning for barnehagen, hvert skoletrinn, hver fritidsaktivitet osv. Selv om folk har innsett at de ikke trenger å møte samfunnets krav om å sosialiseres med alle de har den minste lille ting til felles med, så betyr det ikke at de har sosial angst. Folk har bare fått mer vett til å si nei og bestemme over sin egen hverdag og hvilket tempo de vil leve i. Helt fantastisk! Anonymkode: 7b3ec...38d
Anonym bruker Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (43 minutter siden): I forhold til for noen år siden, er det få nå ja. Anonymkode: 02721...68a Nei, virkelig ikke. Det bare skrives mindre om det. Jeg fikk fibromyalgi-diagnosen i januar i år, og på grunn av utredningen og at jeg er en nysgjerrig person som stiller litt spørsmål, vet jeg at det er ganske uforandret i antall som får denne diagnosen nå som for noen år siden. At flere utvikler sosial angst nå enn tidligere er vel ganske logisk? Bruken av SOME vil vel naturlig bidra til at dette er et større problem nå enn tidligere. Anonymkode: 92db9...2e2
Anonym bruker Skrevet 29. mai #14 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (17 timer siden): Det er ikke så veldig nytt, men ja. På den andre siden er det nesten ingen som har fibrobylage, whiplash eller ME lengre. Anonymkode: 02721...68a Hvoe har du den uriktige påstanden fra? Anonymkode: 246be...e6b
Anonym bruker Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): I forhold til for noen år siden, er det få nå ja. Anonymkode: 02721...68a Og dette bygger du på hvilke opplysninger? Har du statistikk eller annet som underbygger den påstanden? Anonymkode: 7f058...c92
Anonym bruker Skrevet 29. mai #16 Skrevet 29. mai Tror det er både flere som er ærlige om angst, som er et reelt problem, og at noen, særlig unge, beskriver alle ubehagelige følelser som angst og depresjon. Anonymkode: 12786...f8d
Anonym bruker Skrevet 29. mai #17 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tror det er både flere som er ærlige om angst, som er et reelt problem, og at noen, særlig unge, beskriver alle ubehagelige følelser som angst og depresjon. Anonymkode: 12786...f8d Dette!👆 Det minste ubehag - ja, da har de angst. Men når man har fått sydd puter under armene, vært pakket inn i bobleplast, og aldri vært stilt krav til eller fått et nei fra de var babyer - ja, da ender man opp med slike persilleblader. Anonymkode: 6441a...19d
Anonym bruker Skrevet 29. mai #18 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dette!👆 Det minste ubehag - ja, da har de angst. Men når man har fått sydd puter under armene, vært pakket inn i bobleplast, og aldri vært stilt krav til eller fått et nei fra de var babyer - ja, da ender man opp med slike persilleblader. Anonymkode: 6441a...19d For et trist og negativt syn på andre. Hvem har gjort deg til den negative personen du har blitt? Anonymkode: 7f058...c92
Anonym bruker Skrevet 29. mai #19 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvoe har du den uriktige påstanden fra? Anonymkode: 246be...e6b Regner med hun tror det ikke er reelle diagnoser og at folk ikke gidder å «skryte de på seg» fordi det ikke er in lenger. Det er visst stiligere med sosial angst. Kan det være pga sånne antagelser folk snakker mindre om slike diagnoser? Anonymkode: 36ee8...7d8
Anonym bruker Skrevet 29. mai #20 Skrevet 29. mai Psykiske helsevaner er ferskvare, og mange av oss kan oppleve former for sosial angst i perioder i livet. På lik linje med en depresjon eller panikkangst. Min venninne har sosial angst, og jeg ser hvor hemmende dette er for henne. Hun er ufør også. De siste 2 årene har hun klart å vært med på dans, og kommet seg mer ut, men det koster henne mye. Håper hun ikke leser dette hi her. Ingenting i verden hun kunne ønsket seg mer enn å klart å være i jobb og fungere som alle andre. Jeg har også vært uvitende, og tenkt rart om andre som har både det ene og det andre, helt til jeg sto der selv med begge beina godt planta i dritten- først da skjønner man.. men så trenger man ikke forstå alt her i livet, men det handler om å respektere mennesker rundt oss. Om mine naboer har angst eller ME er det vel ikke mitt bord å mene noe om hvordan de løser sine utfordringer Anonymkode: 950ed...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå