Gå til innhold

Hva tenker dere som er positive til den politiske situasjonen i USA om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/norge/eksperter-vegrer-seg-for-a-snakke-om-usa-1.17420296

Er det ok at ytringsfriheten blir begrenset på denne måten? At Staten sitter på omfattende informasjon satt i system om hele befolkningen? 

At mennesker blir internert uten lov og dom? At mennesker som har levd i Amerika i mange år, som har green card og gjerne familie plutselig får livsgrunnlaget revet bort? Alt i Den Store Statens navn, eller DOGME som det også kalles. 

Anonymkode: e9948...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Er det ok at ytringsfriheten blir begrenset på denne måten? At Staten sitter på omfattende informasjon satt i system om hele befolkningen? 

At mennesker blir internert uten lov og dom? At mennesker som har levd i Amerika i mange år, som har green card og gjerne familie plutselig får livsgrunnlaget revet bort? Alt i Den Store Statens navn, eller DOGME som det også kalles. 

"Et eksempel på dette er Mahmoud Khalil, en palestinsk-amerikansk student og aktivist. Khalil var en sentral skikkelse i Gaza-krigsprotestene ved Columbia University våren 2024"

.Du vet, de protestene der den pro-palestinske mobben stormet campus, skadet to sikkerhetsvakter,
okkuperte bibliotekets lesesal, delte ut brosjyrer som hyllet Hamas, og ropte "det finnes bare èn løsning" og "fra elven til havet".

https://twitter.com/i/status/1920451352045511166

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dogme? Legg nå ikke dette på von Trier

Anonymkode: 6bbf7...542

Skrevet

Jeg tenker at nyheten formidles av Nrk, som selv er en del av akkurat dette i Norge, dvs å manipulere, påvirke og det å formidle "riktige" meninger og "riktige" nyheter. Det er alltid noe å være uenig i, USA trenger en opprydding, det er mye som er galt i USA. Så får vi se hvordan det blir om en tid. Jeg tror det blir bedre. Ingen vet. Det blir i hvert fall ikke så katastrofalt som norsk presse forsøker å få oss til å tro. Det er jeg sikker på.

Anonymkode: aeec1...2f3

Skrevet

Legg merke til et av de første ordene: 'hevder' ikke noe er bekreftet altså. 

Media på venstresiden både i ISA og her burde ha gått i seg selv for lenge siden: Hvorfor turte ingen av de å ta opp saken at Biden ikke virket å være helt med sine fulle fem? Hvorfor snakker de ikke om lovbrudd de som har blitt sendt ut av landet har begått? Hvorfor kritiserer ikke Nrk innskrenking av ytringsfrihet i England og Tyskland? England har nå flere som er fengslet for sine meninger enn Russland. 😡 I Tyskland forsøker de å forby et parti fordi det er blitt for stort. 

Anonymkode: 236a6...c78

Skrevet

Hva vi tenker? 

Jeg tenker vi må overlate USA til amerikanere, kanskje følge mer med i timen hva som foregår på hjemmebane om dagen. Det ene gode forslaget etter det andre her som legger rød løper for en eventuell diktator på hjemmebane. 

Anonymkode: bc39c...f17

Skrevet

Jeg tenker velkommen til vår side.

Det er jo nettopp derfor det som skjer i usa nå skjer, det er fordi ‘vi som mener feil’ har blitt holdt i taushet i så mange år.

Nå skjer det et tilbakeslag hvor tyrannene endelig kan kjenne litt på hvordan det er å bli tyrannisert. 

Anonymkode: 18df6...894

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg tenker velkommen til vår side.

Det er jo nettopp derfor det som skjer i usa nå skjer, det er fordi ‘vi som mener feil’ har blitt holdt i taushet i så mange år.

Nå skjer det et tilbakeslag hvor tyrannene endelig kan kjenne litt på hvordan det er å bli tyrannisert. 

Kjenner på akkurat det samme. Kanskje greit at de får smake sin egen medisin.

Anonymkode: f402a...1d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Kjenner på akkurat det samme. Kanskje greit at de får smake sin egen medisin.

Ja, jeg tenker det, men det spørs om de noen gang kommer til å forstå at det er det som skjer.

De store massene vil alltid være på feil side. De vil tro de er snille og gode, men de vil aldri være det. De vil tilpasse seg flertallet, og tro at det å gjøre det, er å være god.

Skrevet

Her kan du se at det samme skjer i Europa om enn ikke verre. To av bloggere som er født i Tyskland har lagt ut pro-Russisk innhold og har nå fått innreiseforbud til Tyskland og bankkontoene deres er stengt. Joda vi kan godt være uenig i hva de formidler, men da får man heller ta de inn for retten i Tyskland. 

https://www.yahoo.com/news/eu-imposes-sanctions-two-pro-165438983.html

Skal vi følge Tyskland sitt eksempel kan vi virkelig send han her ut av Norge: 

Ungdomslederen i partiet FOR mener Nord Korea er verdens beste demokrati? 

https://www.nettavisen.no/nyheter/lederen-i-fors-ungdomsparti-hyller-nord-korea/s/5-95-2458262

I England får de som har begått alvorlig lovbrudd sonings rabatt (vold, ran, narkotika, voldtekt) slik at man får plass til de som ytrer seg på sosiale media. 

Hva skjedde med de som under koronapandemien mente at viruset stammet fra et laboratorium? Om mulig hadde de blitt brent på bålet, selv om det nå viser seg at de hadde rett.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Her kan du se at det samme skjer i Europa om enn ikke verre. To av bloggere som er født i Tyskland har lagt ut pro-Russisk innhold og har nå fått innreiseforbud til Tyskland og bankkontoene deres er stengt. Joda vi kan godt være uenig i hva de formidler, men da får man heller ta de inn for retten i Tyskland. 

https://www.yahoo.com/news/eu-imposes-sanctions-two-pro-165438983.html

Skal vi følge Tyskland sitt eksempel kan vi virkelig send han her ut av Norge: 

Ungdomslederen i partiet FOR mener Nord Korea er verdens beste demokrati? 

https://www.nettavisen.no/nyheter/lederen-i-fors-ungdomsparti-hyller-nord-korea/s/5-95-2458262

I England får de som har begått alvorlig lovbrudd sonings rabatt (vold, ran, narkotika, voldtekt) slik at man får plass til de som ytrer seg på sosiale media. 

Hva skjedde med de som under koronapandemien mente at viruset stammet fra et laboratorium? Om mulig hadde de blitt brent på bålet, selv om det nå viser seg at de hadde rett.

Jeg tenker HI kunne hatt nytte av å se hva som skjer her i Europa, i stedet for å bruke energien sin på pro-palestinsk pøbel, som uansett får saken prøvd rettslig. Det som nå har skjedd med de to tyske journalistene (de refereres ofte til som det), er virkelig skremmende lesing. Og langt mer antidemokratisk enn noe vi finner i USA så langt. De har uttalt seg kritisk til den fortellingen om Russland-Ukraina konflikten, som presenteres her i vesten, og av den grunn er de nå fratatt sine borgerrettigheter, nektet innreise til sitt eget hjemland og fått sine bankkontoer frosset. Uten noe form for lovbrudd, tiltale eller rettsavgjørelse. Dette er korona 2.0, med forbud mot å uttale seg i strid med den offentlige konsensus. Og i etterkant ser vi jo hvordan det bar av sted, når alle kritiske røster ble kneblet. Jeg hadde egentlig tenkt til å legge ferien til Tyskland i sommer, men nå kjenner jeg at jeg mistet noe av lysten. Tyske myndigheter ligger nå langt nærmere Nazi-Tyskland i måten de farer frem på, enn noe AfD noenen sinne har gjort.

Skrevet

Ja, det er skremmende at man ikke kan være uenig i noe lenger uten å få kastet etter seg slengbemerkninger som at man er konspirasjonsteoretiker, lite belest, dum i hodet eller nazist. 

Anonymkode: 3a343...278

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...